Visum voor Egypte

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
hinthem
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2012 16:54

Bericht door hinthem » 14 sep 2012 17:02

Hallo.
Wij gaan 22 september naar Hurghada op een resort Tijdens onze vakantie zijn we niet van plan om het resort te verlaten . Zij we dan toch visumplichtig en zo ja, wat is de prijs in euro's.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 14 sep 2012 19:09

Het visum van Egypte kost officieel US$ 15 of 12 euro. Als je 15 euro geeft, krijg je een aantal Egyptische ponden terug.

Je moet je visum wel zelf regelen op het vliegveld (gaat heel simpel, gewoon even naar de 'bank' lopen, betalen, en klaar). Laat je het doen door je reisorganisatie of door een van de vele mannetjes die op het vliegveld rondhangen, dan ben je 15-20 euro kwijt. Soms wordt er zelfs 25 euro gevraagd.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 15 sep 2012 09:24

Het visum heb je nodig om het land in te komen, dit staat los van waar je verblijft. In jullie geval moet je dus ook een visum hebben.
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Bericht door stevenl » 17 sep 2012 04:12

Erik schreef:Het visum heb je nodig om het land in te komen, dit staat los van waar je verblijft. In jullie geval moet je dus ook een visum hebben.
Klopt niet helemaal, als iemand Sinai Schiereiland niet verlaat zijn er andere eisen.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 17 sep 2012 07:32

stevenl schreef:
Erik schreef:Het visum heb je nodig om het land in te komen, dit staat los van waar je verblijft. In jullie geval moet je dus ook een visum hebben.
Klopt niet helemaal, als iemand Sinai Schiereiland niet verlaat zijn er andere eisen.
Klopt.

Maar dat geldt alleen voor het deel tot het Catherinaklooster. Zelfs als je naar Ras Mohammed wilt heb je gewoon een visum nodig.

Ook als je via Caïro naar Sharm el Sheikh vliegt ontkom je er niet aan om een visum te kopen, zelfs niet als je het vliegveld niet verlaat.
hinthem
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2012 16:54

Bericht door hinthem » 17 sep 2012 13:54

Heb intussen ook vernomen dat als je naar sharm el sheik gaat en het resort NIET verlaat , je ook
geen visum nodig hebt , maar voor hurghada wel. Hoe zit dit ?
Is het ook verplicht om het visum te kopen bij je reisorganisatie [Corendon] a' 20 euro ?
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 17 sep 2012 16:34

Heb je daar een bron van?
ricardobuma
Wereldreiziger
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:19
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door ricardobuma » 17 sep 2012 16:52

hinthem schreef:Heb intussen ook vernomen dat als je naar sharm el sheik gaat en het resort NIET verlaat , je ook
geen visum nodig hebt , maar voor hurghada wel. Hoe zit dit ?
Het consulaat van Egypte meldt het volgende:
I am travelling to Sharm El Sheikh, do I need a visa?
Nationals of UK, EU & USA travelling to Sharm El Sheikh, Taba, Dahab and Nuweiba for up to 14 days stay, are visa exempt. However, please note that only these resorts are visa exempt, so if travelling elsewhere in Egypt the usual visa requirements will apply.

Bron: http://www.egyptianconsulate.co.uk/FAQ.php#6
Bedenk wel dat je dan héél zeker moet zijn dat je je resort niet wilt verlaten, want zodra je toch verder gaat reizen heb je dus wel een visum nodig.
hinthem schreef:Is het ook verplicht om het visum te kopen bij je reisorganisatie [Corendon] a' 20 euro ?
Nee, je bent nooit verplicht een visum bij een reisorganisatie aan te schaffen. Dat kan ook op het vliegveld.

TOEVOEGING: Uit je eerste post begrijp ik dat je naar Hurghada reist. Dus ja, je hebt een visum nodig.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 17 sep 2012 17:22

ricardobuma schreef:Het consulaat van Egypte meldt het volgende:
I am travelling to Sharm El Sheikh, do I need a visa?
Nationals of UK, EU & USA travelling to Sharm El Sheikh, Taba, Dahab and Nuweiba for up to 14 days stay, are visa exempt. However, please note that only these resorts are visa exempt, so if travelling elsewhere in Egypt the usual visa requirements will apply.

Bron: http://www.egyptianconsulate.co.uk/FAQ.php#6

Bedenk wel dat je dan héél zeker moet zijn dat je je resort niet wilt verlaten, want zodra je toch verder gaat reizen heb je dus wel een visum nodig.
Zie mijn vorige post (en die van Steven). Met een Sinai-visum mag je ook buiten je resort in Sharm el Sheik en Dahab komen, zolang je maar binnen het visumgebied blijft. Het gaat om een regio los van het resort.
joost1548
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 nov 2012 16:25

Bericht door joost1548 » 03 nov 2012 16:30

Wij gaan met het gezin naar Sharm-El-Sheikh. 2 volwassenen en 2 kinderen van 12 jaar. We hebben daar een visum voor nodig. We lazen dat dat zelfs gratis zou zijn voor de Sinai. We zijn Belgische staatsburgers en hebben alle vier een Belgische elektronische ID-kaart. We vertrekken evenwel vanuit Amsterdam met een Nederlands reisagentschap en allicht allemaal Nederlanders. Ik vernam dat bij aankomst de Nederlanders 'in hun paspoort' een visum gestempeld krijgen. Dat zie ik evenwel niet geburen op een elektronische ID-kaart. Hoe krijgen wij dan een visum? Moeten we er dan 4 hebben? Ook elk van de kinderen ? En waar kunnen we daarvoor terecht op de luchthaven in Sharm-El-Sheikh? Of moeten we dat op voorhand regelen? Dank bij voorbaat voor uw toelichting.
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 03 nov 2012 17:46

Ik heb even voor je gezocht via google:
http://www.egypte.nl/informatie/61/Reis ... ort-Visum/

Ik begrijp dus dat je fotos mee moet nemen. Je zal het dan wel op een ander papier krijgen? Heb je al eens gevraagd bij de ambassade of bij je reisagentschap?
janbrommers
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2013 18:48

Bericht door janbrommers » 07 jan 2013 18:49

hallo ik ben in december 2 weken in hurghda geweest en heb daar een visa gekocht op het vliegveld nu ga ik in januari weer terug naar hurghda voor 1 week is mijn visa nog geldig of moet ik een nieuw visa kopen
bij voorbaad dank met vriendelijke groet
jan brommers
Quvac
Reiziger
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 jan 2011 19:15

Bericht door Quvac » 07 jan 2013 19:02

Toe maar lekker hoor!

allereerst de vraag of je naar Hurghada egypte gaat of een andere stad/land? k krijg je topic namelijk bij Algerije, Tunesië en Libië getopt. maar mss ligt dat aan mij:)

normaal gesproken is je visum na 1 entry niet meer geldig. tenzij je bij de grens iets anders hebt aangegeven. ook is hij normaal maar een maand geldig dus dan zou je nu straks ook tegen het einde lopen. als je een multiple entry hebt dan is hij voor 3 maanden en dan is hij dus nog wel geldig! maar dit had je speciaal moeten aanvragen en dan was je wss niet met deze vraag gekomen:)

hieronder de opties die je kan nemen!":

Consulaire kosten:
• Toeristen single entry visum 1 maand geldig €25
• Toeristen multiple entry visum 3 maanden geldig €32
• Zakelijk single entry 1 maand geldig €40
• Zakelijk multiple entry 3 maanden geldig €60

succes en Have fun!
Sander
greetversluis
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2015 21:44

Bericht door greetversluis » 25 jan 2015 21:52

is het normaal als ik een visum koop bij de lokale visum bureau dat Corendon €7,50 lokale heffingen berekend te plaatsen te voldoen mag dat of gewoen betalen
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 26 jan 2015 09:24

Hoi Greet,

Voor welk land is het visum precies?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten