Baggage naar Nederland sturen vanaf Taiwan

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
ElineElvira
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2017 18:49

Bericht door ElineElvira » 02 feb 2017 23:42

Hoi!

Voor mijn studie ga ik over 1,5 week naar Taiwan toe om daar een semester aan de universiteit te studeren *O* . Vanaf juni t/m eind augustus wil ik dan gaan backpacken, maar hiervoor moet ik waarschijnlijk wel behoorlijk wat baggage naar huis sturen (zoals dure Macbook die ik liever niet mee heb op reis). Heeft iemand hiermee ervaring? Op het internet kan ik maar bitter weinig vinden over verzending van Taiwan naar Nederland van baggage... Of er zitten prijzen van 380 euro aan. Het gaat om baggage in een koffer van circa 15-20 kilo.

Bij voorbaat dank!
Arnout3008
Reisexpert
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 apr 2015 16:14
Locatie: Wereldwijd

Bericht door Arnout3008 » 07 feb 2017 00:24

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar probeer het eens bij vervoerders als UPS en FedEx, parcel international etc. Heb gekeken voor je wat het ongeveer kost met UPS, hier en daar wat gegokt, maar daar kwam het uit op +/- 200 euro, weliswaar niet in de periode die jij noemt, maar misschien een goeie indicatie.
Heel veel plezier in ieder geval!
chrisdevries
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 sep 2014 13:57

Bericht door chrisdevries » 26 feb 2017 09:07

Per zeepost geen probleem. Doosje er omheen postzegelstaat er op. Klaar. Overal heel behulpzame postmensen.
4 fietsen 6 dozen van ca 8 kg.
Alles aangekomen tussen 2 en 4 mnd.
Onvoorstelbaar.
chrisdevries
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 sep 2014 13:57

Bericht door chrisdevries » 26 feb 2017 09:08

Ps
En rete goedkoop.
Complete fiets nog geen 12 euro.
Marijn
Wereldreiziger
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 jul 2004 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » 12 mar 2017 10:25

Wat je ook kunt doen: je bagage die je niet nodig hebt naar ja laatste stop in Taiwan sturen zodat je het op kunt pikken voordat je naar huis vliegt. Waarschijnlijk Taipei dus. Dan hoef je het niet mee te zeulen tijdens het backpacken maar heb je ook niet het 'gedoe' van internationale verzending. Wij hebben dit afgelopen november gedaan, was heel goedkoop om een doosje spullen binnenlands te verzenden. Kan zelfs bij elke 7-eleven! Je moet dan natuurlijk wel nog genoeg bagage ruimte over hebben om het mee te nemen op je terugvlucht.
Elinealbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2018 07:25

Bericht door Elinealbers » 21 feb 2018 08:15

chrisdevries schreef:
26 feb 2017 09:08
Ps
En rete goedkoop.
Complete fiets nog geen 12 euro.
Beste Chris, mag ik vragen waar en hoe u dit geregeld hebt? Ik wil namelijk ook mijn fiets graag opsturen want ik ben er toch wel aan gehecht geraakt, maar bij het postkantoor werd mij vertelt dat het versturen waarschijnlijk tussen de 60-80 euro wordt (omgerekend).. Dus ik Ben heel benieuwd hoe het goedkoper kan!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten