Iran? iemand ervaring

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 24 okt 2008 12:18

Heel erg vervelend allemaal, en erg jammer van het geld. We proberen je wel door deze tijd heen te slepen Afbeelding.
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 24 okt 2008 12:28

Gelazer zeg! Maar als je de vluchten een week kan verzetten, zou je dus wel weer goed moeten zitten :?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 24 okt 2008 13:11

een week verzetten betekend dat we nog maar 12 dagen in iran hebben omdat jeroen dus van zijn werkgever zijn vakantie niet mag verschuiven. Verzetten kost geld. hoeveel weet ik nog niet maar het verzetten van Polen heeft net zo veel gekost als een nieuw ticket. En of we dan alsnog dat visum krijgen volgende week..ik begin er aan te twijfelen.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 24 okt 2008 17:53

Dat is echt klote voor je..
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 25 okt 2008 09:12

Kreeg net een bericht van de visumdienst dat de code zondag komt.....waar we helemaal niets aan hebben omdat de ambassade in nederland (waar we hem moeten ophalen) pas 's middags open is en we 's ochtends zouden vliegen :'(

De visumdienst zei ook: hij moet zondag wel komen want hij zat er afgelopen dinsdag helaas niet bij. Dus wij iedere dag hopen en duimen blijkt de Ambassade maar 2 keer per week zich bezig te houden met visa uitgifte :%
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 25 okt 2008 09:40

En er gaat maar een viegtuig per week die kant op?

Even algemeen: je hebt het vast allemaal uitgezocht... Is er iemand bij wij je aan kan kloppen wanneer een visumaanvraag afgewezen wordt? Of ben je gewoon het geld van je vliegticket kwijt? Zeker voor landen waar je zonder ticket geen visum kan krijgen, is het uitstellen van de aanschaf van een vlucht geen optie. :?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 25 okt 2008 11:26

we moesten gister OF cancellen OF omboeken. En gister wisten we dus nog niet dat het visum...waarschijnlijk...zondag komt. Maar goed. Dat waarschijnlijk hebben we ook al 3 keer eerder gehoord.

Het omzetten van de vlucht zou 150 POND per persoon hebben gekost! tja, en als je dan nog niet weet of je een visum krijgt is dat veel geld. Er gaan 2 vluchten per week.

@jenny, je moet inderdaad eerst een vlucht hebben om een visum aan te kunnen vragen. We hebben een annuleringsverzekering en die heb ik gebelt maar het niet verkrijgen van een visum is geen geldige annuleringsreden. Er bestaan volgens hen ook geen verzekeringen die dit wel dekken

We krijgen de Belasting van het ticket terug....voor 1 keer zijn we dus blij dat dit het grootste deel van ons ticket was *)
De vlucht kostte € 368 en de belasting was € 533. natuurlijk houden ze allerlei kosten in dus krijgen we niet de volle €533 terug maar €480.
Maar goed, het visum heeft ons ook € 75 gekost en dat geld is dus ook weg.

ruim €500 dus gewoon weggegooid :'( :'( we zijn er erg chagerijnig van
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 25 okt 2008 13:23

Jemig, heb het net even bijgelezen en wat een ****zooi zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal chagerijnig zijn, want dit is overmacht en je kan er zelf gewoon niets aan doen...
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 03 nov 2008 20:04

gewoon effe voor de update.
we kregen net bericht dat het visum gehaald kan worden. dus niet eens vorige week zondag. zelfs niet ergens midden in vorige week!!
We zijn dan ook erg blij dat we niet besloten hadden om de vlucht een week te verzetten want anders hadden we nog meer geld verloren

Turkije is overigens geweldig!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 04 nov 2008 01:09

bolletjeom schreef: We zijn dan ook erg blij dat we niet besloten hadden om de vlucht een week te verzetten want anders hadden we nog meer geld verloren
Is zo'n visum geen 3 maanden geldig? Overweeg je nu om alsnog te gaan over een paar maanden?

Sorry, beetje nieuwsgierig....
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 05 nov 2008 08:57

visum is 3 maanden geldig. Maar het is daar hartje winter en dat is kouder dan Nederland....en Jeroen kan geen vrij krijgen
anders hadden we het zeker overwogen.
Iran komt nog wel een keer
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 15 mei 2009 17:26

Ik ben zojuist weer eens wakker geschud.... Mijn collega heeft uit Iran een boek voor me meegenomen met prachtige foto's van Iran. Superlief!!!!! Wat is dat land toch mooi en gevarieerd. Zwijmel.

Nu zoek ik nog een bestemming voor deze zomer, ik kan echt niet beslissen, en Iran lijkt ineens weer een optie. (Maar wel errug warm op sommige plekken in die tijd van het jaar.)

Tijd om wat knopen door te hakken.
Gebruikersavatar
Travel is life
Reiziger
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 dec 2009 09:45

Bericht door Travel is life » 31 aug 2010 09:10

Jenny, ben je nog naar Iran geweest? :) Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 31 aug 2010 17:33

Ik wil nog steeds, maar ik ben niet geweest..

Ik ben gebonden aan schoolvakantie, dus als ik langer dan 9 dagen wil gaan moet ik OF in de zomer (maar volgende zomer wil ik naar Indonesie), OF in de kerstvakantie. Niet ideaal.... Is er iemand die me kan overtuigen (liefst uit ervaring) om met kerst te gaan?
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 26 dec 2010 11:56

Ik was een aan het googlen naar vluchten bangkok eind april/begin mei. Mahan air met overstap teheran is behoorlijk goedkoop.

Nou zochten we toch naast bangkok nog een andere bestemming. Dus leek het ons wel wat om een tussenstop van een week te maken (teheran en shiraz) in Iran. Ik heb al even een mailtje gestuurd of dit mogelijk is en wat dit kost.

Volgens google kan je tegenwoordig ook een visum krijgen op het vliegveld zelf dat twee weken geldig is..

Iemand hier toevallig al ervaring mee?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten