Visum Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Bericht door Robin » 14 jul 2010 14:57

Ik wil graag onderstaand bericht van AirAsia delen. Goed nieuws voor iedereen die opzag tegen het gedoe bij de ambassade van Myanmar in Thailand..... visa voor Myanmar kunnen tegenwoordig on arrival geregeld worden dmv het invullen van een formulier bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt:
Effective 1st May 2009, guests travelling to Myanmar may apply for a visa on arrival by filling up a form which will be available from all airlines flying to Myanmar. This was announced by local authorities (Directorate of Immigration and National Registration Department), to provide convenience and an alternative to pre-arranged visas.


Those who apply for Visa on Arrival must have their passport and/or travel documents of which validity is not less than (6) months.
Tourist Visa fees are USD 30 for 28 days stay in Myanmar. This visa type cannot be extended.
Business Visa fees are USD 40 for 71 days stay in Myanmar. This type of visa can be extended.
Social Visit Visa fees are USD 40 for 28 days stay in Myanmar. This type of visa can be extended.
Transit Visa fees are USD 18 for 24 hours stay in Myanmar.
All applicants must have a return ticket to/from Myanmar.
All applicants must stay in official licensed hotels, motels and/or guest houses; precise names must be mentioned in the application form.
For social visit and business purposes, all applicants need to mention precise address of relative/office/factory in application form.
All applicants are required to bring two (2) pieces of passport size photos (4x6 cm) taken within the last 6 months.
All applicants must agree to follow prevailing laws and orders by the authorities as well as to abide by the laws issued by the immigrant authority in Myanmar.
Children (under 7 years old) who are travelling with their parent(s) are entitled to get exemption for visa fee. Children (under 7 years old) with separate passports can get visa fees exemption as well.
Individual visitor or tourist must have at least USD 300 CASH as evidence of sufficient funds. Families must have at least USD 600 CASH OR must have any foreign currency equivalent to above mentioned amount in USD as evidence of sufficient funds.
All applicants must agree to follow prevailing visa rules and regulations during their visit to Myanmar.
Visitors are not allowed to visit restricted areas and will be notified in advance regarding restricted areas.
All visitors need to inform the related Township Immigration and National Registration Department for overnight stay by mentioning precise address of hotel, motel, guest house and/or office.
Visa forms are available on arrival from all airlines landing in Myanmar; or applicants can apply for a visa online before their arrival.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 14 jul 2010 22:16

super tip!! ^O^
L-a-u-r-a
Reiziger
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

Bericht door L-a-u-r-a » 18 aug 2010 08:59

Goed nieuws :-)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 16 okt 2010 10:02

Even een nieuwtje voor iedereen die binnekort naar Myanmar gaat.
Op dit moment kunnen de visumburo's geen visum regelen voor Myanmar. De reden die ik via via hoor varieren tot: de stickers zijn op, De ambassade in Belgie is onduidelijk in welke papieren er mee moeten, De ambassade in Belgie geeft niets meer af etc.
Reden zou kunnen zijn de ophande zijnde verkiezingen van 7 november.

zodra ik meer weet dan laat ik het weten
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 16 okt 2010 10:08

Het VisumBuro heeft de visumbemiddeling voor Myanmar met onmiddellijke ingang tijdelijk gestaakt. De Ambassade van Myanmar heeft geen visumstickers meer en het is onzeker wanneer er weer visa zullen worden afgegeven. Omdat het VisumBuro niet kan garanderen wanneer uw aanvraag kan worden ingediend, of wanneer uw visum klaar zal zijn, zijn wij helaas gedwongen om deze drastische maatregel te treffen. Uiteraard doen wij er alles aan om deze dienst zo snel mogelijk weer te kunnen hervatten.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 16 okt 2010 18:50

komt door de verkiezingen.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 16 okt 2010 22:16

hmm, dat van 1 september gold in iedergeval niet voor visa geregeld door het visumburo. Misschien dat ze stickers ingeslagen hadden ofzo. Maar tot vorige week kon je daar nog een visum regelen maar nu dus echt niet meer.
Maar ja, dat bericht gaat dan ook over Visa on Arrival en ik heb het nu over een gewoon visum dat je regeld bij de ambassade.
Maar het lijkt er op dat agenten in het land zelf nog wel visa kunnen regelen voor Nederlandse toeristen die in een groep reizen.... tenminste dat is wat ik een agent heb horen beloven.
harmpie
Reiziger
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2010 19:33

Bericht door harmpie » 13 jun 2011 06:27

Op dit moment zit ik in Indonesie en ben van plan om in september richting Myanmar/Birma te gaan. Nu heb ik verschillende sites op internet bezocht en sinds 2010 heeft men een visum on arrival. Dat betekent dat je een aanvraag digitaal kunt indienen dat 2 weken in beslag neemt en je als het goed is op een lijst komt te staan zodat men kan zien dat je VOA heb aangevraagd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik wil namelijk niet speciaal naar Bangkok toe om daar een visum te regelen, wil graag vanuit Kuala Lumpur vliegen.
Zie ook deze website: http://myanmarvisaonline.com/voa_procedure.html
travelmariek
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:18

Bericht door travelmariek » 08 mei 2012 20:32

Komende zomer ga ik naar Myanmar. Ik twijfel tussen het in Bangkok aanvragen van een visum of al hier in Nederland regelen. Het hier in Nederland regelen gaat gepaard met wachttijd en extra kosten (wanneer je het via Brussel regelt). Bij toeval stuitte ik op: http://www.myanmarevisa.gov.mm/
Heeft er iemand ervaring met deze site? Lijkt er op dat men bezig is een evisum te ontwikkelen, maar dat er nog een launching periode is. Wie weet hier iets van (betrouwbare site ja/nee, en binnenkort ook al online een visum aan te vragen hier?).
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 08 mei 2012 21:58

is het visum niet bij het consulaat in Breda te krijgen? (althans, daar heb ik het ooit gehaald.)
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 09 mei 2012 02:45

Nee, het consulaat in breda geeft geen visums meer uit. En afgelopen jaar is de visum uitgifte in brussel erg onbetrouwbaar geweest. In sommige gevallen zijn visums zonder een goede reden geweigeerd die later in Berlijn wel zijn goedgekeurd. Het visumburo is om die reden al naar de ambassade in berlijn uitgeweken.
travelmariek
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:18

Bericht door travelmariek » 09 mei 2012 07:12

Dank voor de reacties.
@Hildo: Met andere woorden; wanneer ik visum aanvraag via visumburo (www.visumburo.nl) dan sturen zij deze door naar Berlijn in plaats van Brussel. Hoeveel tijd heeft je dit gekost? Kan je wachten met boeken vlucht Bangkok-Yangon v.v. tot na akkoord visum of is die geboekte vlucht noodzakelijk om een visum te kunnen krijgen?

Groeten marieke
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 11 mei 2012 20:54

Verhaal van Hildo klopt
ik zou adviseren om het via visumburo te doen. op hun site kan je informatie vinden oa over afhandelsnelheid
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 12 mei 2012 22:05

Volgens mij adviseert het visumburo voor de hele procedure een maand te nemen. De mijne heeft al met al 4 weken geduurd voordat ik mijn paspoort weer terug had.
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 12 mei 2012 22:07

En ik heb de vlucht bkk-rgn van te voren geboekt omdat ik geen gedoe wilde en omdat als je beetje goed zoekt & ver van te voren boekt je dan hele goedkope deals naar Yangoon kunt vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten