ziek van malarone?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
ItIsI
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2016 19:34

Bericht door ItIsI » 01 jan 2016 19:38

Hallo,
Mijn vriend en ik zijn een half jaar op reis in Zuid Oost Azie en bezoeken ook malariagebieden. Hiervoor hebben we Malarone voorgeschreven gekregen. Vanaf 23 dec slikken we deze pillen, de dag voordat we Cambodja in kwamen. Nu ben ik vanaf de nacht op 29 dec ziek geworden. Buikloop, misselijk, heftige steken in buik en maag en heel soms braken. Mijn vriend is de dag na mij ziek geworden met vrijwel dezelfde verschijnselen. Hij had alleen al een dag of 2 ervoor een lusteloos gevoel, neerslachtig, en er is later bij hem nog koorts bijgekomen, die inmiddels wel gelukkig weg is.
Wel allebei nog erg last van buikloop, buikpijn, misselijk en hoofdpijn.
Nu weet ik dat het bijwerkingen van de malarone kunnen zijn, maar kan ook een ander virus zijn, gezien koorts niet altijd voorkomt als bijwerking van malarone. Mijn vraag is hoe lang na 1e keer gebruiken van de pillen duurt het voordat je last kan krijgen van de bijwerkingen (maw, is het tijdsbestek logisch)?
Hoe lang kan het ong duren voor de bijwerkingen weg zouden trekken? In bijsluiters etc staat overal 'van korte duur', maar is er meer over bekend dan deze vage benoeming?
Mijn laatste vraag is hoe onverstandig het zou zijn om te stoppen met malarone, als de bijwerkingen niet op korte termijn verminderen. Momenteel kunnen we geen kant op, best zonde van de reis als stoppen met pillen en veel smeren met deet de oplossing kan zijn. We zijn nu nog ong 3 weken in Cambodja en 4 weken in Laos.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Bericht door Travelator » 01 jan 2016 20:53

@traveldoctor ?
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Bericht door stevenl » 02 jan 2016 06:17

Vraag dit een lokale arts, die hebben hier heel veel ervaring mee. Vraag dan ook direct naar de noodzaak van het slikken van malerone voor de gebieden waar je naar toe gaat, lokale kennis wil nog wel eens afwijken van de erg algemene Europese adviezen.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 02 jan 2016 07:25

Zo te lezen hebben jullie symptomen ook veel overeenkomsten inderdaad met een buikgriep/virus of voedselvergiftiging. Ik zou niet meteen met de Malarone stoppen, er kunnen veel oorzaken zijn voor jullie klachten. Sterkte ermee!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 02 jan 2016 11:54

Er is voor de TravelDoctor volgens mij ook een noodlijn waar je naar toe kunt bellen. Anders heeft je (reisverzekering) mogelijk ook telefoonnummers waar je naar toe kunt bellen voor artsen die betrouwbaar zijn.

Beterschap toegewenst.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 11 jan 2016 18:09

ik slik al heel lang en heeeel veel Malarone en heb nog nooit een bijwerking gehad. Ik zelf zou eerder denken aan iets anders dan aan een bijwerking om eerlijk te zijn
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 29 jan 2016 08:40

@ItIsI heb je uiteindelijk hulp gevonden en weet je wat het nu was/is?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten