Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 15 apr 2013 23:20

Hallo allemaal,

Na een eerdere rondreis door Thailand, Vietnam, Cambodja, Maleisie en Singapore is het de beurt aan de volgende.
We willen graag in eerste instantie Myanmar aandoen en misschien ook Laos en eindigen in Thailand:

- Nu gelijk het grootste vraagteken; de reisperiode voor Myanmar. Wij zijn gebonden aan juli/augustus voor.
Ik lees over het weer dat het dan heel slecht is? Wat is jullie ervaring hiermee?
Wellicht bepaalde stukken niet bezoeken of juist wel?

- De plekken en mogelijke route die we graag willen bezoeken zijn:
Mandalay(2) → Bagan( 3) → Inle Lake(2) → Ngapali Beach (3) → Yangon(2)

- Hebben jullie nog plekken op de route die een must-see zijn en hoeveel tijd is er minimaal nodig voor myanmar

Ben benieuwd naar jullie reacties:D!

Groetjes Kevin
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 16 apr 2013 02:39

Hi Kevin,

Leuk dat je naar Myanmar wil, een schitterend land om te bezoeken!
kevinmp schreef: - Nu gelijk het grootste vraagteken; de reisperiode voor Myanmar. Wij zijn gebonden aan juli/augustus voor.
Ik lees over het weer dat het dan heel slecht is? Wat is jullie ervaring hiermee?
Wellicht bepaalde stukken niet bezoeken of juist wel?
Heb je deze post al gezien met een vergelijkbare vraag? ervaringsdeskundigen-myanmar-birma-t26143.html
kevinmp schreef: - De plekken en mogelijke route die we graag willen bezoeken zijn:
Mandalay(2) → Bagan( 3) → Inle Lake(2) → Ngapali Beach (3) → Yangon(2)

- Hebben jullie nog plekken op de route die een must-see zijn en hoeveel tijd is er minimaal nodig voor myanmar
Je hebt de hoogtepunten gekozen voor je bezoek, dat zijn voor de meeste mensen de must-sees. Natuurlijk zijn er nog veel meer plekken te bezoeken maar dat ligt aan je eigen smaak en voorkeur. Ik zou voor Inle Lake goed uitzoeken of het mogelijk is om rond die tijd daarnaartoe te gaan ivm regens.

Hou rekening met minimaal een dag/nacht reizen tussen bovenstaande plekken of meer... mits je gaat vliegen. Hoeveel tijd je minimaal nodig hebt voor Myanmar ligt aan jezelf. Hoe wil je reizen, rustig of snel. Hou je ervan een paar dagen op 1 plek te zijn en plekken echt te verkennen of vind je het prima om alleen de toeristische plekken te bezoeken en weer door te gaan? etc etc.

Je toeristenvisum voor Myanmar is max 28 dagen geldig en dat is wat de meeste mensen gebruiken. Zoals gezegd is het reizen in dit land tijdrovend dus hebben veel mensen die 28 dagen wel nodig.

Veel plezier!
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 16 apr 2013 10:40

Hi,
Kims schreef:Heb je deze post al gezien met een vergelijkbare vraag? ervaringsdeskundigen-myanmar-birma-t26143.html
Ja die heb ik inderdaad gezien. Ik zie dat je daar zegt dat het vooral het zuidelijke deel van het land is. Dus vooral yangon dan denk ik?
In het midden van het land zou het dus meevallen, in mandalay en bagan en wellicht ook inle lake(ligt toch ook redelijk centraal) of zit ik er compleet naast?

- We willen eindigen in Thailand op het strand dus willen we eigenlijk alles in een week of 2 stoppen. De kans dat we in myanmar komen komt waarschijnlijk niet snel meer, dus vandaar de ''haast.'' Ik denk dat we gemiddeld reizen maar wel redelijk snel. Bijvoorbeeld ayyuthaya bleven we ook maar 2 dagen(1nacht).

Zou dit genoeg zijn voor de must-see's in de steden:
Mandalay 2 dagen
Bagan 3 dagen
Inle Lake 2 dagen
Ngapali Beach 3 dagen
Yangon 2 dagen

- Heb je nog echt een must-visit op de route, dan hoor ik het heel graag.

Groetjes
Ingritaaa
Reisexpert
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:57
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa » 16 apr 2013 18:11

Je zou echt de hike naar Inle Lake moeten doen, ik vond dat een prachtige tocht. Deze start in Kalaw en duurt 3 dagen, zo zie je een mooi stuk van het land.

Ik was er in 2009 eind juli en heb alleen veel regen gehad in het zuiden, zuidelijker dan Yangon. Bij het meer en rondom Hsipaw was het bloedje heet en ook in Bagan was het zeker boven de 30 graden. Dit kan natuurlijk ieder jaar verschillen maar ik zou je niet teveel zorgen maken. Misschien heb je pech met wat regen, misschien niet!

Als ik jullie was zou ik proberen langer te blijven dan 2 weken. Myanmar heeft zoveel te bieden en je gaat spijt hebben zo snel weer weg te moeten.
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 16 apr 2013 19:44

Hi,

Thanks voor je reactie.

Ja opzich is de optie wel om langer te blijven, alleen moet je je ticket toch van te voren boeken omdat je alleen het land in en uit kan met het vliegtuig?
Of geldt dat alleen voor het land in?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 17 apr 2013 01:34

kevinmp schreef:Ja opzich is de optie wel om langer te blijven, alleen moet je je ticket toch van te voren boeken omdat je alleen het land in en uit kan met het vliegtuig?
Of geldt dat alleen voor het land in?
Je kan inderdaad alleen het land in- en uitvliegen vooralsnog.

Zeker langer gaan inderdaad als het kan, dan heb je meer flexibiliteit om ergens langer te blijven als je wil.

Have fun!
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 18 apr 2013 14:36

Hoi Kims,

Alleen dat ticket voor het land uit moet je dan van te voren boeken natuurlijk.
Dan betaal je weer de hoofdprijs:( :? :'( :'(
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 18 apr 2013 16:02

Hi Kevin,
kevinmp schreef:Alleen dat ticket voor het land uit moet je dan van te voren boeken natuurlijk.
Dan betaal je weer de hoofdprijs:( :? :'( :'(
Hoe bedoel je? Als je je trip bijvoorbeeld voor de volledige duur van je visum boekt (28 dagen) en je boekt op tijd is het niet duur, meer als je het last minute boekt... maar dan nog valt het wel mee met Air Asia.

Cheers
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 18 apr 2013 18:31

Hi:D!

Ja dat is het juist, blijven niet de hele tijd in myanmar. Eindigen sowieso op het strand.

Een enkeltje is nu rond de 50 euro vanaf bangkok naar mandalay.

Als je paar dagen van te voren boekt zal het dan veel duurder zijn? Van yangon naar bangkok?

Thanks voor je info trouwens:d

Ja CHEERS, op donderdag mag het al toch een borreltje;)
carole

Bericht door carole » 22 apr 2013 00:46

Hallo allemaal,

Wij willen rond eind oktober/november naar Myanmar reizen en de reis eindigen met enkele dagen strand.
Ik lees zowel positieve verhalen over Ngapali beach als Ngwe Saung beach.
Daarover wat vragen:
- ik begrijp dat Ngapali beach ligt in de provincie waar nog steeds onlusten zijn (boeddhisten-moslims) en dat er daardoor ook daar een avondklok is ingesteld. Bijv. Sittwe en omgeving wordt momenteel al helemaal afgeraden.
Weet iemand of dat nog steeds zo is, kortom, is Ngapali beach dan wel een handige (veilige) bestemming?
Het schijnt wel redelijk bereikbaar te zijn, bijv. met Air bagan vanuit Inle lake per vliegtuig.
- ik begrijp dat Ngwe Saung beach wel heel mooi is maar ook erg rustig (te rustig wellicht?). En dat het niet zo makkelijk bereikbaar is, hetzij via een zeer bochtige weg gedurende 6 uur vanaf Yangon, hetzij vanaf vliegveld Pathein (vanaf Yangon) en dan nog een uur met auto/busje. Weet iemand of er nog alternatieven zijn hiervoor? \En of het ook mogelijk is om -bijv. vanaf Inle lake naar Pathein of Ngwe Saung beach te vliegen?

Ik heb op diverse plaatsen gezocht naar deze informatie, maar merk dat informatie nogal versnipperd is. Ik heb dan ook geen goed beeld over deze 2 onderwerpen kunnen krijgen.Hopelijk weet iemand anders hier meer van?

Groetjes, Carole
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 22 apr 2013 07:19

carole schreef: - ik begrijp dat Ngwe Saung beach wel heel mooi is maar ook erg rustig (te rustig wellicht?). En dat het niet zo makkelijk bereikbaar is, hetzij via een zeer bochtige weg gedurende 6 uur vanaf Yangon, hetzij vanaf vliegveld Pathein (vanaf Yangon) en dan nog een uur met auto/busje. Weet iemand of er nog alternatieven zijn hiervoor? \En of het ook mogelijk is om -bijv. vanaf Inle lake naar Pathein of Ngwe Saung beach te vliegen?
Hi,

Wij waren verleden jaar op Ngwe Saung beach, heerlijke plek! Inderdaad rustig, maar dat wilden we juist. Er zijn meer dan genoeg plekjes om te eten en wat te drinken en in het dorpje zijn winkeltjes, internet etc. Als je in het dorpje verblijft is het wat drukker, buiten het dorpje rustig. Je kunt een huisje of hutje huren zo goed als op het strand en je verplaatsen dmv fietsen of meeliften of brommers.

Voor zover ik weet, ontkom je niet aan de lange trip van Yangon of Pathein naar het strand. Je kunt de vroege bus nemen die direkt rijdt, duurt gemiddeld zo'n 5-6 uur. Als je later vertrekt kun je een bus naar Pathein nemen, deze is goed te doen met relatief luxe bussen. En daarna is het of de overbeladen, oude lokale bus of (wat wij hebben gedaan) een lokale jongen die ons met zijn auto erheen bracht voor een redelijk goede prijs en vrij comfortabel. We deelden de auto met 4 reizigers, dus was het goed te doen. Nog een voordeel was dat hij ons afzette bij de plek waar we wilden zijn wat een stuk van het dorpje af lag.

Je kunt niet vliegen van Inle Lake naar Pathein of naar het strand!

Let er op dat wanneer het de vakantieperiode is van de mensen in Yangon, dat de strandplekken dan bomvol zitten...

Veel plezier!
Metor
Wereldreiziger
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:48

Bericht door Metor » 22 apr 2013 14:23

Sluit me aan bij voorgaande bericht. In december 2012 in Myanmar geweest en weinig problemen gehad met het vinden van accomodatie. Allerlei horror verhalen vooraf over GH die allemaal vol zouden zitten. Met wat doorzettingsvermogen en geduld altijd wat voor "normale" prijzen kunnen vinden.
Prijs kwaliteit is de verhouding voor accomodatie helemaal scheef! Zeker voor SEA begrippen. Wel genoten van de minder toeristische plekken en wat het land te bieden heeft.
Prijzen zullen komende jaren nog wel flink stijgen, voordat het zal stabiliseren en hopelijk aanpast aan de omringende landen.
Gelukkig is eten, drinken, reizen etc allemaal goedkoop en konden wij prima uit met €25 pppd

Zeker een land wat een indruk zal maken!
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 01 jul 2013 22:28

Hallo allemaal,

Volgende week gaan we naar myanmar en we vliegen uiteraard van yangon naar een wat noorden gelegen plek. Waarschijnlijk zal dat mandalay worden en dan het rondje met bagan en inle, denk dat dit het beste is.

Met welke maatschappij hebben jullie goed ervaringen of met welke moet je je juist niet vliegen?


Groetjes
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Bericht door Elrosso » 02 jul 2013 19:52

Wij hebben met 4 verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen en allen even goed. Het blijft qua vertrek tijdstip altijd een gok daar of en wanneer ze gaan. Dus voor iedere vlucht een dag uittrekken......

In ieder geval niet met Myanma Airways vliegen. Dit is van de overheid en die wil je nou net niet steunen toch?

Veel plezier daar! Het is geweldig!
GrietjeEv
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2013 14:06

Bericht door GrietjeEv » 21 aug 2013 15:55

Hey Around The Globers!

Afgelopen jaar was ik in Myanmar. Het land, de mensen en de (recente) geschiedenis maakten indruk.
Deze winter zou ik graag teruggaan. Omdat ik langer op 1 plek wil blijven, wil ik vrijwilligerswerk doen.
Maar de paden daarvoor liggen nog niet gemakkelijk in dit land.

Mijn vraag is dus:
Heeft iemand tips rondom organisaties / contactpersonen / NGO's die open staan voor iemand die graag langere tijd (maand op toeristenvisum) de handen uit de mouwen steekt?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Grietje
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten