Zandvliegen in Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Linda28

Zandvliegen in Nieuw Zeeland

Bericht door Linda28 »

Hallo,

Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen waar er precies zandvliegen in Nieuw Zeeland zijn. Ik heb op internet gekeken en ik krijg niet echt een duidelijk antwoord. Ik zie wel meldingen dat ze aan de westkust van het zuidereiland zijn. Maar zijn ze verder nog ergens in Nieuw Zeeland? Vorig jaar ben ik naar Australie geweest en ontzettend lek gestoken ondanks hele goede deet (daar gekocht bij de apotheek) en erge allergische reactie gehad. Dus wil dat dit jaar een beetje proberen dit te voorkomen om mijn vakantie leuk te houden! Dus als iemand nog tips heeft waar echt niet/wel te komen dan hoor ik het graag! Ik wil in november/december voor 5 weken gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kims
Reisexpert

Re: Zandvliegen in Nieuw Zeeland

Bericht door Kims »

Hi,

De sand flies in Nieuw-Zeeland zijn een ras apart. Als je in Australie al zo'n extreme reactie had, bereid je dan maar voor... Nog nergens hebben wij ze zo erg meegemaakt als in NZ. Wij zijn ze inderdaad alleen aan de westkust tegengekomen en alleen op het Zuidereiland. Ze zijn daar omdat er zo ontzettend veel regen valt en ze veel plekken hebben om te broeden in de moerasachtige omstandigheden.

Wat erg goed helpt is een mix van Dettol met baby olie (1:10) maar je wordt er wel vettig van. Werkte voor ons beter dan Deet en is aanzienlijk minder chemisch en schadelijk voor je.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik heb er zelf eigenlijk niet heel veel last van gehad, maar pas op in Fiordland! Wel zonde om deze gebieden te vermijden, want het is er zo mooi. Sorry, ik heb het verder niet zo goed onthouden omdat het dus bij mij wel meeviel. Tip: gewoon blijven lopen, ze zijn supersloom en gaan vaak alleen op je zitten als je stilstaat.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik woon in Nieuw Zeeland en op het Noordereiland heb ik er nog nooit last van gehad. Maar op het zuidereiland werd ik er af en toe helemaal gek van. Vooral richting Milford Sound en Haast.
Ik smeerde me echt helemaal in van top tot teen met deet.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Babyolie doet echt wonderen. Je bent dan te vet voor ze om zich in vast te grijpen.
Het enige waar je op moet letten is dat die olie kan werken als een vergrootglas in de zon waardoor je verbrand. Misschien werkt zonnebrandolie ook wel. Ik heb ooit mijn tenen flink verbrand.... Maar geen zandvlo beten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Linda28

Bericht door Linda28 »

Bedankt voor alle tips en reacties!
Plaats reactie