Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 30 apr 2015 23:12

alwaysanne schreef:Hai Kevinmp,

Ik vroeg me af welke route je nu uiteindelijk hebt gevolgd? Ik ben zelf namelijk ook aan het kijken naar een route in Myanmar in juli/augustus van ongeveer 2 weken.
Hoop dat het een mooie ervaring was!

Wij zijn van yangon naar bagan en naar mandalay gegaan
Evaaa
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2014 16:23

Bericht door Evaaa » 24 jul 2015 21:11

Voor december het plan om naar Myanmar te gaan. Tickets Bangkok zijn geboekt, nu de rest aan het bedenken.
En toen zag ik Myeik Islands en dacht jaaaaa!!!
Maar kan er heel weinig over vinden, wat er mogelijk is qua tours enz.
Wat natuurlijk alleen maar meer bevestigd hoe niet toeristisch het is.
Wie is er geweest? Wie heeft er meer informatie?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 30 jul 2015 09:21

Hi,

Had je deze website al gezien?

http://www.go-myanmar.com/the-myeik-archipelago

Ziet er erg mooi uit! ^O^
Ninke
Reiziger
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 nov 2009 22:22

Bericht door Ninke » 20 mar 2016 20:25

Hallo!

De reiskriebels beginnen weer toe te slaan maar daarmee komt ook de vraag waar ga ik naartoe?... Luxe probleem ik weet het ;-) Afgelopen november ben ik een maand in Cambodja geweest en heb daar mijn hart verloren, wat een prachtig land! Eigenlijk ben ik daar nog niet klaar en wil erg graag terug... Toch blijf ik twijfelen of ik niet naar Myanmar moet afreizen. Nu is het nog niet zo westers en ik hoor dat het prachtig is. Vorig jaar bleek dat er bepaalde plekken niet veilig waren dus heb ik besloten om toch naar Cambodja te gaan. Ik heb al veel gereisd en ben niet bang aangelegd maar probeer situaties wel goed in te schatten.

Is er misschien onlangs iemand daar geweest die mij kan helpen? Is het veilig genoeg om te reizen als meisje alleen bijvoorbeeld en altijd leuk om ervaringen te lezen!

Hoor graag van jullie, privé bericht mag altijd!

Groetjes,
Nin
marthevdh
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2013 17:41

Bericht door marthevdh » 20 mar 2016 22:32

Hallo Ninke

Ik ben 1,5 jaar geleden in Myanmar geweest samen met een ander meisje.
Ik heb mij echt nooit onveilig gevoeld, ook niet 's avonds op straat.
Echter reisde ik niet alleen, dus kan niet helemaal je vraag beantwoorden,
maar ik zou zeggen, gaan! Myanmar is echt een prachtig land.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 21 mar 2016 07:17

@tikva was kortgeleden in Myanmar met man en peuter.

De gebieden die minder stabiel zijn, zijn de grensregio's. Daar kom je als toerist meestal niet, die beperken zich tot de regio Mandalay, Rangoon, Inle en Bagan.

Zelf was ik 10 jaar geleden al in Myanmar en ik zou het geen probleem vinden morgen in mijn eentje terug te gaan ;)
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 21 mar 2016 21:50

Myanmar is geen enkel probleem om te reizen. De delen van het land die toegankelijk zijn voor toeristen zijn ook gewoon veilig.
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 08 apr 2016 14:09

Zeker niet onveilig en gewoon gaan.
Reizigers kom je toch wel tegen en je kan altijd wel met iemand meereizen.
Zo zijn ''we'' allemaal.

Enige wat ik had was toen we aankwamen dacht ik wel; waar ben ik beland. kwamen in de avond aan en was weinig licht enzo.

SLA BAGAN NIET OVER!!
Nicolette13
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:11

Bericht door Nicolette13 » 10 apr 2016 07:35

Hallo 'meisje alleen',
In 2014 heb ik 3 maanden alleen rond gereisd in ZO-Azië waarvan 28 dagen door Myanmar. Ik was toen 66 jaar. Alleen een ticket naar Rangoon had ik genomen en via internet voor de eerste twee nachten een slaapplek geregeld bij Wai Wai Bed & Breakfast. In kocht in Rangoon een telefoonkaart voor een maand en ben verder op de bonnefooi gegaan en belde de volgende slaaplek daar. De bevolking is vriendelijk en hulpvaardig. Geen moment heb ik me onveilig gevoeld. Ook 's avonds niet als het donker was. Het is het armste land in die regio maar wonderschoon. De mensen zijn nog niet op het geld belust van de westerse reiziger. Dus ga gerust en regel vooraf je visum. Veel plezier. Kijk eens via google naar Nic's trip to Vietnam. Er moeten nog wel blogs te vinden zijn. Succes, Nicolette
Ninke
Reiziger
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 nov 2009 22:22

Bericht door Ninke » 18 apr 2016 14:48

Super bedankt allemaal voor jullie verhalen en tips, ik ben erg benieuwd en heb er veel zin in!
Lfs,
Ninke
Selina
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2014 08:26

Bericht door Selina » 19 apr 2016 08:53

Ik ben in december 2015 - januari 2016 naar Myanmar geweest en heb daar alleen rondgereisd. Het was mijn eerste keer in Azië en een fantastische ervaring. Ik heb me op geen enkel moment onveilig gevoeld (ook 's avonds in het donker niet) en de mensen daar zijn ook enorm vriendelijk en behulpzaam (ook al is de kennis van Engels soms beperkt). Ook van andere reizigers die ik onderweg tegen kwam (ook vaak vrouwen/meisjes alleen), hoorde ik dezelfde mening. De regio's waar het moeizaam loopt, zijn sowieso niet de plekken waar je als toerist komt. En omdat het toerisme nog niet zo ver ontwikkeld is als in andere landen in ZO-Azië (maar imo wel voldoende om heel vlot rond te kunnen reizen), zijn de mensen er inderdaad meer oprecht en niet op je geld belust, zoals Nicolette13 ook zegt. Het is een enorme aanrader en hoe eerder, hoe beter imo. Over bv. 10 jaar zou het al een heel andere ervaring kunnen zijn.

Dit was trouwens mijn route: Yangon - Bagan - Mandalay - Kalaw - Inle Lake - Mawlamyine - Yangon. Yangon en Bagan lagen vast voor mijn vertrek, de rest heb ik onderweg geregeld. Ik was er iets langer dan 3 weken.
Helmi
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2017 16:26

Bericht door Helmi » 15 dec 2017 16:31

In november 2017 heb ik, samen met mijn man, Myanmar bezocht. We hebben 3,5 week rondgetrokken, de meeste indruk heeft de trekking in Nagaland gemaakt. We zijn naar Hkamti gevlogen en van daaruit achterop de motor zijn we naar Lahe en verder door naar verschillende dorpjes gereden, waar we overnacht hebben. Het was een fascinerende reis, die ons ook schokte. Mensen in de dorpjes leven zeer primitief en hebben niets.
Mijn vraag aan reizigers: neem iets mee voor de Nagamensen. Bijvoorbeeld: warme truien voor kinderen, schriftjes en potloden voor de schooltjes, fruit. In Hkamti en Lahe zijn de laatste winkels.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten