Visum voor Egypte

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
greetversluis
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2015 21:44

Bericht door greetversluis » 26 jan 2015 11:57

De vraag was naar Egypte
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 26 jan 2015 18:56

Ik zou gewoon mijn visum bij 'de bank' kopen. Gewoon de bordjes volgen op het vliegveld, zelf regelen is makkelijk en stukken goedkoper.

Check wel even in de boekensvoorwaarden of je niet verplicht bent je visum bij corendon af te nemen. Is dit het geval, dan ben je de pineut. |:(
greetversluis
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2015 21:44

Bericht door greetversluis » 26 jan 2015 21:43

Je mag zelf in Egypte een visum kopen bij de bank van Corendon maar dan moet je wel €7,50 lokale heffingen betalen bij Corendon
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 26 jan 2015 22:24

greetversluis schreef:Je mag zelf in Egypte een visum kopen bij de bank van Corendon maar dan moet je wel €7,50 lokale heffingen betalen bij Corendon
Vervelend.

Als vluchten met Corendon stukken goedkoper zijn, zou ik akkoord gaan (wel onder protest). Anders zou ik zeker voor een andere maatschappij kiezen, want dit slaat nergens op. Ze maken geen kosten, dus waarom winst maken?
ConnyB
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2015 14:07

Bericht door ConnyB » 19 okt 2015 14:39

Goedemiddag,
Ik heb een vraag over het volgende, wij gaan a.s 17 november voor de zevende keer naar Sharm el Sheikh voor een vakantie voor twee weken. Voorgaande jaren zijn we altijd via een reisbureau gegaan waarin het visum altijd bij in zat. Afgelopen februari zijn mijn man en ik geweest zonder reisbureau, zelf onze vlucht geregeld en ook het hotel waar we altijd naar toen gaan. We hebben toen daar geen visum gekocht, we kregen een stempel in ons paspoort en verder niets.
Nu lees ik allemaal tegenstrijdige berichten dat we hier in Nederland al een visum moeten aanvragen. Moeten we dit doen? We verblijven de hele vakantie in ons resort in Sharm el Sheikh.
Hoop spoedig iets van jullie te vernemen.

Met vriendelijk groetjes Conny Boterhoek.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 19 okt 2015 16:27

Je hoeft niet in Nederland een visum aan te vragen.

Als je in Sharm el Sheikh bent, kun je sowieso voor US$ 25 (dit was US$ 15) een visum kopen bij 'de bank'. Dit is een loket voor de paspoortcontrole.

Of je nog steeds een gratis 'klein visum' (voor alleen de Sinaï) kan krijgen weet ik niet.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 19 okt 2015 17:27

Deze informatie is recentelijk nog geupdate. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/eg ... si398.html

Volgens mij kun je nog steeds zonder visum naar Egypte reizen voor bepaalde plaatsen, waaronder als het goed is ook Sharm el Sheikh. Er zijn plannen geweest om de visum regels aan te passen maar dit is uiteindelijk niet doorgevoerd. Voor de laatste stand van zaken zou je ook de Egyptische ambassade in Nederland kunnen bellen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten