Beste tijd in je leven om op reis te gaan?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 01 apr 2019 10:51

Goed punt! Ik was vriendschappen vergeten. Wanneer je (eenmalig) langdurig op reis gaat ontdek je meestal wel wie je echte vrienden zijn. Wanneer je altijd op pad bent dan snap ik dat mensen je op den duur uit het oog verliezen en vriendschappen verwateren. Hoe goed ze ook zijn. Ook het hebben van een thuis basis lijkt mij fijn. Ik hoor van collega's die al jaren de hele wereld over reizen dat ze zich nergens echt thuis voelen.

In ieder geval één lange reis maken kan voor niemand zeker geen kwaad. Ik denk dat de reizen mij ook veel gebracht hebben. Sterker nog uiteindelijk is het mijn beroep geworden. Toch zag ik al wel snel in dat altijd op reis zijn, niks voor mij was. Je gaat dingen als je weg bent waarderen én met (veel) reizen het je altijd momenten waarop het te "gewoon" wordt en het meer hetzelfde voelt. Ook leer je veel beter hoe de wereld een beetje in elkaar steekt. Dat niet alles zwart en wit is en dat de dingen die we vaak over een land zien in het nieuws, niet altijd kloppen met het totaal beeld van het land. Soms zijn de landen ook zo groot dat je er helemaal niks mee te maken krijgt.

Het hebben van een thuisbasis en af en toe mooie uitstapjes maken vind ik eigenlijk nog het leukste. Langer reizen zou ik wel willen maar is praktisch gezien gewoon niet haalbaar.

Is home scholing wel wettelijk toegestaan? Met andere woorden, los van dat de omgeving het misschien niet ziet zitten, mag je het van de overheid doen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast