Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
koendouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2008 16:21
Locatie: laakdal - Belgie
Contacteer:

Bericht door koendouw » 24 dec 2008 08:05

Gegroet,
Na 3 maanden rondtrekken door India, Nepal en Laos plan ik om na Noord-Thailand Myanmar in te trekken...
Zijn er mensen die wat advies kunnen geven, zoals wat ik zeker niet mag missen in dit land?
Is er misschien iemand die weet waar ik het best de grens over kan vanuit Thailand?

Diegene die zich geroepen voelen om mij een beetje wegwijs te maken in Myanmar, je kan me steeds mailen of via onze webblog bereiken...

Mail; douw2@hotmail.com
Webblog; bieke-koen.aroundtheglobe.be

Alvast bedankt !!!

Koen
karinmartin

Bericht door karinmartin » 27 dec 2008 11:15

als je vanuit thailand over land myanmar in gaat mag je niet verder reizen dan die plaats waar je binnen komt. dus je zult moeten vliegen vanuit bkk om myanmar te kunnen bereizen.
koendouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2008 16:21
Locatie: laakdal - Belgie
Contacteer:

Bericht door koendouw » 29 dec 2008 16:49

Kan ik niet met de boot ofzo?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 29 dec 2008 17:03

misschien heb je wat aan deze link:
http://www.visit-mekong.com/myanmar

ik las daar oa dit:
Travelers can access to Myanmar both by air and by land, all accesses valid passports (at least six months of validity from the time of entry) and visas are required, yet getting Myanmar by land maybe less foreseeable.

Flight schedules, please check here. There are plenty of international flights flying to Myanmar.

Domestic airlines and flights: Air Mandalay and Yangon Airways are privately operated airlines flying throughout Myanmar

At present, visitors can cross at three places to Myanmar – from Ruili (China) – Mu – se; from Mae Sai (Thailand ) to Tachileik; and from Ranong (Thailand) to Kawthoung. However, people cannot reach Myanmar by land or by sea from Bangladesh, India and Laos.

Travel by land, entry with a Border Pass is permitted at the following Border Check Points: Tachileik, Three Pagoda Pass, Myawaddy and Kawthaung on the Myanmar-Thai border and Lweje, Nam Kham, Muse, Kyukoke, Kwanlong, Mong Lar on the Myanmar-Yunnan (China) border along.

Cruise Ships call at Yangon Port with Visa on Arrival being granted on prior arrangement.

Tourist Visa requirements : two application forms, original passport and three passport-size photos. Validity one month. Cost US$20. Processing time two working days. Regulations are now relaxed for tourists arriving by air in Yangon.

Completed immigration and customs declaration forms issued during the flight must be submitted on arrival. All foreign currency in excess of US$ 2,000.-, plus jewellery, cameras etc. must be recorded on the customs form and may be checked on departure. No Myanmar currency may be imported or exported.
koendouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2008 16:21
Locatie: laakdal - Belgie
Contacteer:

Bericht door koendouw » 01 jan 2009 10:06

OK, in elk geval al bedankt.
Ondertussen heb ik bijjna mijn visa voor 28 dagen. Ik ga naar Ranong, daar de grens over naar Kawthong en dan reis ik verder met de boot naar het noorden toe...
Groeten, koen
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 01 jan 2009 16:13

Vergeet niet hier je foto's en verslag te plaatsen al je wilt!

Veel plezier en hopelijk kun je de lokale bevolking zoveel mogelijk helpen met uitgaven aan hun i.p.v. het naziregime wat daar zit.
Gebruikersavatar
Dexter
Reisexpert
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mei 2008 11:55

Bericht door Dexter » 03 jan 2009 17:44

LaosFan schreef:Vergeet niet hier je foto's en verslag te plaatsen al je wilt!

Veel plezier en hopelijk kun je de lokale bevolking zoveel mogelijk helpen met uitgaven aan hun i.p.v. het naziregime wat daar zit.
Naziregime, mijns inziens enigszins misplaats. OK, het militaire regime handelt niet conform de humanitaire richtlijnen, maar om het nou met onze goede Duitse vrienden te vergelijken ;) Overigens walg ik van het feit dat zowel de LP als veel reizigers Myanmar ontmoedigen danwel informeren over het politieke beleid. Ik zeg: kijk eerst eens naar jezelf (eigen land). Zeker, het regime in Myanmar is uit humanitair oogpunt verderfelijk, maar zo ook bijvoorbeeld de V.S. (ik noem een irak, guantonamo, mensonterende ziektekosten stelsel etc), en daar hoor ik niemand over (wel kritiek, maar geen negatief reisadvies). Bottemline idd: help de locals!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 03 jan 2009 20:59

Ik ben eind 2005 in Myanmar geweest: http://www.outofasia.nl/set.php?cid=39

Het is niet mogelijk om de locale overheid geheel te omzeilen, maar samen met kleinschalige tourbureautjes en locale gidsen/chauffeurs kun je een heel eind komen. Veel attracties hebben nl maar een ingang waar je kaartjes moet kopen, of soms zijn de kassa's maar een paar uur per dag open. Je gids kan je helpen deze kassa's te omzeilen, vaak betaal je hem dan iets meer, maar op die manier beland het geld iig bij de middenstand en niet bij het leger.

Mijn ervaring was iig dat de locals maar wat blij waren met het tourisme, niet allen als bron van inkomsten, maar ook als oog naar de buitenwereld.
Gebruikersavatar
Dexter
Reisexpert
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mei 2008 11:55

Bericht door Dexter » 04 jan 2009 15:25

Wat ik me wel afvraag, is wat je moet doen als je beroofd wordt van je geld? Omdat je niet kan pinnen wordt het vrij lastig denk ik. Ik heb zelf het dubbele aantal dollars mee dan ik denk nodig te hebben, en verspreid mijn geld over meerdere plekken. Mocht ik bijvoorbeeld mijn geld verliezen of beroofd worden, dan hoop ik nog iig mijn tas te hebben waar nog wat cash in zit :) Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft gehoord van reizigers die zoiets meegemaakt hebben.
koendouw
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2008 16:21
Locatie: laakdal - Belgie
Contacteer:

Bericht door koendouw » 02 feb 2009 09:04

Ik ben intussen al in Yangon. het oversteken in Kawthoung heeft me 30USS extra gekost, maar ja, het is er dan wel schitterend!!!!
Check de rubriek sterke verhalen als je meer wil weten

koen
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 16 okt 2010 10:32

ik zag ent bij onze reisinformatie maar 1 artikeltje staan over Myanmar. Dat ziet er een beetje zielig uit. Is er iemand die info heeft en eventueel een stukje zou willen schrijven zodat we het hoofdstuk kunnen aanvullen??
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 16 okt 2010 10:48

je mag van mijn website kopieren?
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 16 okt 2010 13:29

Vanaf februari ga ik een aantal maanden op de thaise grens werken met Burmeze vluchtelingen; daarna door Burma reizen. Duurt nog wel een hele poos dus maar dan kan ik vast een mooi stukje schrijven.
Stel trouwens voor dat je de naam Burma gebruikt, zoals de overgrote meerderheid van het volk en pro-democratische prominenten zoals aung san suu kyi graag willen, en niet myanmar zoals de junta graag wil.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 16 okt 2010 14:47

we gebruiken op de site de naam waaronder een land internationaal bekend is. Myanmar dus.
Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen daar.
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 16 okt 2010 17:14

Jammer. Het klopt dat veel landen deze nieuwe naam erkend hebben, zelfs de VN heeft dit gedaan.
Toch zijn er ook wat landen, en niet de minst belangrijke, die deze naam niet erkennen en het land Burma blijven noemen; denk aan de VS en Groot-Brittanië. Ook organisaties als human rights watch gebruiken de naam Burma en niet Myanmar.
De militaire junta veranderde de naam van het land in myanmar in '89, net na de grote demonstraties van '88 waarbij vele duizenden mensen om het leven kwamen en de stroom vluchtelingen en IDP's gigantisch toenam. Dit was onderdeel van de adaption of expression law, zo werd bijvoorbeeld ook rangoon veranderd in yangon.
Het gebruiken van de naam myanmar wordt vaak gezien als een indirecte erkenning van het on-legitieme, ondemocratische militaire regime. het gebruiken van de naam Burma wordt vaak gezien als indirecte erkenning van de democratiche bewegingen en het lijdende volk.
Internationaal worden beide namen officieel erkend. het lijkt mij juist voor reiswebsites als deze de juiste keuze om de naam burma te blijven gebruiken. Mensen die door Burma reizen willen dit graag verantwoord doen; hun geld lokaal uitgeven en als raam naar de buitenwereld fungeren. Zij willen het militaire regime, dat zich graag bezighoudt met repressie en genocide, niet steunen; het blijven gebruiken van de naam Burma lijkt mij daar onderdeel van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten