Visum Filipijnen

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 22 jun 2012 07:49

Ja..

Best Frank ik stel voor dat je voordat je op reis gaat eerst even goed inleest in het land waar je heen gaat. :
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/fi ... i7576.html
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 22 jun 2012 08:30

Belgen moeten voor vertrek even contact opnemen met hun bank. Soms moet het daar bij de bank aangevraagd worden om buitenlandse betalingen te kunnen doen. (Idem in NL voor mensen met een rekening bij de Rabobank.)
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 22 jun 2012 10:42

Wanneer is de beste periode om naar de Filipiijnen te gaan. Dit wil zeggen minst warm, weinig toeristen, goedkopere prijzen qua verblijf en dergelijke. En moet ik mijn bank BNP Parisbas Fortis Bank verwittigen omtrent mijn vertrek en zo ja waarom men kan maar 10.000 pesos afhalen aan de geldautomaat per dag of je moet 2 bankaarten hebben dan kan je het dubbele afhalen ! Als je u portefeuille verliest of wordt gestolen ben je 2 bankkaarten kwijt. De Filipijnen bezoeken is en duurder land dan andere Aziatische landen,
Is het visum-on-arrival wel gratis zoals ik ergens gelezen had.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 22 jun 2012 14:46

Informatie voor reistijd en accommodatie:

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/filipijnen/

En als je twee bankpassen meeneemt, moet je ze uiteraard wel op verschillende plekken bewaren. Bijvoorbeeld eentje in je portemonee, en eentje in je tas.
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 22 jun 2012 23:17

OK ik zal navraag doen in de bank voor 2 bankpassen en wanneer is het beste om naar ginder te vertrekken qua temperatuur, verblijf, weinig toeristen en goedkoop verblijf en aangenaam 'k bedoel gezellig vertoeven daar zonder extreme warmte, hitte enz...
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 22 jun 2012 23:23

Coene Frank schreef:OK ik zal navraag doen in de bank voor 2 bankpassen en wanneer is het beste om naar ginder te vertrekken qua temperatuur, verblijf, weinig toeristen en goedkoop verblijf en aangenaam 'k bedoel gezellig vertoeven daar zonder extreme warmte, hitte enz...
Als je even de moeite neemt om op de link te klikken die ik in de vorige post gaf?
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 23 jun 2012 07:10

Jenny, ik heb dat gelezen hoor zelfs 2 maal en zal het nog eens lezen dank
Heb jij geen weet van Filipijnse vrouwen dichter in de buurt die een huwelijk wensen en later mijn pensioen
mijn overheidspensioen bekomen dank
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 23 jun 2012 07:33

Hoi Frank,

Denk niet dat deze laatste vraag perse op dit forum hoort.

Mocht je meer informatie over de Filipijnen als reisbestemming zoeken, raad ik je aan om een reisboek (lonely planet?) te kopen of wat verder op het internet te zoeken. Er is meer dan genoeg informatie zelf te vinden.

Het is uberhaupt een ietwat aparte thread, maar misschien ligt het aan mij... 0_0

Groetjes
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 23 jun 2012 09:02

Zodus ik mag op geen enkele manier kontakt zoeken naar een partner uit de Filipijnen.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 23 jun 2012 09:26

Dit is een reiswebsite en geen partnerzoeksite.
Daarnaast vraag je allemaal dingen en luister je niet naar de tips van mensen om je in te lezen. Heb het onderwerp bij deze gesloten
Patrickvdmolen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2012 15:52

Bericht door Patrickvdmolen » 27 jun 2012 15:52

Geachte heer/mevrouw,
Ik lees op uw website met enige verbazing dat de 21 dagen grens voor een visum in de Filipijnen is opgeschoven naar 30 dagen. Bij navraag bij de Ambassade van de Filippijnen wordt echter aangegeven dat het toch echt 21 dag is.
Kunt u voor mij duidelijkheid scheppen in deze zaak..... Bij voorbaat dank!
GR Patrick
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 27 jun 2012 21:47

Filipijnen valt niet onder australie heb je onderwerp verplaatst.

De filipijnse overheid heeft eerder dit jaar met veel tam tam aangekocht voor 166 landen waaronder nederland per direct een 30 dagen visum in te voeren. Daarvoor was het 21 dagen. Gebruik anders even google om de website van de filipijnse immigratiedienst of het vliegveld waar je aankomt te bekijken.
Maurice Blok

Bericht door Maurice Blok » 16 jul 2012 15:51

Hallo mevrouw/mijnheer,
Wie kan mij vertellen waar ik een gratis visa voor een half jaar kan aanvragen???

Hartelijk dank.
Maurice Blok.
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Bericht door stevenl » 17 jul 2012 02:13

Voor welk land?

Of is je vraag: het maakt me niet waar ik 1/2 jaar heen ga, enige vereiste is dat het visum gratis is?
Maurice Blok

Bericht door Maurice Blok » 17 jul 2012 09:27

Hallo Steven,

Dank voor je snelle reactie.
Het land waar wij naar toe willen is de Filipijnen.
Misschien weet je dat ook.

Bij voorbaat dank.

Maurice Blok.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten