Ethiopië per 4x4

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Maaike T

Bericht door Maaike T » 15 feb 2010 21:12

Alles komt komt weer in geuren en kleuren op onze website te staan met reis-/routeverslag, veel foto's en een lijst met verzamelde tips. Maar dat duurt dus nog wel een tijdje, want we gaan pas in oktober. Nog even geduld. ;)
Maaike T

Bericht door Maaike T » 23 jul 2010 23:03

@ Robin:
Je schreef:
"Vlooienpoeder is inderdaad wel een must. Voor de kerkjes zou ik je aanraden ook plastic zakken om je voeten te binden zodat ze niet in je broekspijpen kunnen springen. Een goede riem en je t-shirt in je broek is ook een aanrader. Er zijn mensen die dat niet doen, maar wij waren net vlooienvrij en hadden er echt geen zin meer in. Lokaal kan je ook goede sprays kopen (volgens mij wat giftiger dan wat er in NL verkocht wordt, maar neem zeker ook alvast een bus mee)."

Weet je nog hoe dat lekkere giftige goedje heet? Ik neem liever niet teveel vanuit Nederland mee. Want we gaan naar een aantal projecten waarvoor we nog wat hulpgoederen 'moeten' meenemen.
Laatst gewijzigd door Maaike T op 24 jul 2010 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Bericht door Robin » 23 jul 2010 23:35

Ik kan me even niet meer herinneren hoe dat spul heette. Je kan ter plaatste in de grotere plaatsen insectenverdelgende sprays kopen, (te herkennen aan de doodskop met het kruis erdoor en tekeningetjes van insecten) dus je hoeft niet perse uit nl een bus mee te nemen. Nu ik erover nadenk is dat misschien wel beter om er geen mee te nemen, want ik weet niet of het verstandig is zon spuitbus mee te nemen in je koffer in het vliegtuig. De lokale sprays zijn volgens mij wel heel giftig, maar ja, dat is natuurlijk ook het meest effectief. Met name vlooienpoeder was lastig te krijgen, maar ik weet eigenlijk niet of dat in nl makkelijk te krijgen is. Na een tijdje gezeur met vlooien hebben wij elke keer als we in een hotel kwamen eerst het bed gesprayd, daarna lieten we het een tijdje luchten en daarna legden we pas onze lakenzakken neer. Dat hielp op zich redelijk. Overigens hebben vlooien net als muggen een voorkeur als ze uit twee personen mogen kiezen...... En gelukkig was ik het minst populair! Ik weet niet wat je plannen zijn, maar ik zou niet aanraden een hele dure slaapzak mee te nemen. De risico gebieden zijn met name die matjes en slaapzakken in simiens mountains en lalibela.
Maaike T

Bericht door Maaike T » 24 jul 2010 11:55

Spuitbussen mag je inderdaad niet in een vliegtuig meenemen.
Als ze de keus hebben om te steken ben ik altijd de klos. Vaste prik.
Of vlooienpoeder hier makkelijk te krijgen is weet ik ook niet. Heb er nog niet naar gekeken. Staat wel bovenaan ons lijstje. Ik ging er vanuit dat vlooienpoeder overal wel te koop is. Ik dacht bij Kruidv. en Trekp. etc. maar ik zal straks eens kijken bij deze zaken en de dierenwinkel.
Ik zal ook eens mailtje sturen naar die mensen in Eth. waar we de reis hebben geboekt. Zij wonen daar tenslotte en moeten het toch ook kunnen weten of en waar het te koop is. Hoe meer we daar kunnen kopen hoe minder we vanuit Ned. hoeven mee te slepen. Een goeie tip overigens om eerst de lakens in je hotel te sprayen. Wij slapen niet in tenten/slaapzakken alleen in hotels. Kennissen die net zijn geweest (we hebben een aantal hotels gemeen) met dezelfde organisatie hebben overigens in de hotels nergens last gehad, alleen in die kerken.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 19 sep 2010 19:42

we hebben een Ethiopië hoofdstuk!!! *O*
Misschien hebben jullie er iets aan....of misschien hebben jullie iets toe te voegen of op te merken....
Maaike T

Bericht door Maaike T » 19 sep 2010 21:43

Was dat hoofdstuk er al? Heb ik dus duidelijk wat over het hoofd gezien. Hoe komen jullie aan al die info? Of er nog iets aan toe te voegen is, weet ik nog niet. Ik moet het zelf eerst nog helemaal doornemen. Komt vermoedelijk wel als we terug komen in nov.

Kent iemand Ine Andreoli? Zij heeft div. boeken over Ethiopie geschreven en zij heeft er zelf 3 jaar gewoond met haar gezin. Ik mail af en toe met haar omdat ik ook een boek over Namibie van haar had gelezen. We komen elkaar op div. forums elke keer weer tegen. En nu had zij via via gehoord dat wij ook naar Ethiopie gaan en ik kreeg dus een mail met de vraag wanneer wij daar zijn. En wat wil het toeval: wij zijn op 1 dag tegelijk met Ine en haar man in dezelfde plaats en zitten ook nog in hetzelfde hotel. De bedoeling is nu dat we samen in de tuin van het hotel gaan eten.
Dit is de site van Ine Andreoli: http://auteurineandreoli.web-log.nl
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 20 sep 2010 21:38

wat een leuk verhaal! leuk dat jullie elkaar daar gaan ontmoeten.
Het ethiopie hoofdstuk is nieuw. Een inzending naar aanleiding van de dwarsligger actie. cool hè?
Maaike T

Bericht door Maaike T » 20 sep 2010 21:49

"dwarsligger actie"
?????
Ook hier heb ik wat gemist geloof ik.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 20 sep 2010 21:56

kom je nooit op de homepage? of krijg je geen nieuwsbrief? of lees je verder niets op het forum ? ;)
we hebben 5 weken lang 2 dwarsliggers weg mogen geven aan mensen die een mooi stukje reisinfo, column, of nieuwsartikel inzonden.
Maaike T

Bericht door Maaike T » 20 sep 2010 22:08

Oei, uhhhhh, tja, ahum........
Ik heb standaard het forum bij mijn favorieten staan.
Bekijk dan alleen de landen waar ik recent ben geweest.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 21 sep 2010 20:39

het is je vergeven hoor :Y
Maaike T

Bericht door Maaike T » 21 sep 2010 20:53

Ik heb alle info die er staat gekopieerd en uitgeprint. Zit in de nachtdienst, dus als ik even pauze heb ga ik die 17 A-4'tjes doorlezen. Wat ik nog niet weet markeren, dan ben ik weer een heel eind met mijn voorbereiding.
Ik heb overigens al 80 kg aan gratis kinderschoentjes (tot 4 jaar) en pennen gekregen om mee te nemen voor onze projecten. Het is geweldig dat er toch nog zo ontzettend veel mensen belangenloos iets hebben gegeven. Super om te ervaren!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 21 sep 2010 20:54

goed man! succes met het verspreiden en veel leesplezier vannacht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten