Zuid Korea en omstreken.

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Joost92

Bericht door Joost92 » 14 mar 2013 22:14

Hallo allemaal,

Ik ga vanaf september dit jaar in Korea studeren (Seoul), daarna (rond dec) heb ik nog 1.5 maand vrij aangezien mn semester in amsterdam pas 1 feb weer begint. In deze periode wil ik graag nog wat rondreizen (als je er dan toch bent he). Is Korea leuk genoeg om nog een maand rond te trekken, aangezien in Seoul dan dus wel gezien heb na 4 maanden. Of toch liever Japan/China oid?

Ik wil graag naar een land wat een beetje te betalen is qua vliegreis (ga denk ik een retour boeken naar Seoul) en wat qua leven ook niet duur is, zal niet bijzonder veel geld over hebben. Alle andere tips met betrekking tot Seoul ook altijd welkom uiteraard!
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door ubiytsa » 15 mar 2013 08:52

Waarom pak je niet gewoon een week Noord-Korea (behalve als de oorlog natuurlijk uitbreekt :P), twee weken Zuid-Korea én drie weken Japan? In Seoul kan je bijvoorbeeld met de ferry naar Fukuoka (Japan). Vanuit daar kan je met (nacht)bussen of natuurlijk dure treinen richting Tokyo.

Korea ben ik zelf niet geweest, maar hoor ik enorm positieve verhalen over. Japan heb ik in 3,5 week gereisd van Tokyo naar Fukuoka. Dat was voor mij de mooiste trip die ik heb gemaakt.
Joost92

Bericht door Joost92 » 15 mar 2013 09:10

Is japan niet heel erg duur? Heb wel zulke verhalen gehoord.
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door ubiytsa » 15 mar 2013 10:16

Ja, maar dat zijn de grote steden in Zuid Korea toch ook wel? Tokyo is één van de duurste steden ter wereld. Ik heb niet al te zuinig geleefd en was voor die 3,5 week zo'n €2100 kwijt inclusief alles (zelfs uitjes als Disney).

Als jij gewoon blijft bij betaalbare restaurants, reist met de bus i.p.v. trein en in goedkope hostels slaapt, kan het moeilijk duur worden.
Joost92

Bericht door Joost92 » 15 mar 2013 10:23

Seoul schijnt vrij goedkoop te zijn.. 2100 is wel echt te veel, wil wel echt lekker goedkoop haha ( ga van de zomer voor ong 1100/1200 naar indonesie voor 3 weken incl vlucht..)
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door ubiytsa » 15 mar 2013 10:40

Is die vlucht vanuit Nederland? Dan ga je denk ik niet zoveel doen in Indonesië of ga je couchsurfen? :P Zitten inentingen/visum daar ook al bij in?

Die 2100 euro ga jij natuurlijk ook niet aankomen als je zou reizen zoals ik. Zie het als volgt: Ik had een extra vlucht van Fukuoka naar Tokyo, waardoor ik voor alle vluchten €750 kwijt was. Dat ben jij al niet kwijt. Daarnaast was ik op de Disney-dag ook al bijna €100 kwijt en zit mijn fotoboek en souvenirs (€80) daar ook al bij in. Dan ligt de prijs al stukken lager.

En ik zie inderdaad dat Seoul niet zo duur is. Waar Tokyo 15% duurder moet zijn dan Amsterdam, is Seoul 20% goedkoper dan Amsterdam ;)
Joost92

Bericht door Joost92 » 15 mar 2013 11:10

In principe moet ik voor 500 euro wel 21 dagen kunnen overleven daar? Inentingen zitten er inderdaad nog niet bij. Maargoed Japan ga ik zeker eens beter naar kijken!
Yvonnetje
Reisexpert
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 apr 2010 18:35
Locatie: Beijing / Peking
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje » 15 mar 2013 12:17

Zuid-Korea is leuk en als je je budget goed plant, is het niet duur. Met z'n tweeen betaalden wij afgelopen jaar (jan. 2012) 33 euro per persoon, per dag. Wij vonden dit heel redelijk, hadden het duurder verwacht. Kijk op mijn budgetpagina voor de exacte info wat betreft de kosten.

Ik heb drie weken door Korea gereisd, maar had nog wel langer willen blijven. Hoewel ik er dus al geweest ben, zou ik er wel naar terug gaan. Busan, Samcheok zijn leuk. Als je de kans hebt en het je leuk lijkt moet je zeker ook een temple stay doen voor 5 dagen / een week.
Joost92

Bericht door Joost92 » 15 mar 2013 17:23

Yvonne was t qua weer goed te doen in januari?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 mar 2013 21:39

ubiytsa schreef:En ik zie inderdaad dat Seoul niet zo duur is. Waar Tokyo 15% duurder moet zijn dan Amsterdam, is Seoul 20% goedkoper dan Amsterdam ;)
In mijn optiek zijn dat toch nogal vertekende cijfers, in de meeste van die vergelijkingsonderzoeken wordt uitgegaan van een typisch westers uitgavenpatroon op een behoorlijk luxe niveau. De betere hotels dus, koffie van de Starbucks, en 's avonds een flinke steak op het bord. En ja, dan zijn Japan en ook Zuid-Korea zeker niet goedkoop. Echter, ik zat in januari in hartje Tokyo in een prima hotel voor €50 per nacht. Ik heb prima maaltijden (geen fastfood dus) op voor nog geen tientje. Daar zal je in Amsterdam toch naar moeten zoeken. En ik schat dat Seoul nog zeker 30 tot 40% goedkoper is, misschien nog wel meer. Ik heb toen alleen de fout gemaakt in dat weekje Tokyo voor meer dan €400 aan souvenirs te kopen :@

Je noemde ook al Noord-Korea, op zich kan ik dat uiteraard alleen maar aanmoedigen, maar dat is wel een verhoudingsgewijs prijzige grap. Sowieso moet je dan dus eerst nog naar Beijing, en voor het bezoek aan Noord-Korea moet je toch rekenen op zo'n 200 tot 300 euro per dag. Daarnaast zal het daar in januari knap koud zijn.

Als er dan nog een goedkopere bestemming bij moet zou ik eerder aan China denken. Of wellicht nog een gevalletje apart: Taiwan. Nu ben ik niet verder geweest dan Taipei, maar qua levensstandaard leek dat me ongeveer gelijkwaardig aan Zuid-Korea, maar nog wel een flink stuk goedkoper. En ook in januari moet het daar nog prima weer zijn.
Yvonnetje
Reisexpert
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 apr 2010 18:35
Locatie: Beijing / Peking
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje » 16 mar 2013 03:08

Joost92 schreef:Yvonne was t qua weer goed te doen in januari?
Excuus, het was de laatste week van januari, eerste 2 weken februari.
Het weer was in mijn ogen prima. Ja, het was koud, maar daar kun je je op kleden. Het was de hele reis droog, op een enkel sneeuwbuitje na. Ik heb liever kou dan regen. ;)
lisette-van-beek
Reisexpert
Berichten: 462
Lid geworden op: 03 okt 2010 21:31
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek » 16 mar 2013 08:48

Een retourtje seoul - bangkok heb je al voor minder dan 300 euro. In thailand kan je rondkomen van 20 - 25 euro per dag. Dat is dus ook een optie. (of eventueel terugvliegen vanaf bangkok naar nederland, dat nog goedkoper, aangezien je dan geen retour bkk - seoul hoeft te kopen).
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door ubiytsa » 16 mar 2013 10:25

WizardOfOss schreef: In mijn optiek zijn dat toch nogal vertekende cijfers, in de meeste van die vergelijkingsonderzoeken wordt uitgegaan van een typisch westers uitgavenpatroon op een behoorlijk luxe niveau. De betere hotels dus, koffie van de Starbucks, en 's avonds een flinke steak op het bord. En ja, dan zijn Japan en ook Zuid-Korea zeker niet goedkoop. Echter, ik zat in januari in hartje Tokyo in een prima hotel voor €50 per nacht. Ik heb prima maaltijden (geen fastfood dus) op voor nog geen tientje. Daar zal je in Amsterdam toch naar moeten zoeken. En ik schat dat Seoul nog zeker 30 tot 40% goedkoper is, misschien nog wel meer. Ik heb toen alleen de fout gemaakt in dat weekje Tokyo voor meer dan €400 aan souvenirs te kopen :@
Niet helemaal waar. Deze indexen pakken budget/middle/high class ho(s)tels en hetzelfde geldt voor eten. De index die ik gaf ging over het dagelijkse leven. Amsterdam heeft dan ook een index van 115 (?) wat betreft restaurants (100 = New York).

Dat van Noord Korea is dan goed om te horen :)
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 22 mar 2013 17:27

Taiwan vond ik echt super mocht je dat overwegen, niet duur,vriendelijke mensen veel afwisseling in natuur en cultuur en veilig om te reizen. Ik ben nooit in zuid korea of japan geweest dus kan het daarmee niet vergelijken!

Wat ik wel leuk vond in Taiwan is dat er nog maar weinig "westers" toerisme is.. ze kijken nog wel eens raar op als je aangeeft alleen te reizen en dat je niet met een groep of reisleider bent ;)
Joost92

Bericht door Joost92 » 21 mei 2013 20:49

Iemand trouwens tips voor een goedkoop retourtje seoul met open eind datum?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten