Welke korte tripjes zijn goed te doen vanuit Singapore?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Max
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 16:15

Bericht door Max » 10 jan 2012 16:30

Hallo beste mensen,

3 augustus vertrek ik met de trein van moskou naar bejing via Irkutsk en Mongolië.
Vanuit bejing pak ik het vliegtuig naar Singapore, waar ik vrienden heb wonen.
De weekenden breng ik daar met hen door.
Maar ik heb 2 keer een periode van ma-vrij waarin een leuk tripje ergns anders naar toe kan maken. Maar heb dus in principe maar 4/5 dagen per tripje.
Zou graag naar Borneo gaan, maar weet niet of dat haalbaar is binnen dat tijdsbestek.
Ik hoor graag suggesties en meningen hierover!

Groet,
Max
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Bericht door Moira » 10 jan 2012 20:48

Je zou naar Kuala Lumpur kunnen vliegen en ook naar Borneo is te doen met een vliegticket. Kijk anders eens bij www.airasia.com die heeft leuke deals voor leuke prijzen.
Max
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 16:15

Bericht door Max » 10 jan 2012 21:10

Hoi Moira,

Bedankt voor je antwoord.
Als ik maandag vertrek en dan vrijdag terug wil zijn heb ik dan genoeg tijd om wat leuke dingen te zien/ondernemen op borneo?

Gr. Max
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 apr 2010 01:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub » 11 jan 2012 00:28

Volgens mij vliegen zowel Air Asia als Tiger Airways vanaf Singapore naar Kuching op Borneo.
UIt reisvoorbereidingen voor een eigen toekomstige reis heb ik begrepen dat er op relatieve korte afstand van Kucking een aantal natuurparken zijn die zeer de moeite waard zijn. Bij de volgende link een aantal parken die echt dichtbij zijn http://www.mymalaysiaparadise.com/Kuching.html. maar iets verder is er ook genoegaanbod. Daar moet je je 5 dagen kunnen vermaken.

Waar ikzelf zeker heen wil is naar Mulu national park. Maar dit is wat ingewikkelder om te bereiken. Je zal dan vanaf Kuching met Maswings een binnenlandse vlucht moeten nemen naar het park
Globetrot
Reisexpert
Berichten: 407
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:16

Bericht door Globetrot » 11 jan 2012 12:10

Kuching is werkelijk een goed idee. Ik ben daar afgelopen zomer geweest. Voor 4 dagen zou je b.v. kunnen kiezen voor een of twee dagen in Bako National Park, een dag de Orangoetangs van dichtbij zien in Semonggoh en verder de stad Kuching bekijken en een ochtend het openluchtmuseum Sarawak Cultural Village bezoeken en 's middags naar Damai Beach dat daar vlak bij ligt.

Alles is makkelijk op eigen hand te doen. Met de bus is het goedkoopst (hebben wij gedaan), met de taxi gaat het het snelst en kun je onderweg ook stoppen waar je wilt.

Voor goedkope vliegtickets (Airasia) naar Kuching kan het vaak ook uit om te kijken naar tickets vanaf Johor Bahru, dat vlak over de grens in Maleisië ligt, zodat je een binnenlandse vlucht maakt in plaats van een tussen 2 verschillende landen.

Als je graag naar andere plaatsen op Borneo wilt - Sibu, Miri of Kota Kinabalu - gaat dat ook gemakkelijk en goedkoop vanuit Johor Bahru.

Nog een budgettip. Als je alleen met handbagage reist, max. 7 kg, zijn de tickets van Airasia een heel stuk goedkoper!

Een tropisch eiland zoals Tioman, is goed te doen vanaf Singapore en 5 dagen naar Bali behoort ook tot de mogelijkheden...
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 12 jan 2012 10:06

globetrot heeft alles al opgeschreven wat ik wilde opschrijven :)

ik ben ook via johor bahru gegaan maar het kost je natuurlijk ook weer tijd om daar heen te gaan. Je moet dus even afwegen of het (waarschijnlijk) goedkopere ticket de moeite van die tijd waard is.

Een paar dagen is altijd te weinig maar beter dan niets. De eerste keer dat ik in borneo was heb ik ook kuching gedaan met de omgeving. Bako np moet je echt doen! En de orang oetans en we zijn toen naar het mooie openlucht museum geweest waar toen een muziekfestival was. Maar zelfs zonder festival denk ik dat het leuk is.

Een ander idee:
Je kunt ook met de bus naar kuala lumpur en een stop maken in malaka. Bij KL zijn de batu caves. Met name cultureel interessant. En in KL is ook genoeg te doen.
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 12 jan 2012 11:12

Er zijn veel mogelijkheden maar misschien is het ook een keer leuk om vanuit Singapore naar het Maleisische Melaka te gaan voor een paar dagen? Vanuit Singapore gaan prima bussen die je binnen een korte periode in Melaka brengen.

En de boot naar Indonesië voor een paar dagen op Sumatra (helaas dan wel met US$ 25 voor het visum) is misschien ook leuk.
panky
Wereldreiziger
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2005 00:00
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door panky » 12 jan 2012 12:04

Je zou ook met Air Asia naar Sandakan (Sabah-Borneo) kunnen vliegen en vanaf daar een 3-daagse jungle tour in de Kinabatangan gaan doen. Je kunt 7 verschillende aapsoorten tegenkomen (waaronder ook de wilde oerang oetang), vele vogelsoorten, (grote) hagedissen, krokodillen (m.n. buiten het regenseizoen) en pygme olifanten.

Verder heb je nabij Sandakan ook de Sepilok Urang Utan Rehibilatation center. Wanneer je hier tijdens de voederuren komt, zie je ze zeker.
Lenny
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2010 17:25

Bericht door Lenny » 15 jan 2012 21:12

Ook Brunei is prima te doen vanuit Singapore voor een dag of 4/5. Wij hadden hetzelfde (familie in SIngapore) en wilden ook de weekenden in Singapore zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten