myanmar wel of niet ?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
annutje92
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2015 22:31

Bericht door annutje92 » 10 jun 2015 22:57

Hee allemaal!

Ik vertrek in augustus voor bijna 5 maanden naar z-o azie en ik wil heel graag naar myanmar... nu zit ik alleen met het reisadvies door mbz omdat een redelijk gedeelte het advies heeft om er niet heen te reizen waaronder alle grensovergangen. Nu vraag ik me af of als ik het land binnen wil komen over land dit echt zo'n ramp is(het plan is dit te doen vanuit laos) en hoe veilig wordt het door anderen nu ervaren?

bedankt!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 11 jun 2015 03:31

annutje92 schreef:Nu vraag ik me af of als ik het land binnen wil komen over land dit echt zo'n ramp is(het plan is dit te doen vanuit laos) en hoe veilig wordt het door anderen nu ervaren?
Het is is geen ramp, het is gewoon niet mogelijk volgens mij... Je kunt Myanmar niet overland binnenkomen om vervolgens daar rond te reizen, simpel. Je kunt alleen binnenkomen door te vliegen naar een van de grote steden. Je kon vanuit Thailand de grens over maar dan alleen net over de grens in Myanmar verblijven, niet verder het land in om rond te reizen.

De situatie verandert regelmatig in Myanmar, maar dit is niet echt veranderd in de laatste jaren met een zeldzame uitzondering hier en daar.

Succes ermee!
vincentdekolf
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2014 12:11

Bericht door vincentdekolf » 11 jun 2015 16:16

Ik heb genoeg mensen gehoord tijdens mijn reis, die over land Myanmar binnen zijn gegaan. Wat vaak wel het probleem was, zo vertelde zij, is dat het erg lang duurt allemaal.
De verbindingen zijn slecht, omdat er simpelweg weinig mensen deze route nemen.

Ik heb ook verhalen gehoord dat zodra je over land in Myanmar aankomt, je direct naar een grote stad toe moet. Zo heb je er natuurlijk nog steeds weinig aan.


Zelf ben ik vanaf Chiang Mai gevlogen. Heen naar Yangon en terug vanaf Mandalay. Kostte me toen €250,- ofzo.

Tijdens het aanvragen van me visum in Bangkok, zag ik hier wel aanbiedingen voor een retourvlucht Bangkok-Yangon, was toen €100,-. Wat mij een prima prijs lijkt..
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 12 jun 2015 02:39

vincentdekolf schreef:Ik heb genoeg mensen gehoord tijdens mijn reis, die over land Myanmar binnen zijn gegaan. Wat vaak wel het probleem was, zo vertelde zij, is dat het erg lang duurt allemaal.
De verbindingen zijn slecht, omdat er simpelweg weinig mensen deze route nemen.
Aha, dat is dan een relatief nieuwe ontwikkeling. Tot verleden jaar was dit niet mogelijk. Mooi als het nu makkelijker wordt! ^O^
Sandervh
Reisexpert
Berichten: 499
Lid geworden op: 29 feb 2012 11:03

Bericht door Sandervh » 12 jun 2015 09:07

Zelf ook gehoord dat de grensovergangen over land intussen open zijn, zelf 2 jaar geleden nog moeten vliegen. Dus inderdaad nieuwe ontwikkeling.

Maar terug naar het reisadvies. In de grensgebieden van myanmar zijn altijd al onrustiger geweest. Vraag ter plekke na bij andere reizigers als je hoort dat iemand overland myanmar zijn binnen gegaan. Deze mensen kunnen meestal het beste reisadvies geven. Zelf neem ik altijd het het reisadvies van BuZa met een flinke korrel zout. Uiteindelijk dekken ze zichzelf enorm in voor het uiterste geval mocht er toch iets gebeuren. Dat ze altijd kunnen zeggen kijk we hadden een negatief reisadvies gegeven voor deze regio.

Zelf heb ik trouwens de Birmese bevolking als een van de vriendelijkste mensen ervaren.
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 16 jun 2015 09:00

Wat Sander zegt, hele vriendelijke mensen.
Ook ik ben vliegend gegaan. Waarom ga je niet gewoon vliegen dan sta je binnen 1,5 uur in Yangon vanuit BKK bijvoorbeeld
MV1991

Bericht door MV1991 » 04 aug 2015 09:20

Goedendag,

Aankomende maandag vlieg ik naar Myanmar om voor drie weken rond te trekken. De route die ik heb gepland te maken is de bekende: Yangon, Bagan, Mandalay en Inle Lake. Zoals inmiddels bekend hebben extreme regenbuien de laatste weken voor enorme overstromingen en overlast gezorgd.

Is er iemand die weet hoe de huidige situatie is in de gebieden die ik hierboven heb genoemd? Ik twijfel momenteel of ik het risico ga nemen om te gaan en in een land terecht te komen waar het een grote ramp is of dat ik toch een noodplan maak en een ticket naar een ander land ga boeken. Sommige berichten zeggen dat vooral het kustgebied is getroffen, andere zeggen dat het hele land met overlast kampt.

Wellicht is er iemand die daar nu zit, net terug is of wat meer informatie heeft over de situatie in de toeristische route die ik hierboven heb genoemd.

Alvast bedankt voor de reacties.

Tribs
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 12 aug 2015 07:53

Bij deze wat antwoorden van mensen van Facebook:
https://www.facebook.com/aroundtheglobe ... 0369867298
De gebieden die je noemt zijn goed te doen. Bagan is zelfs droog! :) ik ben net terug. Heb alleen in Hsipaw last van regen gehad. Door de hoge stand van de rivier (door al het water uit het noorden) brak één betonnen brug in het dorp. Verder geen last van regen gehad, op wat buitjes na. Van andere toeristen hoorde ik dat het in Yangon veel regende, maar dat was alsnog niet zo erg dat je niet meer kan gaan. Geniet ervan!
en
Ik ben op dit moment in Myanmar. Het water is overal aan het zakken. Het is inderdaad zo dat grote gebieden overlast hebben gehad van de overstromingen en dat het herstel werk nog maanden zal duren. In de toeristische gebieden die genoemd worden kun je echter prima rondreizen. Al moet je natuurlijk wel voorbereid zijn om beschadigingen aan huizen en infrastructuur te zien. Persoonlijk zie ik geen reden om niet te gaan. Het hangt er een beetje af hoeveel reiservaring je hebt en wat je gewend bent. Myanmar is een ontwikkelingsland met een primitieve infrastructuur en faciliteiten. Je zou ook kunnen zeggen dat dit daarom 'juist' het moment is om te gaan en op deze manier (toerisme) iets bij te dragen aan het herstel van het land.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten