Zuid-Afrika - Hulp nodig met route

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Hannie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2023 14:20

Bericht door Hannie » 03 apr 2023 14:24

Beste forumleden,

Wij (Annelies, Hannes en zoon Leon 6 jaar) hebben beslist om volgend jaar in de paasvakantie naar Zuid Afrika te gaan.

We hadden volgende route in gedachten:
29/mrt Brussel - Kaapstad
30/mrt Kaapstad
31/mrt Kaapstad
1/apr Kaapstad
2/apr Kaapstad - cederberg (Via paternoster?)
3/apr Cederberg
4/apr Cederberg
5/apr cederberg - Franschoek
6/apr Franschoek
7/apr Franschoek
8/apr Franschoek - Kaapstad - Nelspruit - Hayzview
9/apr Hayzview
10/apr Hayzview - Kruger
11/apr Kruger
12/apr Kruger
13/apr Kruger - Johannesburg - Brussel
14/apr Landen Brussel

Wat vinden jullie van deze route? Is die haalbaar? Zouden jullie het anders doen? Ergens meer of minder nachten verblijven?
Mogelijks kunnen we toch pas de zaterdag vertrekken en zouden we dus nog ergens een nacht moeten afdoen. Waar zouden jullie dit dan doen?

We zouden de route doen samen met een gezin van 2 volw + 2 kinderen (11jr + 14jr)

Voor de verdere invulling zouden we dan kijken met een reisorganisatie, maar wil eerst al even weten of deze route te doen is of niet.

Bedankt voor jullie opinie :-)
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Bericht door zaratoestra » 12 apr 2023 19:41

Hi,

Ik zou niet vliegen van een kant van het land naar de andere kant. Op die manier verlies je ook al weer een dag. Zit je ook 2x met de autoverhuur.
Waarom focus je je niet op ofwel het stuk Kaapstad en doe je een rondje? Ofwel een rondje Johannesburg?
Er is zoveel moois te zien en je kan nog steeds een andere keer terug. Of niet... maar dan heb je tenminste een relaxte reis gehad. :-)
Op 8 en 13 april houd je ook geen rekening met de vluchturen. Misschien kan het wel niet op de manier die jij in gedachten hebt nl. dat je dit op 1 dag kan doen. Je houd ook geen rekening met de reistijd.
Ik wil je niet op je kop zitten... maar voor mijn gevoel en manier van reizen lijkt het gewoon niet fijn.
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Bericht door zaratoestra » 12 apr 2023 19:42

ahja, je zoon is 6 jaar... Ik weet niet of hij dan al 'game drives'. De safari's kan meedoen die georganiseerd worden door bv. het nationale park?
Erik
Site Admin
Berichten: 9939
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 17 apr 2023 08:25

Ik heb even snel gekeken en zo te zien is de minimum leeftijd voor game drives bij sommige vanaf 6 jaar en dan zou het net kunnen. De meeste plaatsnamen in het routeoverzicht komen mij niet zo bekend voor dus kan je daar niet zo heel goed bij helpen. Misschien dat @AnnemiekeinZA hier nog ideeën over heeft.
Dit is de reisroute door Zuid-Afrika die wij hebben gemaakt. Een week meer, maar misschien dat het wat handvaten geeft.

Kruger is het meeste bekende park van Zuid-Afrika, maar hoewel ik niet in het Kruger park geweest ben denk ik dat er genoeg andere parken zijn die net zo de moeite waard zijn. Als ik kijk naar de Nationale Parken die wij bezocht hebben dan heeft ieder park wel iets bijzonders. Misschien dat @menasil nog wat kan toevoegen over Kruger, zij is er volgens mij wel geweest.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA » 06 mei 2023 15:04

Ligt er helemaal waar en met wie je de Safari gaat maken. https://www.kurtsafari.com/faq/

Hier mag jullie zoon gewoon mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast