Tips voor de Filipijnen

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Linnie
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2011 00:38

Bericht door Linnie » 24 dec 2013 18:37

pffff wat een eikel zeg! nou misschien dat ik wat hulppakketjes zelf kan brengen, of geld...zou het zo doen, toestand...:(
merijn29
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2009 11:21

Bericht door merijn29 » 19 feb 2015 13:28

Beste reizigers,

Met mijn vriendin ga ik in mei 3,5 weken naar Filipijnen. Iemand enig idee hoeveel geld je ongeveer kwijt bent? We zijn van plan om veel te zien en de laatste week te chillen op Palawan en hier te gaan duiken.

Groet Merijn
nathalieopreis
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2004 00:00
Contacteer:

Bericht door nathalieopreis » 22 feb 2015 17:19

We willen de eerste paar dagen in en rond Cebu blijven. Weet er iemand een leuk/goedkop guesthouse in Cebu City?
En welke plaatsjes in Cebu zijn leuk/mooi om daarna naartoe te gaan? Tips mbt accomodatie/restaurantjes/barretjes zijn welkom!!

Groetjes Nathalie
Jokoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2014 15:19

Bericht door Jokoor » 18 mar 2015 16:01

Ik ben net terug van de Filipijnen.
Mijn vriendin en ik hebben samen gemiddeld 40euro per dag gespendeerd.
We zijn niet gaan duiken en hebben ons enkel met de bus verplaatst dus vermoedelijk zullen jullie meer spenderen.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 18 mar 2015 16:38

We hebben de vraag ook op Facebook gezet waar enkele antwoorden binnen gekomen zijn:
https://www.facebook.com/aroundtheglobe ... 2877686048
Ilonka
Reiziger
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 jun 2006 12:18
Contacteer:

Bericht door Ilonka » 18 mar 2015 21:09

Hoi,

Ik ben net terug en heb bij sterke verhalen een samenvatting van wat kosten op Palawan geplaatst.
Voor drie duiken was in Dumaguette rond de 4000 pesos kwijt.
De lage waarde van de Euro zorgt ervoor dat reizen in de Filipijnen nu voor Europeanen zo'n 25% duurder is dan een half jaar gelede. Daarom heb ik al mijn bedragen in pesos vermeld.

Veel plezier, ik heb er genoten!

Groetjes Ilonka
Sophia2
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2014 18:13

Bericht door Sophia2 » 29 okt 2015 20:15

Hey mede reizigers!

Ik heb hier al enorm veel gelezen over de Filipijnen en de lijst van plekken die ik wil zien wordt alleen maar langer! Wat een gaaf land!
Begin februari ga ik voor het eerst naar de Filipijnen. Ik heb een retourtje Manila en heb ongeveer 5 weken de tijd.

Ik heb wat hulp nodig met het plannen van mijn route.
Er zijn een paar dingen die ik echt wil zien/doen:
- Snorkelen walvishaaien in Donsol
- Palawan en/of Coron
- Bohol

Nou ligt dit allemaal niet bepaald bij elkaar in de buurt dus vliegen zal wel moeten. Wat raden jullie aan?
Ik hou van relaxen, strand, duiken en natuur. Ik hou minder van lange wandelingen en klimmen. Ik reis alleen dus vind het ook leuk om op plekken te zijn waar ook veel andere backpackers zijn.

Iemand advies, tips?
Dankjewel!
Sophia2
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2014 18:13

Bericht door Sophia2 » 03 nov 2015 16:52

Hey,

Stil hier... Maar ik heb inmiddels m'n reis een beetje vormgegeven. Tips welkom!

Aankomst Manila, max 3 dagen Manila en omgeving
Nachtbus naar Legazpi/Donsol en paar dagen verblijf Donsol voor walvishaaien
Vlucht van Legazpi naar Cebu
Zo'n 2 weken in omgeving Cebu. Duiken in Damaque (Apo Island), bezoeken Bohol, Cebu etc.
Vliegen naar Porto Princesa. Vanaf daar o.a. naar El Nido en Coron (in totaal 10-12 dagen)
Vliegen Coron-Manila-huis

Tips?
Wat raden jullie aan in de wijde omgeving van Cebu?

Groet
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 06 nov 2015 08:17

Tickets op tijd boeken dan zijn ze het goedkoopst. Op alle eilanden die je nu noemt zal je zeker andere backpackers tegen komen geen zorgen. 5 weken is een mooie tijd!
Fabricevee
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2016 13:11

Bericht door Fabricevee » 29 mar 2016 13:41

Hoii,

Mijn naam is Fabrice en ik ben 19 jaar. Ik ben iemand die er niet van houd om met de ''mainstream people'' mee te doen en daarom wilde ik mijn eerst reis niet naar Thailand, Cambodja etc.Ik hou van zon, zee en strand en doordat iedereen nu dus naar Thailand, Cambodja etc. gaat, kwam ik uit op de Filipijnen door de prachtige witte zand stranden en het kristal heldere water.
Ik ben van plan om vanaf 21 Mei tot 13 Juni te gaan solo backpacken in de Filipijnen (Visayas eilanden en Palawan/Coron). Natuurlijk een beetje last van gezonde nervositeit, zeker omdat dit voor mij de eerste keer is dat ik ga backpacken en dan ook nog eens alleen.
Ik start mijn reis in Manila en wil van daar uit verder vliegen naar het eiland Cebu voor 3/4 dagen. Daarna wil ik door naar Siquijor voor 3 dagen en dan naar Bohol voor ook weer 3/4 dagen. Van uit Bohol wil ik verder naar Palawan en Coron tot 11 Juni en dan terug naar Manila om van daar uit verder te gaan naar Maleisië.

Nou vraag ik mij 2 dingen af,
1. In Juni begint het regenseizoen in de Filipijnen. Ik heb wel gelezen dat de Visayas eilanden en Palawan hier over het algemeen niet super veel last van hebben maar ik vroeg mij toch af of mensen hier ervaring mee hebben en het dan ook aan te raden is om in deze periode te reizen.

2. Hoe zit het op de Filipijnen met het ontmoeten van andere backpackers? Dit vraag ik mij af omdat het regenseizoen begint en dat backpackers vaak afschrikt. Ook vraag ik mij dit af omdat de Filipijnen nog niet echt bekend is onder de backpackers en ik hier dus ook niet zoveel terug kan vinden op het internet. Ik ben iemand die van mensen om zich heen houd, ik vind het ook heerlijk om af en toe alleen te zijn maar om dat 2/3 van de reis te zijn, zie ik absoluut niet zitten.

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn en jullie mijn onzekerheden weg kunnen nemen!
Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie ervaringen/tips!

Groetjes,

Fabrice ^O^
IlseA
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2015 20:16

Bericht door IlseA » 24 apr 2016 19:46

Hoi Fabrice!

Zelf heb ik een paar maanden geleden in de Filippijnen gereisd. Had niet veel tijd dus ben alleen op luzon, palawan en cebu geweest. Maar ik kan je de Filippijnen meer dan aanraden. Het is zooo mooi en de mensen zijn ontzettend lief! Filippijnen zijn inderdaad veel minder druk met backpackers, maar dit vind ik ook wel het fijne eraan. Toch is het wel zo dat je lastiger reizigers ontmoet. Maar op iets drukkere plekken als manila en palawan vind je in hostels genoeg backpackers! Wel hebben veel backpackers in de Filippijnen hun route vast gelegd dus als je echt een reismaatje zoekt kun je beter flexibel zijn of met iemand gaan!
Ik was er zelf in de wintermaanden dus over het regen seizoen kan ik je niet veel vertellen. Behalve dan dat alles een stuk minder leuk is met alleen maar regen haha!

Alvast veel plezier op je reis!
Groetjes Ilse
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast