Visum Filipijnen

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
willemvannoorloos
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 09:52

Bericht door willemvannoorloos » 07 feb 2012 09:50

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het visum als je een verlenging aanvraagt.
Krijg je twee maanden bovenop de 21 dagen of twee maanden in totaal als je op de Filipijnen een verlenging aanvraagt?
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 07 feb 2012 16:32

Lees even de reisinformatie over de flilipijnen daar lees je : Wil je langer in de Filippijnen blijven dan de standaard 21 dagen dan kan je een visum verlenging aanvragen. De eerste keer krijg je een verlening van 38 dagen. In totaal heb je dan dus 59 dagen (21+38).
willemvannoorloos
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 09:52

Bericht door willemvannoorloos » 08 feb 2012 08:57

Ok bedankt
willemvannoorloos
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 09:52

Bericht door willemvannoorloos » 04 mar 2012 05:38

hallo

In juli ga ik naar de Fillipijnen voor twee maanden. Ik heb begrepen dat je na de 21 dagen een verlenging kunt krijgen voor nog eens 38 dagen. Weet iemand hoeveel dat kost?
En kun je al bij aankomst op het vliegveld die verlenging aanvragen?

groet,

Willem
e131187

Bericht door e131187 » 05 mar 2012 17:15

Hoi,
so wie so een zooitje op zich, visum aanvragen in de Filippijnen.
De vriendin van mjn broer is Flippijnse en werkt op een reisbureau en ik vernam dat de verlenging een maand extra is. En kleed je vooral netjes aan als je gaat, was de tip, en probeer te vermijden om in Manila aan te vragen want daar kunnen ze soms moeilijk doen.
Dus weer eens een lange reis voor een visumverlenging.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 07 mar 2012 08:43

Bij je vorige vraag een tijdje terug over visum heb ik je ook verwezen naar de reisinformatie. Ik adviseer je nu ook deze eerst te lezen voordat je vragen stelt in het forum. Je kunt hier namelijk exact het antwoord op je vraag vinden.
Wil je langer in de Filippijnen blijven dan de standaard 21 dagen dan kan je een visum verlenging aanvragen. De eerste keer krijg je een verlening van 38 dagen. In totaal heb je dan dus 59 dagen (21+38).

Aan de verlening zijn wel kosten verbonden, deze wijzigen regelmatig maar zijn rond de 2000 pesos (meer als je de spoed procedure wil volgen) als je het in de Filippijnen zelf doet. Je kunt voor de verlening terecht in de meeste grotere steden.
Bron

Als je nu al weet dat je langer wilt blijven waarom vraag je dan niet in Nederland vast een 2 maanden visum aan.
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 20 jun 2012 07:37

Beste,

Wanneer ik voor 30 dagen naar de Filipijnen reis als toerist krijg ik bij aankomst op het vliegveld gratis een visum-on-arrival. Tot wie moet ik mij wenden op het vliegveld voor deze visum. Dus als ik het goed begrijp heb ik alleen bij vertrek in Belgie een passport nodig.
Hopend op de meeste nuttige inlichtingen

MVG
Frank Coene
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 20 jun 2012 08:07

Volg gewoon de bordjes op het vliegveld, spreekt allemaal voor zich.
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 20 jun 2012 09:54

Tikva schreef:Volg gewoon de bordjes op het vliegveld, spreekt allemaal voor zich.
gewoon de bordjes volgens en dan !
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 20 jun 2012 10:11

Coene Frank schreef:Beste,

Wanneer ik voor 30 dagen naar de Filipijnen reis als toerist krijg ik bij aankomst op het vliegveld gratis een visum-on-arrival. Tot wie moet ik mij wenden op het vliegveld voor deze visum. Dus als ik het goed begrijp heb ik alleen bij vertrek in Belgie een passport nodig.
Hopend op de meeste nuttige inlichtingen

MVG
Frank Coene
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 20 jun 2012 10:24

Tikva schreef:Volg gewoon de bordjes op het vliegveld, spreekt allemaal voor zich.
welke bordjes aub
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 20 jun 2012 10:28

welke bordjes aub
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 20 jun 2012 10:53

dus enkel passport voor 30 dagen en dan bordjes volgen op het vliegveld voor visum-on-arrival.
Met gewone bankkart kan men daar geld afhalen aan de geldautomaten of is het veiligst visakaart
ricardobuma
Wereldreiziger
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:19
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door ricardobuma » 20 jun 2012 20:31

Dat zou niet uit moeten maken betreffende veiligheid. Ik zou maar geld opnemen met je bankpas! Bij geld opnemen met een creditcard worden vaak hoge transactiekosten (bij mij i.i.g. €4,50!) in rekening gebracht!
Coene Frank

Bericht door Coene Frank » 22 jun 2012 05:32

Dus ginder kan men geld afhalen met een gewone bankkaart BNP Fortis Bank aan de geldautomaten
en kredietkaart niet gebruiken
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten