3-4 dagen naar Los Angeles

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Jh013
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2018 10:51

Bericht door Jh013 » 08 okt 2018 11:00

Hallo, ik ben sinds een tijd mijn vriendin kwijt geraakt na een lange relatie. Ik weet het allemaal niet zo goed meer en wil graag voor een korte tijd: 3-4 volle dagen (buiten de vluchten) naar Los Angeles.

Ik weet dat dit heel kort is, maar ik heb in die dagen genoeg tijd voor wat ik wil gaan zien.. Ik wil mijn hoofd kunnen legen en denk dat dit een goede manier is.

Ik heb via skyscanner zeer goedkope tickets gevonden; retour 430 euro in november/december. Deze wil ik gaan boeken maar, natuurlijk moet ik dan ook een aantal overnachtingen hebben. Heeft iemand daarom tips om zo goedkoop mogelijk te overnachten qua hotels/hostels? En naast dat wil ik zo goedkoop mogelijk vervoer hebben, helaas heb ik geen rijbewijs dus is alleen openbaar vervoer en/of scooter of iets dergelijks huren een optie.

Ik hoor graag tips en manieren hoe ik voor zo min mogelijk mijn tijd kan doorbrengen

Groetjes
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 08 okt 2018 17:39

Sterkte de komende tijd!

Heb je ons artikel over Los Angeles bij de reisinformatie al gevonden? Los Angeles en Openbaar Vervoer is een tijdrovende aangelegenheid....dus daar moet je wel even rekening mee houden. Er is wel een soort light rail dus zou uitzoeken hoe je zo goed mogelijk gebruik kan maken van de tijd door van te voren te bekijken wat mogelijk is met OV. Je zal dan ook dichterbij een station moeten zitten met accommodatie.
Jh013
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2018 10:51

Bericht door Jh013 » 08 okt 2018 18:03

menasil schreef:
08 okt 2018 17:39
Sterkte de komende tijd!

Heb je ons artikel over Los Angeles bij de reisinformatie al gevonden? Los Angeles en Openbaar Vervoer is een tijdrovende aangelegenheid....dus daar moet je wel even rekening mee houden. Er is wel een soort light rail dus zou uitzoeken hoe je zo goed mogelijk gebruik kan maken van de tijd door van te voren te bekijken wat mogelijk is met OV. Je zal dan ook dichterbij een station moeten zitten met accommodatie.
Is er geen mogelijkheid om bijv een scooter of fiets te huren?
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 08 okt 2018 19:24

Jh013 schreef:
08 okt 2018 18:03
menasil schreef:
08 okt 2018 17:39
Sterkte de komende tijd!

Heb je ons artikel over Los Angeles bij de reisinformatie al gevonden? Los Angeles en Openbaar Vervoer is een tijdrovende aangelegenheid....dus daar moet je wel even rekening mee houden. Er is wel een soort light rail dus zou uitzoeken hoe je zo goed mogelijk gebruik kan maken van de tijd door van te voren te bekijken wat mogelijk is met OV. Je zal dan ook dichterbij een station moeten zitten met accommodatie.
Is er geen mogelijkheid om bijv een scooter of fiets te huren?
Fiets sowieso. Alleen is het niet alles ingericht op vervoer met de fiets maar dat zullen ze bij de verhuur ook wel kunnen vertellen. In downtown zijn nauwelijks fietspaden... Dat is nog in ontwikkeling https://bikesandhikesla.com/tour/los-an ... e-rentals/ is bijvoorbeeld fietsverhuur en voor scooters zal er ook wel wat te vinden zijn. Alleen feit blijft dat ook daar de wegen niet altijd op zijn ingericht. Plus dat je rekening moet houden met dat je met fiets of scooter sneller in de minder goede buurten kan komen. Niet dat dat met OV niet kan gebeuren maar dat is toch anders.
Ralph
Reisexpert
Berichten: 534
Lid geworden op: 28 mar 2009 17:49

Bericht door Ralph » 09 okt 2018 17:46

Waarom Los Angeles.of all places? Verschillende vrienden van me zijn er geweest en als ik ergens slechte verhalen over hoor is het die stad wel. Ik zou zelf, wellicht op NY na, ook niet snel naar Amerika gaan zonder buddies om een auto mee te huren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast