Welke reisverzekering voor een wereldreis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Marijn
Wereldreiziger

Welke reisverzekering voor een wereldreis?

Bericht door Marijn »

Ik wil binnenkort een verzekering af gaan sluiten voor een jaartje backpacken. Ik was eigenlijk van plan om de Elvia Globetrotter te nemen via Australian Backpackers omdat ik daar tot nu toe allemaal goede dingen over hoor. Wel een rib uit m'n lijf, iets van 500 euro maarja als alles dan tenminste goed geregeld is is dat het wel waard.

Maar nu lees ik hier in het backpacker cafe 2 behoorlijk negatieve verhalen van Joyce en dan ga ik toch weer twijfelen...

Zijn er nog mensen die advies kunnen geven over deze verzekering? Of juist over een andere? Zijn er mensen die ervaring hebben met Elvia, die bijvoorbeeld ziek zijn geworden of om een andere reden aanspraak op de verzekering hebben gemaakt?

Alle advies is welkom!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Beste Marijn,

Hoe vervelend het verhaal van Joyce ook is, dit lag ook een klein beetje aan haar zelf. Zoals je ook terug leest in de reacties zijn er geen verzekeringsmaatschappijen die alles dekken en zo ook voor elvia. Ik moet zeggen dat ik zelf geen slechte ervaringen heb met elvia al heb ik er ook vrij weinig mee te maken gehad.

Ik zou zeggen bekijk de verzekering van Elvia nog eens goed en lees de polis goed door voor je vertrekt, dan weet je waarvoor je wel en niet gedekt bent en kom je niet voor onangename dingen te staan.

Succes!
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Oke, bedankt!
Was ik ook al een beetje van plan, maar ik ben toch nog wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik hoor wel vaker datr het een goede verzekering is, maar nooit van mensen die daadwerkelijk wat hebben gehad.

Dus ik ben nog steeds benieuwd: is er nog iemand met ervaring met de verzekering of een andere?
Tomaatje

worldnomads verzekering

Bericht door Tomaatje »

Hoi,
Wie heeft er ervaringen met de verzekering van worldnomads (www.worldnomads.com.au)?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nee, geen ervaring mee.

Wat voor verzekering zoek je precies en voor hoelang?

Erik
Anoeska

Re: worldnomads verzekering

Bericht door Anoeska »

Tomaatje schreef:Hoi,
Wie heeft er ervaringen met de verzekering van worldnomads (www.worldnomads.com.au)?
Ik ben voor 8 maanden verzekerd geweest bij worldsnomads reisverzekering. Ik heb de verzekering gevonden op aanraden van iemand op de forum van lonely planet. Met een kortingscode kreeg ik 5% korting op de totale reisverkerzeringkosten.

World Nomads reisverzekering: http://www.worldnomads.com/pricesandben ... ountry=NLD

Kortingscode:
STPJMS

Op reis had ik een oogontsteking opgelopen. De claims heb ik online afgehandeld, dus je hoefde niet te wachten tot bij thuiskomst. Je kan 24/7 contact opnemen met een dokter.
Online heb ik de reis ook verlengt van 6 maanden naar 8 maanden. Erg handig. Ik kan de reisverzekering van Nomads iedereen aanraden!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ziet er goed uit.
Eigenlijk net als de verzekeringen die je in nederland kan krijgen bij Elvia, ISIS, De Europesche.
Prijs is ook vergelijkbaar.

Ik kan zo op het eerste gezicht er niets verkeerds aan ontdekken maar ook niet een voordeel op een nederlandse verzekering.
Ik had de ISIS en kon die ook zonder problemen onderweg verlengen via een mailtje tot op de dag nauwkeurig. De kosten voor de tandarts die we gemaakt hebben konden we via de post claimen...heb via internet niet geprobeerd en dus ook gewoon tijdens de reis al het geld terug.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
NoaFloa
Reiziger

Reisverzekering voor 1 persoon

Bericht door NoaFloa »

Ik zat te denken....is het geen idee om mbt kostbare bezittingen enkel bij 1 persoon een meer uitgebreide reisverzekering te nemen? Op een backpackreis neem je toch niet zo heel veel waardevolle voorwerpen mee, dus dat zal waarschijnljik wel onder het door de verzekering vastgestelde max. bedrag liggen. Zo zou je daarop kunnen besparen mocht je met 2 personen gaan bijvoorbeeld.

Of is dit niet reeel? Het was enkel een " :idea: momentje bij mij....
Voer eendjes, geen oorlog
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je bent toch alleen verzekerd voor spullen die van jezelf zijn? Wanneer je dus beide kostbare bezittingen meeneemt, kom je al snel in de knoei. Bovendien is het ook niet heel waarschijnlijk dat je in je eentje 2 iPods, 2 camera's en 2 mobiele telefoons bij je hebt :D
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Jenny schreef:Je bent toch alleen verzekerd voor spullen die van jezelf zijn? Wanneer je dus beide kostbare bezittingen meeneemt, kom je al snel in de knoei. Bovendien is het ook niet heel waarschijnlijk dat je in je eentje 2 iPods, 2 camera's en 2 mobiele telefoons bij je hebt :D
Maar wij nemen enkel 1 mp3 1camera en 2 telefoons (waarvan 1 cheap is)....dus dan zou het kunnen toch?

Of is het nog steeds een niet reeele gedachte?
Voer eendjes, geen oorlog
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kijk goed na op de kassa bonnen of de producten op iemands naam staan! Als dat dezelfde persoon is als diegene met de verzekering, dan zou het wellicht kunnen....

Maar zit er werkelijk zoveel verschil in prijzen? Bij de meeste verzekeringen zit elektronica er toch automatisch in? (Tot een bepaald bedrag, maar daar kom ik eigenlijk nooit overheen.)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat betreft je waardevolle spullen zou het nog wel kunnen, MAAR een reisverzekering dekt meer dan dat. Bijvoorbeeld repatriëring als een van familieleden ernstig ziek wordt, de ziektekosten boven het bedrag dat je Nederlandse ziektekosten verzekering dekt etc.. Dat zou dan dus allemaal alleen maar gelden voor de persoon die bij de verzekering geregistreerd staat en niet voor de andere persoon.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Volgens mij heeft Noafloa het alleen over een uitgebreidere versie van de reisverzekering voor 1 persoon. De andere persoon zou dus wel de basis reisverzekering hebben. Toch?

Ik heb zelf alleen de basis reisverzekering (Special ISIS Basis), dat is ruim voldoende voor mij. Ik ben nu op wereldreis, en voor medische kosten nog bij mijn vader meeverzekerd.

Voorheen bij kleine vakanties, zoals bijv. wintersportweekje, helemaal geen verzekering afgesloten. Zoveel gave dure spullen heb ik niet, en medische en ongevalskosten zijn via mijn pa prima verzekerd. Dus ik nam altijd gewoon het risico met mijn spullen.

Bekijk dus gewoon even wat er niet verzekerd is als je geen extra uitbreiding neemt, en weeg af of je dat risico wil lopen! waarschijnlijk kom je er dan achter dat je geen extra uitbreiding nodig hebt als backpacker zijnde!
Broaden your minds
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ikzelf heb idd ook nooit een aanvulling gehad.... De meeste waardevolle spullen laat je toch gewoon thuis???

Ik snap nooit die mensen die zichzelf helemaal volhangen met dure sieraden. Dingen die voor mij waarde hebben (meestal emotioneel, niet eens financieel) draag ik liever niet op reis. Nee, doe maar mij goedkope ringen en oorbellen waar ik gewoon mee de zee in kan.
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Welke reisverzekering hebben jullie?

Bericht door estelle »

Nog 1 keertje een vraag over reisverzekeringen. Ik moet nu een keuze maken uit het aanbod reisverzekeringen voor mijn wereldreis. En ik ben benieuwd welke verzekering jullie hebben voor jullie wereldreis, waarbij je je basisverzekering hebt opgezegd en je je hebt uitgeschreven uit de GBA. En natuurlijk hoeveel je ervoor betaald. Alvast bedankt!
Plaats reactie