Welke vaccinaties nodig voor Ethiopië?

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 26 apr 2013 14:55

Hoi,

Ik ga in juni voor 1,5 week naar Ethiopië en wil graag weten of ik daarvoor specifieke vaccinaties of malariatabletten nodig heb.
Ik verblijf voornamelijk in Addis Abeba, waarschijnlijk ook een dag of twee net buiten de stad. Ik ga voor mijn werk een training geven aan een groep leerkrachten, community workers etc voor kinderen met meervoudige beperkingen.

Ik heb al vaccinaties tegen DTP, Hepatitis A en B en Gele Koorts. Heb ik dan nog iets aanvullend nodig of is dit voldoende? En is gebruik van malariapillen aan te raden/noodzakelijk?

Alvast heel erg bedankt voor de tips!

Groetjes Anne
Gebruikersavatar
Marije
Reisexpert
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2006 20:20

Bericht door Marije » 26 apr 2013 16:06

Ik heb er totaal geen verstand van, maar kan wel googlen:

http://www.thuisvaccinatie.nl/bestemmin ... 3godfGEA7A
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door ubiytsa » 26 apr 2013 16:13

Het antwoord hierop is heel erg simpel: het verschilt per persoon én het ligt eraan hoeveel risico je durft te lopen.
Bij twijfel gewoon langs de huisarts/GGD gaan.
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 26 apr 2013 18:34

Ik kan ook googlen, maar het advies verschilt per site. Ik stel de vraag hier dan ook specifiek voor mijn reisdoel. Mogelijk zijn er mensen in Ethiopië geweest die hier iets over kunnen zeggen? Anders wordt t GGD of traveldokter.

Groetjes Anne
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Bericht door Reismeis » 26 apr 2013 19:19

Leuk vooruitzicht zeg, heel bijzonder dat je dat gaat doen! Misschien een leuke tip: er staat een heel stuk over Ethiopië in de nieuwste Tips & Trails van Sawadee!
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 26 apr 2013 19:35

@reismeis, bedankt voor de tip! Ik ga hier zeker even kijken.

Groetjes Anne
Gebruikersavatar
TravelDoctor
Wereldreiziger
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 mar 2009 22:02

Bericht door TravelDoctor » 29 apr 2013 08:32

Het ligt er inderdaad aan hoelang je precies weg gaat en wat je gaat doen. Ik zie echter dat je de basisvaccinaties al hebt. Soms kan er nog het advies gegeven worden voor een Mantouxtest aangezien je met de lokale bevolking in aanraking komt. Deze mantouxtest laat je voor en na de reis doen om te kijken of je Tuberculose op hebt gelopen tijdens de reis. Malaria komt zeker voor in Ethiopie.Nu is de stad Addis Ababa vrij van malaria maar alle gebieden daarbuiten zijn wel malariagebied dus als je soms ook buiten de stad komt zou ik zeker malariatabletten meenemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast