Rondreis Australie 4 weken

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
JuliaGroot
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 09:39

Bericht door JuliaGroot » 01 nov 2011 12:52

Dat klinkt goed! Dank je voor de tips!
Ik kan de afstanden etc. wel vinden maar of het realistisch is en genoeg tijd om ook te genieten is zo moeilijk om te schatten.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Bericht door Travelator » 01 nov 2011 14:03

Ik zou het omdraaien, in 1 week van Melbourne naar Sydney, vanuit Sydney evt nog wat uitstapjes maken de Blue Mountains in of zo en dan lekker op weg naar Brisbane en daar misschien nog een klein stukje Great Barrier Reef of een eilandje meepikken.
Maar ja, dat ben ik maar... :9
En, hoewel ook heel persoonlijk, zou ik iedereen aanraden om lekker met andere backpackers mee te rijden ipv om de bus te nemen, zeker in Australië. Vaak gezelliger en je komt op meer plaatsen.
In de hostels hangen *bijna* altijd briefjes van mensen die lifts aanbieden. Zo reis je vaak wat gerichter en ben je minder afhankelijk/tijdgebonden.
Voilà : )
Backpackgek
Reiziger
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 mei 2011 06:34
Contacteer:

Bericht door Backpackgek » 02 nov 2011 14:49

Deze route is zeker haalbaar. No worries! Ik zou er zeker nog wel wat dorpjes tussen meepakken, want die zijn juist zo relaxt. Ook de Blue Mountains zijn fantastisch. Ik heb zelf met een campertje rondgereisd daar, maar heb veel mensen gehoord die met de bussen gingen en dat ging allemaal heel flexibel. Het is in die tijd wel druk, dus van te voren boeken is zeker belangrijk (helemaal rond oud en nieuw).

Have fun!!!
Francine
Reisexpert
Berichten: 243
Lid geworden op: 08 jun 2010 21:36

Bericht door Francine » 03 nov 2011 21:02

Goed te doen, ook met de bus, alleen tussen Sydney en Melbourne is het lastiger om met de bus op wat leuke plaatsen te komen. Aan de oostkust zijn gewoon veel meer plekken waar je even uit kunt stappen en rond kunt kijken.
Aan de andere kant: als je mensen vindt waarmee je kunt reizen, kan het een leuke tocht met de auto zijn van Sydney naar Melbourne door de Australische Alpen. Maar ja, ik weet niet of je graag met mensen mee reist of liever wat minder afhankelijk van anderen bent. Ik zou dan ook kiezen wat Travelator zegt: 1 week Melbourne-Sydney en dan richting Brisbane en/of iets verder. Prima te doen en je kunt met de gewone bus (Greyhound of anderen bijvoorbeeld) op veel plaatsen stoppen.
Probeer vanuit Melbourne een tochtje/tour te doen naar de Great Ocean Road, liefst aangevuld met een bezoek aan de Grampians.
Tussen Sydney en Brisbane heb je inderdaad Byron Bay wat erg populair is (en erg toeristisch) en bijvoorbeeld Bellingen nabij Dorrigo NP (mooie wandelingen). Boven Brisbane Noosa (met koala's en leuke strandjes) en misschien redt je het zelfs door Hervey Bay en Fraser Island.
Succes met de voorbereiding!
JuliaGroot
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 09:39

Bericht door JuliaGroot » 03 nov 2011 21:19

Bedankt voor alle reacties, echt super leuk en handig!
Helaas kan ik de route niet omdraaien, ik wil namelijk op 2e kerstdag vliegen en met oud en nieuw in Sydney zijn.
Dan heb ik een week om van Melbourne naar Sydney te komen maar ik heb vrienden in Melbourne die ik wil bezoeken en minstens 4 dagen wil blijven! Dan heb ik nog maar ong. 2 dagen om naar Sydney te komen.
Ik ga nog even kijken hoe ik dat het best kan indelen (wil ook niet teveel plannen, dan is het backpack idee eraf! :) )
Maar bedankt in ieder geval, als iemand nog leuke tips heeft om te doen / slaapplekken etc., zijn die natuurlijk van harte welkom!
Willem Vervoordeldonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011 21:58

Bericht door Willem Vervoordeldonk » 13 dec 2011 21:59

Beste reizigers,

Mijn vraag is of jullie daadwerkelijk de reis gemaakt hebben zoals jullie die gepland hadden en beschreven hadden op deze website. We willen zelf ook het maximale eruit halen in de vier weken dat we in australie zijn. Natuurlijk druk, maar dat ervaart iedereen anders. Graag zou ik van jullie vernemen hoe de reis bevallen is en wat jullie anders zouden doen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijk groet,

Willem Vervoordeldonk
Henk Schelfhorst

Bericht door Henk Schelfhorst » 03 apr 2012 17:26

Wij willen met z,n drieen naar Tasmanie via australie.
Wij willen dit doen in de periode van 19 december 2012 tot en met 4 januari 2013.
Maar we willen ook 2 a 3 dagen verblijven in Thugoona NSW.

Hoe ga ik dit doen?
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 03 apr 2012 17:30

Hoi Henk, eerste wat je moet doen is bekijken of je een goedkoop ticket kunt vinden. Mocht je hier niet zo handig in zijn dan kun je eventueel TunaFish inschakelen die een ticket voor je zoeken in de periode dat je wilt gaan.

Wat je allemaal kunt doen kun je bij onze Australie reisinformatie lezen ook specifiek over Tasmanie ! Ook moet je nog een visum regelen en even bekijken hoe je graag wilt rondtrekken. Wil je een auto huren of met bussen en vliegen van A naar B reizen?
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Bericht door Reismeis » 03 apr 2012 18:57

Als ik het goed begrijp, verblijven jullie eigenlijk de hele reis in Tasmanië en gaan jullie daarnaast twee á drie dagen naar Thurgoona.
Het bezoek aan Thurgoona zou ik aan het begin of aan het eind van jullie reis plannen. Er ligt een vliegveld vlakbij Thurgoona, genaamd Albury Airport, vanwaar je ongetwijfeld met het openbaar vervoer naar Thurgoona kunt reizen. Ik zag dat Thurgoona het dichtst bij Melbourne ligt, maar alle vluchten van Melbourne naar Albury en Tasmanië gaan via Sydney, dus het is waarschijnlijk het handigst om een internationale vlucht naar Sydney te boeken. Tunafish kan jullie inderdaad goed helpen bij het zoeken naar tickets en zal zeer waarschijnlijk ook een van de goedkoopsten zijn.
Virgin en Qantas vliegen sowieso naar Albury. En ik zag dat Virgin, bijvoorbeeld, vanaf Albury ook via Sydney naar Tasmanië (Hobart) vliegt. Het is even puzzelen wat het voordeligst is.

Tip: Let op met het boeken van vluchten dat binnenlandse vluchten een andere max. hanteren wat het bagagegewicht betreft! Op internationale vluchten mag je bijvoorbeeld 30 kilo bagage mee, terwijl je op een binnenlandse vlucht maar 20 kilo mee mag nemen. Kom je daar boven, moet je bijbetalen.
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Bericht door Ceska » 04 apr 2012 03:42

Henk Schelfhorst schreef: Hoe ga ik dit doen?
Lopen of zwemmen :P ;)

Haha ben zelf 2 weken op Tassie geweest, prachtig eiland! ik zou die andere bestemming indd er voor of er na doen! vlieg dan op launceston of hobart en huur een auto of camper, camperen is the way to go op Tasmanie.
zowel hobart als launceston zijn een mooi beginpunt om het eiland rond te reizen.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 06 apr 2012 05:13

Hi,

Hou er rekening mee dat dit de drukste toeristische periode van het jaar is in heel Australie, maar voornamelijk het Zuiden. De grote zomervakantie is dan begonnen (van half december tot eind januari) en Australiers houden heel erg van kamperen en reizen. Het meest rond Kerst en Oud & Nieuw. Hoe dan ook is het dan belangrijk om een idee te hebben waar jullie heen willen gaan en vantevoren hotels, hostels, campings en huurauto te boeken. Hoe eerder je je vliegtickets boekt hoe beter omdat de goedkope tickets rond die tijd hard zullen gaan!!

Ik zou als ik jullie was een planning maken waar je heen wilt, hoe lang je ergens wil zijn, wat voor vervoer jullie willen hebben (bus, huurauto, camper, vliegtuig) en hoe jullie willen overnachten.

Koop bijvoorbeeld de Rough Guide of Lonely Planet van Australie en/of Tasmanie die geven ook suggesties voor routes en plekken, kosten en plekken om te bezoeken.

Succes met de voorbereidingen!

P.s. Tasmanie ligt in Australie... ;)
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Bericht door Ceska » 07 apr 2012 02:37

Ik was voor kerst op Tassie en het viel echt mee wat drukte betreft, sterker nog af en toe had je het idee dat je alleen op het eiland zat :D
Wij hebben ook geen hostels van te voren geboekt en zagen altijd wel waar we terrecht kwamen hoe en wat. Als je met een tent gaat is het helemaal makkelijk. Er zijn ook een hoop gratis campeer plaatsen.

Maar goed we hebben geen id wat de TS wilt gaan doen...
Frank1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:32

Bericht door Frank1987 » 09 jan 2013 20:33

Hallo allen,
Al een lange tijd wil ik graag een reis maken, gezien ik na mijn studie gelijk aan het werk ben gegaan heb ik daar nog geen kans voor gehad Ik heb van mijn werk toestemming gekregen om er 4 weken tussen uit te gaan. Mijn plan is om 4 weken te gaan backpacken in Australie. Ik wil half februari vertrekken en ben sinds gisteren druk aan het zoeken.
Ik ben het volgende van plan en hoor graag of e.e.a. realistisch is. Lonely planet australie is inmiddels gekocht en komt mijn kant op;)
Vliegen van a-dam naar sydney (+/- 1000 euro retour)
De bedoeling is om uiteindelijk in Crains aan te komen en vanaf daar weer terug te vliegen naar sydney. Ik heb gelezen dat binnenlandse tickets variëren van 80 tot 150 eu. Na e.e.a. gezocht te hebben vond ik een ticket van 150 eu voor deze vlucht.
Verder heb ik nog geen grote plannen wat betreft de indeling. Ik wil graag per dag bekijken hoe alles verloopt, wie weet met mensen optrekken, vervolgens zelf weer verder richting het noorden gaan.
Wat is aan te raden qua het reizen daar in dit tijdsbestek? Met Greyhound/trein of hier en daar een vlucht? Is het verstandig om een 3000 km kaart te kopen of aparte tickets per rit te kopen in dit geval voor de Greyhound bussen?
Zoals je kunt lezen is alles nog redelijk globaal en moet ik nog aardig wat knopen doorhakken.
Iemand ervaring met een dergelijke reis in dit tijdsbestek? Is het realistisch? Wat raad je mij aan voor 4 weken Australie?
Zoals je kunt lezen, tips zijn welkom!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 10 jan 2013 09:26

Alles kan, maar de vraag is hoe je terug komt van je reis :) Vier weken Australië is echt heel erg kort. Zeker gezien de afstand die je van plan bent af te leggen. Maar het kan wel. Je moet er rekening mee houden dat je de eerste week / dagen ook nog moet om moet schakelen en een gigantische jetlag hebt. Actief reizen is dan minder prettig.

Ik ga je vraag even naar iemand sturen die afgelopen jaar een paar weken weg is geweest. Misschien dat zij wat meer in detail kan vertellen welke dingen mogelijk zijn en waar je op moet letten.
Frank1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:32

Bericht door Frank1987 » 10 jan 2013 18:51

Bedankt voor je antwoord, en het doorsturen van mijn vragen!
Na wat gezocht te hebben over het weer vraag ik me ook af of ik de juiste periode heb uitgekozen? Zie mijn trip niet graag letterlijk in het water vallen..;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten