Iran? iemand ervaring

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 20 aug 2008 15:34

We willen misschien dit najaar naar Iran. Met een groepsreis waarschijnlijk omdat je dan vliegensvlug de hoogte punten te zien krijgt en we niet veel tijd hebben

Iran stond al een tijd op de lange lange wensen lijst. We hebben in het najaar misschien een week (of ietsje meer) om er even vandoor te gaan. toen liepen we al googelend op tegen een groepsreis van een week naar Iran

is dit aan te raden of moeten we wachten tot we de tijd hebben en het zelfstandig doen?
iemand bekend met het weer in ...november...?
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 20 aug 2008 16:19

Kunnen jullie niet volgend jaar gaan? IK WIL MEE!!!!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 20 aug 2008 16:26

zoals je weet veranderen onze plannen vaak...dus het kan maar zo volgend jaar worden.
of gooi jij je plannen eens om :lol:
had je al iets te doen dan in November?

Er zijn niet zo gek veel landen waar je naar toe kunt als je maar een week a 10 dagen hebt.
maar zou dat niet te kort zijn voor Iran? Naar jordanie in een week beviel me goed moet ik zeggen. Maar kan je die twee qua afstanden enzo vergelijken of doe je Iran te kort met een week?
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 20 aug 2008 19:09

Ik wil ook mee!!

Waar heb je een reis gevonden voor Iran voor een week?

Ik heb altijd het gevoel gehad dat iran meer een 2-3 weken land is. maar dat baseer ik er dan op dat reisverhalen enzo dit ik heb gelezen, gehoord van mensen die er zijn geweest dan meestal toch wel een week of 3 waren.

Maar wellicht is het gebied rond teheran-esfahen-perspolis wel in 1 week te doen.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 21 aug 2008 12:31

het is 11 dagen
sawadee
Marco
Reiziger
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 aug 2007 17:12

Bericht door Marco » 22 aug 2008 09:01

Met die problemen met die tests die ze uitvoeren met die raketten is dat dan wel een geschikt land om op te zoeken op dit moment? Lijkt me dat als de pleuris uitbreekt je daar niet moet zijn. Het is maar een beeld wat ik op dit moment van Iran heb.....
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 22 aug 2008 09:15

zolang organisaties er nog heen gaan is het veilig. Die haken af wanneer een gemiddelde backpacker er nog met een gerust hart heen gaat.
Ik maak me daar geen zorgen om.

Ik ben wel bang dat Iran boven aan de lijst van landen staat waar de VS graag oorlogje wil spelen dus wil ik erheen voordat ze het land vernietigen.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 10 sep 2008 11:33

zo te zien heeft niemand ervaring met Iran :( Jammer want we hebben steeds meer vragen :)

We hebben het idee om georganiseerd te gaan bijna over boord gegooid. We zitten nu dus te kijken of het ook individueel kan. En dan met name hoe je aan een uitnodiging komt die je nodig hebt voor een visum.
Verder zijn we erg benieuwd hoeveel tijd we nodig hebben 3 of 4 weken. Mijn voorkeur gaat uit naar 3 weken en die van J. naar 4
En geld. ik lees dat je alles cash van te voren mee moet nemen omdat banken geen passen accepteren en ook bijna geen travellercheques.
En iemand een idee op wat voor dagbudget we moeten rekenen. De LP zegt 25 dollar....maar klopt dat

is er verder nog iemand met ervaring in hoofddoekjes omdoen ...die ook blijven zitten?
Een foto reportage daarvan is meer dan welkom 8)

dus als er nog iemand is met ervaring in Iran, please stand up!
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 10 sep 2008 17:00

Vrienden van ons zijn aan hun laatste weken van hun wereldreis bezig. Hun laatste continent was Azië en ze zijn momenteel bezig over land terug naar te België te komen.

Nu zitten ze in Pakistan, en ik dacht dat het plan ook Iran was. Hou deze site in de gaten ; c-ns.be/sites/jefenels/ ; want hun plannen veranderen nogal vaak. :lol:

In hun laatste verslag zijn ze ook dolenthousiast over Pakistan, misschien ook een idee om naar toe te gaan ... ?
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 10 sep 2008 17:21

Link stuk = verwijderd
Staan aardig wat Iran verhalen op. Ik heb het idee dat ze wat advies geven best leuk vinden.
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Bericht door Moira » 11 sep 2008 16:34

Ik zou eens op de website van http://www.wereldopreis.com kijken die zijn nu in Iran.

gr van Moira
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 11 sep 2008 17:22

bedankt voor de links, we hebben weer heel wat leesvoer nu!
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 16 sep 2008 09:54

Ben een beetje aan 't puzzelen, vandaar ... twee vraagjes:
Is Teheran iets om te doen als stopover?
En hoe kom je dan aan die 'uitnodiging' om het land binnen te mogen?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 16 sep 2008 10:17

We gaan het visum aanvragen via een visumbureau omdat die ook een uitnodiging voor je regelen.
Teheran heeft wel wat bezienswaardigheden volgense de boekjes maar is niet de mooiste stad van het land

waar gaat de reis heen???
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 16 sep 2008 10:40

Een duikbestemming hebben we een beetje aan de kant geschoven (wegens te duur of regen seizoen).
We zitten nu te zoeken op Indie. Maar ondertussen een minder dure vlucht (nog steeds 617€) gevonden met stopover in Istanbul.
Maar toch bedankt voor het snelle altwoord. Hopelijk kom ik ooit nog eens in Iran.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten