Visum Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
vincentdekolf
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2014 12:11

Bericht door vincentdekolf » 19 nov 2014 12:35

Hallo allemaal,

Voor de mensen die het willen weten heb ik een klein bericht.

Vandaag zelf visum gescoord in Bangkok. Niets moeilijks aan en kostte zoals eerder te lezen 1260 baht (zelfde dag ophalen). Hiervoor heb je 2 foto's nodig en moet je een formulier invullen wat je daar krijgt.
Geen vliegticket dus, wat ik zelf eerst wel dacht.

Je moet even wachten, want vond het opzich best druk, maar was voor mij totaal geen probleem:)!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 21 nov 2014 00:10

Zou je eventueel onze informatie willen aanpassen op basis van jouw ervaringen?
vincentdekolf
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2014 12:11

Bericht door vincentdekolf » 29 nov 2014 04:22

Ja uiteraard wil ik dat doen! Lijkt me super handig voor de mensen die nog gaan. Aangezien het hier allemaal zo snel veranderd, moet de pagina waarschijnlijk bijna maandelijks aangepast worden haha.

Ik weet alleen niet helemaal hoe dit gedaan moet worden, of hoe je dit voor je ziet? heb namelijk alleen maar me telefoon mee.

Ik zal van de week de algemene pagina van Myanmar even lezen en kijken of hier wat aanpassingen in zijn!
svenDS
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jun 2012 21:22

Bericht door svenDS » 06 dec 2014 14:43

Heeft iemand een idee hoe lang je ongeveer moet wachten op je visum als je alles regelt via de ambassade in Brussel?
25feb vlieg ik naar Bangkok (donderdagvoormiddag 26feb land ik) en zou liefst 1 of 2 maart al naar Mandalay vliegen.
Of zou het geen probleem zijn als ik die donderdag visum probeer te regelen op KSR en dag nadien afhaal?
Kan namelijk maar vanaf 4feb visum regelen in belgie, waarvan ook 1 voor Indonesie..
lizzypost
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2015 10:43

Bericht door lizzypost » 19 nov 2015 10:49

Begin april vlieg ik van Colombo naar Kuala Lumpur en wil daarna graag doorvliegen naar Myanmar. Op internet zie ik vooral informatie over het aanvragen van in visum in Bangkok en dat dat super makkelijk gaat. Mijn vraag is hoe de visum aanvraag in Kuala Lumpur verloopt en hoe lang het ongeveer duurt. En het liefst zou ik ook nog antwoord willen krijgen op de vraag of de ambassade ook op zaterdag open is en of ik op zaterdag dan ook een visum aan kan vragen en zo ja, of ik hem dan ook in de middag op kan halen of dat dit pas op maandag kan.
Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 19 nov 2015 11:10

Google zegt het volgende:

The operational hours are from 9.30am to 12.30 for application of Visa.
Collection time is : 4pm to 5pm.
...
(2) Fees:
Normal : Malaysian Ringgit RM 80 (5 working days)
Express: Malaysian Ringgit RM 150 (2 working days)


Waarom wil je je visum in KL regelen en niet in Breda? Is er een reden dat je geen gebruikt maakt van het e-visum?
lizzypost
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2015 10:43

Bericht door lizzypost » 19 nov 2015 11:19

Jaa dat heb ik inderdaad ook gezien maar ik kan niets vinden over of de ambassade op zaterdag open is. Omdat ik het nog niet vast wil leggen maar wil wel graag weten wat de mogelijkheden zijn joe joe ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast