Visum Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Bericht door Elrosso » 24 mar 2013 09:51

"Hi,

Deze site zegt dat vanaf morgen Nederlanders een 'visum on arrival' kunnen krijgen (dacht dat het al eerder kon...); http://www.mip.gov.mm/visaonarrival/"


Let op! Dit is voor werk en overstappen!!! niet voor toeristen. Het is voor Business, (Meetings / Workshops / Events) en Transit.

of begrijp ik het verkeerd? sorry dan _O_
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 24 mar 2013 10:09

Elrosso schreef:De rellen zijn al een tijd aan de gang, daar mag je nu ook niet komen. Dit is bij de grens met Bangladesh. Voor de rand regio's moet je eerst toestemming hebben van de overheid anders kan je er niet eens komen.
Dit zijn nieuwe rellen en ze zijn in Meiktila, middenin het land. Wij hebben door die stad gereisd omdat het vrij centraal ligt, goed om in de gaten te houden dus!
http://www.straitstimes.com/breaking-ne ... n-20130323
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Bericht door Torra » 24 mar 2013 11:05

Wij zijn er in december/januari geweest en hadden wel een visum bij aankomst. Deze kostte 60 dollar pp. Ook van tevoren uitgebreide info op moeten sturen en gescande pasfoto's. Onze travelagent uit Myanmar heeft dit geregeld. En alles lag keurig klaar bij aankomst.
Wij hadden zelf een verklaring bij ons van het bureau van de travelagent, dat zij garant stonden dat er een visum klaarlag.Dit moesten wij aan Airasia tonen bij het inchecken in Bangkok.
Sandervh
Reisexpert
Berichten: 499
Lid geworden op: 29 feb 2012 11:03

Bericht door Sandervh » 24 mar 2013 16:44

Ik heb een verhaal van iemand gehoord die ook geen werk had. Deze heeft toen gewoon opgeschreven dat hij werkloos was. verder wel zijn oude werkgever opgegeven (je moet sowieso ook je baantje van daarvoor opgeven..) En deze beste man heeft verder geen problemen gehad om zijn visum te krijgen. Dus zou me als ik jou was er niet te druk over maken. Je zult niet de eerste zijn zonder werk die er nu komt. zeker nu er veel meer toeristen heen gaan.

kleine tip trouwens voor Yangon, kijk op Couchsurf genoeg Hosts en scheelt je een hoop geld in vergelijking met de hotelprijzen die daar nu zijn.

edit: bedankt voor de nieuws update, toen ik het las had ik niet gekeken waar het eigenlijk lag. dacht dat dat inderdaad in de grens streek was. Zal zeker het nieuws in de gaten houden daar terplaatsen.
Wereldreisje
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 22:45

Bericht door Wereldreisje » 25 mar 2013 09:18

Hoi, dank voor jullie reacties! Even een verslag van vandaag bij de ambassade in Singapore. Ik kwam daar aan en hoefde maar een half uur te wachten. Ik had op het formulier mijn beroep niet ingevuld, en de letterlijke reactie was tot mijn opluchting: "doens't matter" en toen kon ik invullen dat ik ' unemployed' ben Behalve het ingevulde formulier had een kopie van mijn paspoort gegeven, twee pasfoto's, een kopie van de vertrekkaart uit Singapore (dat formuliertje dat je altijd in het vliegtuig krijgt, en dan het gedeelte dat voor de passagier bestemd is en je moet inleveren bij vertrek uit Singapore).

Ze vertelden dat ik over twee werkdagen kan terugkomen om het visum op te halen en zo stond ik weer heel snel buiten.

Wat een opluchting! Maar het vliegticket naar Myanmar boek ik pas als ik het visum heb want je weet maar nooit..
Wereldreisje
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 22:45

Bericht door Wereldreisje » 25 mar 2013 09:23

Hoi, veel dank voor jullie reacties en voor de waarschuwingen over de rellen!

Even een verslag van vandaag bij de ambassade in Singapore: Ik kwam daar aan en hoefde maar een half uur te wachten. Ik had op het formulier mijn beroep niet ingevuld, en de letterlijke reactie was tot mijn opluchting: "doesn't matter" en toen kon ik invullen dat ik ' unemployed' ben. Behalve het ingevulde formulier had een kopie van mijn paspoort gegeven, twee pasfoto's, een kopie van de vertrekkaart uit Singapore (dat formuliertje dat je altijd in het vliegtuig krijgt, en dan het gedeelte dat voor de passagier bestemd is en je moet inleveren bij vertrek uit Singapore). En $35 Singapore dollars betaald. That's it!

Ze vertelden dat ik over twee werkdagen kan terugkomen om het visum op te halen en zo stond ik weer heel snel buiten.

Wat een opluchting! Maar het vliegticket naar Myanmar boek ik pas als ik het visum heb want je weet maar nooit..
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 25 mar 2013 10:54

Dank voor je terugkoppeling! Hebben reizigers na jou vast ook wat aan :D
Nicole_in_Azie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2012 02:16

Bericht door Nicole_in_Azie » 09 apr 2013 03:03

Hoi wereldreisje,
Sorry dat ik niet gereageerd heb; zie je berichtje nu pas. Gelukkig is alles soepel verlopen!
Groet,
Nicole
noliko

Bericht door noliko » 09 apr 2013 18:34

Heeft er kortelings iemand een visum aanvraag gedaan op de ambassade in Brussel ? Moet er ook een pasfoto digitaal aangeleverd worden ? En wat bedoelt men met kopie paspoort op 1 A4 ? 1 work history form , 1 declaration , reisbeschrijving . Is dit allemaal nodig ?
Zelf ga ik op 18 october naar Myanmar .
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Bericht door Elrosso » 09 apr 2013 20:26

Wij hebben het geregeld via een visumbureau. De formulieren zijn te vinden op de website van de ambassade, in november moest t in 2 voud, kan veranderd zijn.
Reisbeschrijving hebben wij niet meegegeven.

Wij hebben ook onze pasfoto digitaal moeten versturen aan het visumbureau en 1 originele foto opsturen met de formulieren.
Ze willen je kopie paspoort op een A4, dus ieder paspoort op een eigen A4.

Hier de info van de ambassade met formulieren: http://www.embassyofmyanmar.be/myanmar.HTM
noliko

Bericht door noliko » 09 apr 2013 22:48

Met kopie paspoort , bedoel je daar de identiteitskaart mee ?
Ingritaaa
Reisexpert
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:57
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa » 10 apr 2013 00:49

Bel even naar de ambassade, dan is alles gelijk duidelijk :). (Of stuur een mailtje)
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 10 apr 2013 01:38

noliko schreef:Met kopie paspoort , bedoel je daar de identiteitskaart mee ?
Om naar Myanmar te reizen heb je een paspoort nodig, met een identiteitskaart kun je alleen binnen bepaalde Europese landen reizen. Of bedoelde je dat niet?

Succes!
noliko

Bericht door noliko » 10 apr 2013 08:42

Dat van die identiteitskaart wist ik wel maar in het 1ste bericht staat vermeld dat je een kopie moet maken van je paspoort . Daar wordt heel waarschijnlijk mee bedoeld het blad waar je foto op staat en de rest van je gegevens .
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 10 apr 2013 09:02

noliko schreef:Daar wordt heel waarschijnlijk mee bedoeld het blad waar je foto op staat en de rest van je gegevens .
Yep
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten