Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Conquistador
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2012 12:59

Bericht door Conquistador » 12 feb 2014 18:25

Hebben jullie deze vluchten ver van te voren geboekt? Of pas ter plaatse? Is dat veel duurder?

Wij gaan binnenkort, we moeten de route nog precies uitstippelen maar ik verwacht dat we ook een binnenlandse vlucht nodig zullen hebben. Ik vind het alleen altijd een beetje jammer als je zo vast zit aan een ticket, doet toch wel behoorlijk af aan de vrijheid tijdens het reizen. Maar ik vind het ook wel erg zonde om te veel uit te geven aan een ticket, een beetje dubbel dus ;)
noliko

Bericht door noliko » 12 feb 2014 20:14

Wij hadden alles via een plaatselijk reisbureau geregeld met aan het hoofd een Nederlander als baas .
Djoebie
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jul 2013 00:37

Bericht door Djoebie » 28 nov 2014 10:18

Hoi!

Ik ga in December naar Myanmar en wil graag duiken. Ik weet dat het bij mergui Archipel heel mooi is maar vroeg mij af of er ook een plek dichterbij Yangon was waar je kan duiken. In Mergui Archipel is het extreem duur las ik (correct me if im wrong)
Heb online gekeken maar kon daar niks vinden over andere duikplekken maar wil het toch zeker weten! :)

Bedankt
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Bericht door stevenl » 29 nov 2014 03:50

Nee, voor zover ik weet alleen Mergui, en de mogelijkheden daar zijn ook redelijk beperkt.
Djoebie
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jul 2013 00:37

Bericht door Djoebie » 29 nov 2014 07:44

Oke! Dan weet ik dat, dank je!
mcphilippart
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2015 14:59

Bericht door mcphilippart » 22 jan 2015 15:47

Hoi,

Ik ga binnenkort een fietstocht maken van Myanmar naar Bangladesh. Hiervoor heb ik natuurlijk een fiets nodig. Er zijn twee opties, ofwel een fiets meenemen vanuit Nederland ofwel een fiets in Mandalay (Myanmar) kopen. Kan iemand mij hierover adviseren? Ik heb contact gezocht met twee fietswinkels in Mandalay. De winkel 'Grasshopper' had er geen en de winkel 'Bianchi'heeft nog niet gerageerd.. Weet iemand een ander goed adres waar ze betaalbare fietsen verkopen? Of heeft iemand ervaring met een fiets als bagage in het vliegtuig mee te nemen?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Merel
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 23 jan 2015 03:56

Hi,

Mooi plan!

Is het mogelijk om de grens over te steken per fiets van Myanmar naar India? Die grensovergang was vooralsnog altijd gesloten voor (onbegeleide) toeristen.

Succes ermee!
alwaysanne
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:11

Bericht door alwaysanne » 03 feb 2015 22:55

Hai Kevinmp,

Ik vroeg me af welke route je nu uiteindelijk hebt gevolgd? Ik ben zelf namelijk ook aan het kijken naar een route in Myanmar in juli/augustus van ongeveer 2 weken.
Hoop dat het een mooie ervaring was!
Jetteke
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2015 22:51

Bericht door Jetteke » 04 feb 2015 23:08

Oh wat gaaf Myanmar, een land dat vorig jaar ons hart heeft gestolen. Een land waarin je het gevoel hebt dat de industriele revolutie daar niet is geweest. We reisden rond met een bijzonder aardige deskundige chauffeur ThantZin. Geen moeite was hem te veel als wij genoten deed hij het ook. Ga vooral genieten gun je de tijd om in contact te komen met de locals. Jetteke
alwaysanne
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:11

Bericht door alwaysanne » 08 feb 2015 21:58

Hallo allemaal!

Ik ga deze zomer twee maanden naar Azië en ik wil ook heel graag wat van Myanmar zien.
Nu ben ik een mogelijke route aan het opstellen om de tussentijdse vluchten te kunnen boeken met AirAsia.

1. Vlucht van Bangkok naar Mandalay
2. Mandalay
3. Mandalay
4. naar Bagan
5. Bagan
6. Bagan
7. naar Inle Lake
8. Inle Lake
9. Inle Lake
10. Naar Yangon
11. Yangon
12. Vlucht naar Jakarta

Nu vraag ik me vooral af of de route te doen is of ik beter dingen kan schrappen? Ik weet namelijk dat 12 dagen niet zo veel tijd is maar ik wil denk ik niet nog meer tijd afhalen die ik heb voor de andere landen..
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 08 feb 2015 22:28

De route die jij in 12 dagen doet heb ik in 24 dagen gedaan ;)

Inmiddels zijn de wegen verbeterd en de reistijden korter, maar je zult in en om de steden die je bezoekt echt keuzes moeten maken omdat je geen tijd hebt alle highlights te zien.
Sandervh
Reisexpert
Berichten: 499
Lid geworden op: 29 feb 2012 11:03

Bericht door Sandervh » 09 feb 2015 11:21

De tijd die je hebt is beperkt, wel verwacht ik dat je gemaakte route goed te doen is, al zul je inderdaad in de grote steden een afweging moeten maken wat je precies wil bezoeken.

mocht je wat tijd ergens kunnen sprokelen zou ik overwegen om een 3 extra dagen erbij te doen. En de trekking/wandeltocht van kalaw naar inle lake te doen.
vincentdekolf
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2014 12:11

Bericht door vincentdekolf » 10 feb 2015 11:59

Ik heb ook langer over deze route gedaan, maar toch denk ik dat het wel mogelijk is.

Veel van de bussen zijn nachtbussen, niet altijd even goed voor je fitheid, maar je wint er tijd mee haha.

Mocht je echt een dag in willen lopen, zou ik een dag minder in Mandalay doen. Ik vond dit namelijk niet de leukste plek van het land. Inle Lake en Bagan zijn veel meer de moeite waard. En inderdaad, mocht je de mogelijkheid hebben om de trekking van Kalaw naar Inle Lake te doen, doen!
alwaysanne
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2014 00:11

Bericht door alwaysanne » 10 feb 2015 18:09

Dankjullie wel voor de reacties!

Is het vooral dat ik keuzes moet maken tussen de highlights, maar niet dat de route zelf voor het reisgevoel te gehaast is?

Ik heb voor mijn gehele route die twee maanden duurt een weekje van Thailand en een weekje van Indonesië afgesnoept om deze route samen te kunnen stellen. Het is voor mij dus de vraag of ik naar alle drie de landen ga of kies voor meer relaxed reizen en Myanmar oversla. Niet omdat het me geen prachtig land lijkt, maar omdat ik anders gewoon te veel wil in twee maanden...
clouso
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2015 14:44

Bericht door clouso » 10 feb 2015 22:10

Wij waren in dec. in Myanmar
We vlogen vanuit Bangkok met air asia naar Mandalay.
Wanneer je vliegt met air asia heb je bij aankomst in Mandalay gratis busvervoer naar de stad. De bus verantwoordelijke probeert je zo dicht mogelijk bij je hotel te brengen.
De bus van air asia staat voor de ingang van de luchthaven geparkeerd.

Vanuit Mandalay vlogen we met Golden Myanmar Airlines naar Heho voor 25$ p.p.
Dit is een lowcost maatschappij in Myanmar. De service is meer dan goed.
De vlucht duurt ongeveer 35-40 minuten.
Zeer mooie vlucht daar het vliegtuig laag vliegt en je heel veel van het landschap ziet.
Vanuit Heho is het nog een uurtje rijden naar het Inle Lake.

Vanuit Heho -Inle lake vlogen we met Golden Myanmar naar Nyaung U - de luchthaven van Bagan. Kostprijs 40$ - weeral een zeer goede service.

Nadien vlogen we nog door naar Thandwe en Sittwe.

Vanuit Bagan kun je terugvliegen naar Yangon.
je kan de verschillende luchtvaartmaatschappijen vergelijken om de beste prijs te vinden.

Wij verbleven overal wat langer dan jou planning maar
2-3 dagen Mandalay
2-3 dagen Inle lake
2-3 dagen Bagan
en 1-2 dagen yangon
dit is goed te doen.
Wij vonden Yangon de minst interessante stad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten