Iran? iemand ervaring

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 19 sep 2008 13:50

Het lijkt erop dat we werkelijk gaan!!! De werkgever van J. riep al een tijd dat een vakantie geen probleem was om net op het laatste moment te zeggen dat het toch niet mogelijk was!!'
Stoom kwam uit onze oren...maar we hebben een ziekenhuis afspraak verzet, de werkgever voor het blok gezet en gaan toch...alleen ietsje korter en een week eerder!
Dus geen volle 3 weken maar 19 dagen. tja...

zit net vluchten te bekijken en doe een vreemde ontdekking. een vlucht Amsterdam-Londen-Teheran is €8,- duurder dan diezelfde 2 vluchten los bij dezelfde maatschappij ?!?!? :shock: :?:

enig idee waar dat op slaat? betalen we extra omdat zij voor ons de bagage overhevelen???
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 19 sep 2008 15:09

Leuk Rudi! Wanneer gaan jullie precies?

Ow, ik had graag meegewild... Naja.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 19 sep 2008 16:41

we wilde de eerste 3 weken van november maar dat vond de baas van J dus niet goed. nu gaan we laatste week oktober tot 15 november. Ik heb dan 1 dag tussen polen en Iran..beetje jammer, maar ja. en 19 dagen is wel wat kort. Maar we hebben nu helemaal lekker ingelezen en er zin in...dus van bestemming veranderen doen we niet.
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 05 okt 2008 23:14

Ik heb geen ervaring met Iran maar het lijkt me een mooie en interessant land om eens te bezoeken.

Regelmatig krijg ik van die gekke ideeën en nu kwam ik op het idee (had ik deels al langer) om naar Istanbul te vliegen (of evt. per auto o.i.d. tot Bulgarije ofzo te gaan) en dan de trein te pakken naar Ankara. Daarna helemaal door Turkije tot aan de grens met Georgië. Daarna via Georgië naar Azerbeidzjan en Armenië en dan Iran in. Door naar de 'stans' lijkt me ook erg mooi maar lastig met visa en in de winter is het op vele plaatsen al erg koud.

Dus vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn om vanuit Iran (zal dan wel Teheran worden) te vliegen naar Bangkok voor een prijs die niet te gek wordt. Of is het beter om een ander topic te openen hiervoor?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 06 okt 2008 09:09

haha Floortje Dessing op tv gezien gister????

de meeste mensen die Iran over land doen komen binnen via Turkije en regelen visa in Iran voor de stans.
google eens op airport Tehran. kohmeinie. Sites van Airport hebben over het algemeen een lijst van airlines die daar op vliegen en die kan je dan weer bekijken om te zien wat het je kost om naar Bangkok te vliegen
ik moet zeggen dat wij onze vlucht qua prijs vinden mee vallen. We betallen bijna €400 pp voor een retour. En dat voor een land waar geen competitie voor toeristen is...valt mee, toch?
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 08 okt 2008 21:57

bolletjeom schreef:haha Floortje Dessing op tv gezien gister????

de meeste mensen die Iran over land doen komen binnen via Turkije en regelen visa in Iran voor de stans.
google eens op airport Tehran. kohmeinie. Sites van Airport hebben over het algemeen een lijst van airlines die daar op vliegen en die kan je dan weer bekijken om te zien wat het je kost om naar Bangkok te vliegen
ik moet zeggen dat wij onze vlucht qua prijs vinden mee vallen. We betallen bijna €400 pp voor een retour. En dat voor een land waar geen competitie voor toeristen is...valt mee, toch?
Ja ik heb Floortje Dessing weer op tv gezien zondag! Één van de weinige tv programma's die ik soms kijk en waar ik het nog weleens van op wil schrijven als het komt. Maar ik heb het plan al veel langer dan dat ik dit programma zag :)

Turkije per trein lijkt me erg mooi. Ik heb ook rond zitten zoeken naar vluchten vanuit Iran naar Bangkok maar een deel van de Stans bezoeken lijkt me ook erg mooi en interessant. Wel lastig om prijzen te vinden.

400 euro retour is inderdaad heel goed te doen.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 15 okt 2008 11:21

kunnen jullie even allemaal heel hard duimen?
we hebben nog 3 werkdagen om iets te horen van het visum buro en het visum op te halen :N
We maken ons zorgen ;(
Duim, duim, duim!

iemand enig idee of het niet verkrijgen van een visum een geldige reden is om geld terug te krijgen bij je annuleringsverzekering??
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 15 okt 2008 12:01

Doe ik! ^O^ Irritant zeg....
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 15 okt 2008 17:10

duim nog maar harder. woensdag is nu ook om en nog steeds niets gehoord. nog maar 2 dagen ;(
en heb de verzekering gebeld maar het niet krijgen van een visum is geen reden voor de anuleringsverzekering om uit te betalen...oh..laat dit geen duur grapje worden ;(
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Bericht door Ron » 15 okt 2008 18:52

ik zal zo even voor je duimen, ^O^
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 23 okt 2008 23:08

uiteindelijk dus mijn vakantie naar polen gecancelled om zo nog 1 week extra te hebben om het visum eventueel op te halen. Vorige week vrijdag werd ons verteld dat die er maandag of dinsdag zou zijn
dus...hier zitten we nu...donderdagavond....en nog geen enkel bericht over het visum....en we vliegen maandag...niet dus :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 24 okt 2008 11:32

Balen Rudi! En nu?
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 24 okt 2008 11:49

Inderdaad balen zeg! Enig idee waar dit door komt? Moet je een visum voor zo'n gek land misschien heeeel lang vantevoren aanvragen?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 24 okt 2008 11:50

tis vrijdag en dan werken ze niet in iran. er is nog een kans dat de code waarmee we in nederland naar de ambassade moeten zondag komt maar we vliegen op maandag en de ambassade in Nederland is alleen 's middags open.

We gaan dus definitief niet naar Iran...maandag.
nu nog heel even kijken wat het kost om de vlucht te verzetten..maar ja. ze beloven ook niet dat die code volgende week komt. de code had er al 1,5 week moeten zijn

:'( :'( :'(
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 24 okt 2008 12:02

@erik
21 september hebben we de vlucht geboekt en zijn we begonnen met het invullen van de formulieren om te zenden naar het visumburo in Iran waarmee je het beste kunt werken.
Normaal adviseren ze 4 weken te nemen voor de hele procedure maar bij de ambassade zelf..dus als de papieren daar zijn... duurt het 10 werkdagen.
Het ging echter mis toen we geld wilde overmaken. Omdat Amerika Iran boycot kan je niet met paypal betalen. maar wel via de engelse Moneybookers. daar moet je eerst een account aanmaken. 3 dagen later mag je dan geld storten en dan storten zij het door. Alleen vonden ze bij moneybookers dat we geld aan het wit wassen waren en/of een illegal transaction want J. maakte geld over van onze gezamelijke rekening maar daar stond ook mijn naam op. Al met al zouden we op een zwarte lijst komen etc etc. Het gaat per slot van rekening om 60 hele euro's! We hebben scans opgestuurd van bankafschriften maar daar stond de boeking niet op dus die was niet goed. toen een print van internetbankieren maar daar viel J. zijn naam van het scherm af.
Afijn, na 1,5 week hebben we moneybookers opgegeven en zijn we via internationaal bankieren aan de slag gegaan. Via een turkse bank en die doet er t5 dagen over na het ontvangen van het geld (het was al een spoed overboeking) om het naar Iran te sturen. Direct naar Iran kan niet

afijn, 6 oktober kregen we het bericht dat het geld binnen was en de papieren de volgende dag naar de ambassade zouden gaan. Op dinsdag 7 oktober dus. wij rekenen daar 10 werkdagen bij en komen dan op 20 oktober. We hopen en hopen dat ze wat sneller zijn maar op 19 oktober krijg ik een mail dat het visum pas 6 werkdagen bij de ambassade is.
Dat het buro het visum maandag of dinsdag pas terug verwacht...tja
en nu is het dus vrijdag en het is er niet :'(

Dat het zo krap was lag oa dus aan de dwarslig praktijken van die moneybookers maar ook aan het feit dat jeroens werkgever zijn vakantie niet goedkeurde voor de data die we wilden. Dan hadden we namelijk nu nog een week gehad.

balen met hoofdletters....en duur ook :'(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast