Zuid-Korea Route

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Held1988
Vakantieganger
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 nov 2012 18:51

Bericht door Held1988 » 13 mar 2014 14:52

Hallo allemaal,

mijn vriendin en ik gaan voor 13 dagen naar zuid korea backpacken. We beginnen in Seoul en eindigen in Busan.

Nu wil ik graag weten of er iemand een mooie route weet en of tips heeft wat een must is om te bezoeken.

Ik hoor graag van je!! bedankt!

gr,

Nard
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 13 mar 2014 15:26

Ik ben in 2007 in drie weken het land rond gereisd, en ben daarna nog een paar keer in Seoul en omgeving geweest. Enkele aanraders:
  • Suwon, eventueel ook als dagtrip vanuit Seoul te doen. Voornaamste bezienswaardigheid is een enorm fort/stadsmuur. Daarnaast is de stad bekend om z'n galbi, varkensrib-barbecue.
  • Andong, stad meer naar het oosten, vooral bekend voor z'n traditionele soju. Vlakbij ligt ook Dosansaewon, een oude Confucianistische school, een "folk village", traditionele huisjes welke daadwerkelijk bewoond worden, en een traditionele papierfabrike/museum.
  • Gyeongyu, de oude hoofdstad met daardoor volop historische bezienswaardigheden, o.a. in de stad zelf tumuli (grafheuvels), in de omgeving Bulguksa tempel en Seokguram Grotto.
  • Haeinsa, tempel met eeuwenoude in hout uitgesneden boeddhistische geschiften.
Daarnaast ben ik ook op Jeju geweest, op zich zeker een aanrader, maar met slechts 13 dagen is dat wellicht wat teveel van het goede.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten