Zuid-Amerika & Azië

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
kekeke

Zuid-Amerika & Azië

Bericht door kekeke »

Mijn vriend en ik hebben plannen om na mijn studie ongeveer acht maanden te gaan reizen. Het liefst willen we naar Zuid (en midden) Amerika en Azië. Zelf heb ik vorig jaar 3 maanden door Azië gereisd. Ik weet dus ook wel wat van dagbudgetten in Azië af. Met Zuid-Amerika ben ik echter minder bekend. We willen low budget gaan reizen, maar we willen niets hoeven laten vanwege geldgebrek. Route hebben we nog niet bedacht. Landen die we sowieso willen bezoeken zijn Argentinië, Brazilië, Peru, Thailand, Japan, Cambodja, Vietnam, Maleisië en Indonesie (en evt nog een stuk midden Amerika, dus Costa Rica, Panama maar is niet noodzakelijk) Nu heb ik de volgende vragen:

- Wat voor tickets zouden we het beste kunnen boeken? Een RTW-ticket is waarschijnlijk het goedkoopst, maar zodra je Azië en Zuid-Amerika als bestemming hebt wordt het alweer veel moeilijker. Australië hoeven we niet te zien, maar Noord-Amerika is dan misschien de beste optie?
- Wat zou de beste route zijn? We willen ergens in september vertrekken. Eerst Z-A en dan Azië of andersom?
- Met welk budget moeten we rekening houden? Dus voor 2 personen en dan acht maanden?

Alvast bedankt!!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Zuid-Amerika & Azië

Bericht door bolletjeom »

RTW tickets zijn niet altijd hét antwoord. of een hele goedkope met losse vluchten erbij of gewoon losse vluchten.
Japan kan ook wel eens gaan aantikken als je die erbij wilt.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een retourtje Azië en een retourtje Zuid-Amerika. Ik heb wel eens vluchten van €900 naar Ecuador en €600 naar Azië. Je kunt dan op beide werelddelen een rondje maken of eventueel een continentale vlucht nemen.
Er zijn wel een aantal RTW tickets voor hetzelfde geld maar die komen niet in Zuid-Amerika en volgens mij ook niet in Japan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ga eens spelen met de interactieve trip planner
http://www.roundtheworldticket.com/tripplanner.shtml
probeer zeker eens vertrek uit Londen ipv Amsterdam. dat is vaak goedkoper.Bij details van een stad kan je kiezen voor de optie vliegen of overland (moet je wel de volgende stad al ingevuld hebben.)

Ik heb net zitten spelen met Londen-bangkok-overland naar Hongkong-Japan-Lima-Overland naar Rio-Londen.
Die route is niet helemaal mogelijk dus dan laten ze gelijk zien in welke steden je nog meer moet stoppen om dit te doen. In dit geval waren er 2 rtwtickets om uit te kiezen tussen de $3000 en $4000. dat komt met name door Zuid-amerika. Je kreeg bij deze trips er stops in de VS bij.
Ik heb ook ooit een RTW ticket gekocht maar express zonder Midden Amerika. Het was goedkoper om een losse vlucht van LA naar mexico-city en terug uit Guatamale City toe te voegen dan het onderdeel te laten zijn van een RTW ticket.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Twee losse tickets is waarschijnlijk voor jullie de beste optie. Ik zou er even goed over nadenken hoe graag je naar Japan wil, Japan maakt je reis wel een stuk duurder zeker met een vliegticket.
Inclusief japan is een goedkoop RTW ticket wellicht ook een optie, wij hadden bijvoorbeeld een "the great escapade" ticket incl japan en dan de vlucht Japan-LAX, vanaf daar hebben we een los ticket naar costa rica gekocht. Mogelijk is een goedkoop RTW ticket incl japan maar zonder zuid-amerika met een los ticket vanaf de USA naar zuid-amerika in jullie geval ook goedkoper.

Zuid-amerika reken op een dagbudget dat 1,5 tot 2 keer meer is dan zuid-oost azie. Kijk bijvoorbeeld ook eens hier geld en budget japan
geld en budget peru
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Even een kleine opmerking tussendoor:
Je weet hoe Azië is. In Zuid en midden Amerika reis je minder relaxt en zal je voor hetzelfde budget minder luxe hebben. Het blijven geweldige bestemmingen, maar 't is wel goed om te weten.
That 's all.
Plaats reactie