Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin

Re: WH Visa Australië & Nieuw Zeeland

Bericht door Erik »

Volgens mij is het Working Holiday Visum zodat je voor een Australische werkgever kunt werken. Wanneer je voor een Nederlandse opdrachtgever foto's zou maken zou je hier dus niet zo veel mee te maken krijgen. Officieel mag het volgens mij niet, omdat je voor "zaken" het land binnenkomt. Het is altijd een erg lastig (en in mijn ogen soms ook) grijs gebied. Het hangt er ook vanaf hoe je precies te werk gaat hoe opvallend het zal zijn. Wanneer je net als een tourist foto's zou maken van bezienswaardigheden is het veel lastiger aan te tonen wat de reden is dat je een foto maakt, dan wanneer je popsterren op de foto moet zetten.
daretodream
Reiziger

Bericht door daretodream »

Bedankt voor je reactie! Ik weet niet hoe moeilijk het is om werk te vinden als fotograaf binnen Australië, maar ik gok dat dat niet heel makkelijk gaat. Dus naast normale backpackers baantjes wilde ik eventueel werken aan series om aan te bieden aan kranten/magazines oid.
In Nederland werk ik vast voor een Nederlandse krant. Beide onderwerpen fotografeer ik overigens niet. :) Ik ben geen persfotograaf en toeristische dingen fotograferen is over het algemeen niet iets wat ze nodig hebben bij de krant.. Dus helaas kan ik het niet 'stiekem' doen. Je moet denken aan documentaire fotografie, reportages, dat is het werk wat ik (wil) doe(n). :)

Waar kan ik een duidelijk antwoord krijgen op deze vraag? Moet ik hiervoor naar de ambassade?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Voor specifieke info over de voorwaarden van een WHV en manieren om contact op te nemen met de Department of immigration, zie www.border.gov.au

De ambassade in NL regelt geen WHV, gaat allemaal electronisch nu.

Om voor jezelf te mogen werken, heb je een Australian Business Number (ABN) nodig wat in principe relatief makkelijk te doen is. Weet alleen niet of ook daar bepaalde visumvoorwaarden aan vastzitten.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
FleurS

WHV Australië kosten niet verlaagd?

Bericht door FleurS »

Hallo,
Ik ben bezig met de aanvraag van het working holiday visum.
Ik heb expres gewacht tot 2017 omdat de prijs verlaagd zou zijn met 50$. Ik ben nu bij het afrekenen en de prijs staat nog steeds gewoon op 440$ i.p.v. de nieuwe prijs (390$). Enig idee hoe dit komt of wat ik fout doe?
Kims
Reisexpert

Re: WHV Australië kosten niet verlaagd?

Bericht door Kims »

Hi,

De Department of Immigration website lijkt inderdaad nog niet de prijzen onovertroffen aangepast te hebben ondanks dat de veranderingen doorgevoerd zouden moeten zijn.

Misschien kun je ze een berichtje via de website sturen?

Succes ermee!
Stinio

Work-Travel visum aanvragen na reis Zuid Amerika

Bericht door Stinio »

Hallo,

ik ga voor een lange periode reizen (1-2 jaar) en ik zou ondertussen work-travel willen doen in Australië. Grotendeels om voldoende budget te hebben om langer te kunnen blijven reizen.

Mijn vraag is of jullie ervaring/tips hebben met eerst een periode in Zuid Amerika te reizen en nadien naar Australië te gaan.

- Vraag je dan best je WT-visum aan voor je naar Zuid Amerika gaat (Wanneer je in Europa bent dus). Of doe je dat gewoon in Zuid Amerika?
- Moet je nog medische testen afleggen vooraleer je het WT-visum kan aanvragen omdat je in Zuid Amerika geweest bent? (Ik hoorde zo'n verhaal van een kennis).

Het "plan" is om eerst 6-12 maanden in Zuid Amerika te reizen, daarna WT in Australië te doen en ondertussen/daarna nog in Azië te reizen.

Eender welke informatie kan nuttig zijn! Bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Work-Travel visum aanvragen na reis Zuid Amerika

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie reisplannen!

Je kunt je Working Holiday visum (WHV) online aanvragen en bij toekenning heb je 1 jaar om te gaan. Zodra je Australie dan binnenkomt, mag je 1 jaar blijven (mits je bepaald werk doet waardoor je voor een 2e WHV in aanmerking komt). In jouw geval, zou ik wachten met de aanvraag omdat je nog niet zeker weet hoe lang je in Zuid-Amerika wil blijven. Er zijn een aantal vragen die je moet beantwoorden bij aanvraag. Het kan dan inderdaad zo zijn dat je een medische test moet doen wanneer je in risicovolle gebieden hebt gereisd qua ziekten of van plan bent in de gezondheidszorg te gaan werken etc. Zo'n medische test houdt vaak een bloedtest in, rontgenfoto's en afspraak met een arts.

Voor specifieke info over een WHV, zie: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-
en onder het Reisgids gedeelte van deze website kun je artikelen vinden over visa, werken en reizen in Australie, zoals:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si33.html
en
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... si118.html

Veel plezier!
backpackjunkies
Contacteer:

Work & Travel visum

Bericht door backpackjunkies »

Eind vorig jaar gingen er allerlei berichten de ronde dat de leeftijd van het work & travel visum misschien verhoogt zouden worden. Weet iemand of dit ook daadwerkelijk is doorgevoerd of wat de status er van is? Onder de oude regels komen wij helaas niet in aanmerking en we proberen een beetje uit te vogelen wat er nu mogelijk is. Zijn er ook andere opties om in Australië te werken voor een korte periode, of is dat niet te doen zonder support van een werkgever?
And so our journey continues... *; | www.backpackjunkies.nl | Momenteel in New York City ^O^
Kims
Reisexpert

Re: Work & Travel visum

Bericht door Kims »

Hi,

Helaas is het vooralsnog tot en met je 30e voor een WHV. De Australische regering overweegt om het te verruimen naar 35 maar dat is er nog niet door. Zie: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-
Wanneer dit eventueel kan veranderen is onduidelijk maar hopelijk snel!

Verder zijn er geen opties om voor een korte periode legaal te werken in Australie mits je inderdaad een sponsorship (457 visum) kan regelen via een werkgever. Maar voor dat visum moet je aan veel voorwaarden voldoen, zoals een beroep/opleiding hebben waar een tekort aan is (moet op de SOL lijst staan), de juiste opleiding, leeftijd en niveau van Engels. Dit visum is in principe voor maximum 4 jaar dus niet bedoeld als variant op een WHV.

Je kan wel overwegen om bijvoorbeeld te werken voor kost en inwoning via WWOOF of HelpX.

Groetjes
backpackjunkies
Contacteer:

Re: Work & Travel visum

Bericht door backpackjunkies »

Ik hoop dat ze er dan niet al te lang over nadenken en inderdaad besluiten om de leeftijd te verhogen. Anders moeten we inderdaad maar even kijken naar die andere twee organisaties die je noemt. Kost en inwoning zou ook al aardig wat schelen op het budget. Bedankt voor de snelle reactie!
And so our journey continues... *; | www.backpackjunkies.nl | Momenteel in New York City ^O^
kellis

Tussentijds naar azie met een Australisch work holiday visum

Bericht door kellis »

Ik heb een work holiday visum die tot november geldig is.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om tussen tijds voor 3 weken naar thailand te gaan en daarna weer terug te keren naar australie?
Kims
Reisexpert

Re: Tussentijds naar azie met een Australisch work holiday visum

Bericht door Kims »

Hi,

Een WHV is een multiple entry visa dus je kan inderdaad Australië verlaten en terugkom binnen de duur van je WHV.

Groetjes
KCU2RFedererfan

Work and holiday visum documenten Australië?

Bericht door KCU2RFedererfan »

Hoi,

Ik was aan het kijken op de australische douane website en zag de 'document checklist for whv' daar stond dat je ook een kopie van je paspoort,je geboorte certificaat, 2 recente pasfotos.. moet meesturen? Klopt dit? Of is bijvoorbeeld alleen een kopie van het paspoort genoeg? En waarom 2 recente pasfotos? Neem aan dat die fotos dan toch juist exact hetzelfde zijn?!
Kims
Reisexpert

Re: Work and holiday visum documenten?

Bericht door Kims »

Hi,

Alles wat op de checklist staat, moet worden meegestuurd. Twee pasfoto's is normaal bij een visumaanvraag, 1 wordt toegevoegd aan je file en de andere electronisch bevestigd aan je visum. Als je niet alle gevraagde documentatie toevoegt, wordt je visum zeer waarschijnlijk geweigerd.

Groetjes
KCU2RFedererfan

Re: Work and holiday visum documenten Australië?

Bericht door KCU2RFedererfan »

Ik dachf altijd dat je pas 5000 AUS dollar moest hebben als je het land in komt? En waarom een geboorte certificaat?? Ik bedoel paspoort en pasfoto's kan ik begrijpen.. de andere 2 niet..
Plaats reactie