ZOazie>nepal over land?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 29 sep 2007 17:46

hoi allemaal,

ik heb hier en daar op t forum al wat vragen gesteld over zowel laos-cambodia als nepal. veel nuttige antwoorden gekregen! :)

Mijn plan zoals ik t nu voor me zag: ik vertrek begin mei naar bangkok om gelijk door te gaan naar noord laos en vandaar af te zakken naar cambodia. daar trek ik twee maanden voor uit.
vervolgens van bangkok vliegen naar kathmandu.

ik heb nu opeens t wilde idee opgevat om niet te vliegen maar over land naar nepal te gaan (door birma en bangladesh).

heeft iemand hier enige informatie over?? (reismogelijkheden, tijden grensovergangen etc) Jenny misschien, ik las dat jij in birma en bangladesh bent geweest??

waarschijnlijk doe ik t niet eens omdat ik vanaf aankomst in bangkok maar twee maanden heb om laos en cambodia te zien (ik meet mijn vriendin namelijk in kathmandu, kan dus niet te laat komen :roll: :wink: )
en wil deze landen toch wel een beetje uitgebreid ervaren.

toch zou ik graag wat meer weten over de mogelijkheden, t is leuk om over na te denken en je weet maar nooit 8)

alvast bedankt!

tom
tijn1980

Bericht door tijn1980 » 29 sep 2007 18:20

Het is sinds een paar jaar weer mogelijk te zijn om een visum te krijgen voor Birma wanneer je overland reist. Echter omdat er in dit land op dit moment veel politieke onrust heerst, zou het maar zo kunnen zijn dat het nu (of te zijner tijd) niet mogelijk is om dit overland te doen.

Het beste is om het nieuws gewoon goed in de gaten te houden de komende tijd, en eventueel proberen om in Bangkok een visum aan te vragen voor Birma. Als dat niet lukt, kun je altijd nog gaan vliegen.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 29 sep 2007 20:25

Je kan bij Noord Thailand Birma in (Ketung), maar dan moet je alsnog vliegen om de grensstreek te mogen verlaten.

Je kan via China Birma in, maar alleen met een speciale permit in een 'georganiseerde' reis.

Maar je kan niet Birma uit richting Bangladesh....

En op dit moment zou ik Birma sowieso niet willen bezoeken, hoewel het een prachtig land is!!! Bangladesh is trouwens ook niet een land wat makkelijk te bereizen is. Heel vermoeiend!

Maareh, wat als je van Thailand naar Cambodja naar Laos naar China naar Tibet naar Nepal zou gaan??? Is een mooie reis en een stuk beter te doen! (Neem wel de tijd!)

Groet,


Jenny
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 29 sep 2007 21:35

Dag Tom

ik denk dat je op dit moment Myanmar niet eens in komt! ze hebben de meeste toeristen de afgelopen week het land uit gewerkt. Ze wensen geen pottenkijkers en geven hoogst waarschijnlijk voorlopig ook geen toerist visa meer uit. Ze zijn veel te bang dat journalisten zich voordoen als toerist.
Geen idee natuurlijk hoelang die situatie blijft bestaan.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 29 sep 2007 22:35

Ik hoop dat het de bevolking (eindelijk) lukt hervormingen door te voeren...
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 30 sep 2007 14:15

Er geldt trouwens sinds enige dagen een negatief reisadvies voor Myanmar:

http://www.reisrevue.nl/home/id1605-265 ... birma.html

Zie ook:

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/r ... nmarx.html
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 01 okt 2007 12:21

zo! bedankt voor de snelle antwoorden.

zoals ik al zei was het maar een idee, ik ga het waarschijnlijk ook niet doen, ik wil die landen zeker wel bezoeken maar dan liever de volgende keer als ik wat meer tijd heb.

wat jij zegt jenny, via china/tibet naar nepal heb ik ook aan zitten denken,
moet een prachtige route zijn maar ik heb maar twee maanden de tijd om in nepal te komen.

hoe zie jij die route dan voor je? naar cheng de, vandaar vliegen naar lhassa en dan over land verder naar kathmandu? of iets heel anders?
nadeel is natuurlijk wel dat het op dat moment regenzeisoen is, van de himalayavergezichten blijft weinig over :(

zoals jullie merkenzijn mijn plannen nog erg flexibel :lol:
het enige wat ik voor mezelf heb vastgesteld is dat ik naar laos/cambodja ga en vanaf daar 2 maanden(mei/juni) heb om in kathmandu aan te komen.
gezien de beperkte tijd ga ik waarschijnlijk gewoon lekker relaxed laos en cambodja doorkruizen om dan bangkok-kathmandu te vliegen.
toch wil ik niets uit sluiten, dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!

tom
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 01 okt 2007 12:27

mocht je willen vliegen van Bangkok naar Kathmandu boek dan op tijd!

een kennis van mij zit er nu en dacht eventjes een ticket te boeken om zijn vriendin op te zoeken in Nepal maar alle vluchten zaten al vol. dit was 2 a 3 weken voor zijn gewenst vliegdatum. Er schijnen maar 3 vluchten per week te zijn, begreep ik.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 01 okt 2007 15:22

Oei, je vraagt me nu advies over een gebied waar ik niet ben geweest, tricky...

Toen ik door Yunnan (Zuid-China) reisde, stond ik helemaal versteld van al die mooie bergen en vergezichten. Ik heb me toen voorgenomen om zodra ik naar Tibet ga, dit over land te doen.

Dit kan vanuit Chengdu, maar ook vanuit meer zuidelijk gelegen plaatsen als Zhongdian en zelfs Dali. Zo'n tour duurt ongeveer een dag of 5 (kan geloof ik zelfs sneller)... De foto's die ik gezien heb waren prachtig!

Maar dit is een reis waar ik nu alleen nog maar van droom :roll:

Je kan echter ook vliegen vanaf Chengdu, ja. Maar ALS je de tijd hebt!

Succes met kiezen! Enneh, dit kan je natuurlijk ook gewoon onderweg beslissen. Als je maar in de gaten blijft houden of/dat er vliegtickets zijn.

Jenny


P.S. Rudi, is het Charles nog steeds niet gelukt in Nepal te komen? Zonde!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 01 okt 2007 15:56

jenny, het reiswereldje is echt te klein! voor zover ik weet heeft C inderdaad nog geen ticket :)
tot vanavond
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 02 okt 2007 10:22

het klinkt allemaal geweldig maar ik ben volgens mij iets te hebberig,

die trip klinkt erg goed maar die bewaar ik liever voor een volgende keer als ik uitgebreid de tijd kan nemen. ik ga nu lekker uitgebreid de tijd nemen in laos.

wat ik nu dus voor me zie is 2/3 weken cambodja, 4 weken laos, uit verhalen van anderen lijkt dit me een redelijke verdeling.
dan heb ik nog zo'n drie weken speling, stel dat ik die nou over hou op het eind wat zal ik dan doen?? ik zit dan in noord laos.

ik beslis dat pas daar natuurlijk maar wat zouden jullie aanraden;
noord vietnam (terugnaar bangkok vliegen uit hanoi)?
zuid china (lijkt mij routetechinsch onhandig)?
of langzaam terug naar bangkok door noord thailand?

allemaal mooie opties, wat zegt jullie ervaring?

tom
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 02 okt 2007 10:31

Noord Vietnam is erg mooi, en vanuit Hanoi kun je redelijk goedkoop (als je op tijd boekt) terug naar BKK vliegen. Hoewel veel mensen lyrisch zijn over Halong Bay, vond ik Sapa persoonlijk mooier. Bergen, bergvolkeren, trekkings, rijstvelde, kleurrijke markten enz....

Zuid China is nog mooier, maar dat is logistiek net iets lastiger, ja. Zou ik bewaren tot devolgende keer als je toch naar Tibet gaat :D

Noord Thailand is zeker ook erg mooi en ligt lekker op de route. In de omgeving van Chieng Rai kun je mooie trekkings maken en is het minder touristisch dan bij Chieng Mai. Pai schijnt ook een aanrader te zijn.

Via de oude koningssteden Sukothai en Ayuthaya (evt gecombineerd met het National Park) kun je langzaam afdalen naar BKK.

Of je pakt nog een paar dagen strand in bv Khao Chang.

Groet,


Jenny
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 02 okt 2007 10:50

ik sluit me helemaal aan bij jenny! :)
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 02 okt 2007 14:32

hmmm, lastige keuze.....

ik heb zo t idee dat noord vietnam iets mooier/bijzonderder is dan noord thailand, maar dat is een vooroordeel wat misschien helemaal niet klopt.

afdalen door thailand is iig altijd een optie, mocht vietnam niet doorgaan..
bij alles over staat dat er twee grensovergangen van laos naar vietnam zijn, is er eentje in t noorden?
is er een goed bereisbare route tussem noord laos en hanoi? hoe lang doe je daar ongeveer over?
ik zeg hanoi omdat je vanuit daar waarschijnlijk goed naar sapa en/of halongbay kan?

ik ben er in t regenzeisoen dus als je zegt dat ik op tijd een vlucht hanoi/bangkok moet boeken, hoeveel tijd van te voren denk je dan aan?

visum kan ik gewoon in phnom penh of vientiane regelen?

veel vragen :roll: :wink:

tom
muutjepu

Bericht door muutjepu » 31 dec 2007 14:48

he Tom, Ik zit met dezelfde vraag. Ik wil vanuit bangkok naar India reizen. Ik vraag me af of dat kan door Birma. En of je geen grens problemen enz hebt.
groetjes mU
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten