welk land of landen in Afrika?

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Yasmin007
Reiziger
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2015 18:51

Bericht door Yasmin007 » 02 feb 2016 19:48

Even een paar vraagjes,

Welk land of landen kan je in Afrika in 3 a 4 weken bezoeken? en wanneer? is het verstandig om dit georganiseerd te doen of kan alleen ( ook al heb ik nog nooit gebackpackt) ook? en waar dan op te letten? En zo ja als georganiseerd het beste is hebben jullie dan ook opties voor een reisorganisatie?
Wat is jullie mooiste bestemming in dit werelddeel geweest? En waarom?

Ik zal gisteren bij mijn nieuwe baan beginnen maar dat is gecanceld en nu wil ik eerst mijn reis boeken ( dat had ik eerder uitgesteld) en dat ga ik nu niet doen.

Ik hoor heel graag van jullie.
Groet,
Yasmin
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Bericht door ketting » 03 feb 2016 17:21

Jaren geleden ben ik met een overlandtruck door zuidelijk Afrika geweest. Dit was met Nomad, een organisatie in Zuid-Afrika. Heb niet heel veel gelet op of het goed te doen is om als onervaren reiziger zelfstandig te gaan backpacken. Zou het zelf als onervaren reiziger niet doen denk ik. Hoor ook niet over mensen die met solo backpacken in Afrika beginnen. Was overigens wel een heel toffe reis. Ik vond Namibie en Botswana erg mooi. Etosha NP, Sossusvlei, Okavango delta, Chobe NP etc.
Yasmin007
Reiziger
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2015 18:51

Bericht door Yasmin007 » 09 feb 2016 16:49

Ik heb naar de reizen van Nomad gekeken en die hebben als nadeel dat ze vanaf de vic. falls weer terugrijden naar Kaapstad en daarmee zit je tweedagen in de bus. Ik zit nog een beetje te twijfelen met Trenzing travel en Djoser. Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel terwijl Djoser wel naar Kaap de goede hoop gaat.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 10 feb 2016 10:49

Kun je Nomad niet mailen en vragen of er andere opties zijn? Misschien kun je wel "uitstappen" bij de vic falls en dan daarna op een andere manier verder reizen?
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 13 feb 2016 04:18

Ben in die regio in Zuid Afrika, Swaziland, Mozambique, Namibië, Botswana en stukje Zambia geweest.
Telkens met huurwagen of 4x4 en tent. Geheel zelfvoorzienend zijn.
Dit soort reizen reken ik niet onder 'backpacken', het is geheel iets anders.
Je hebt je eigen vervoer, je eigen slapplek, kookt je eigen potje en hebt verder niemand nodig behalve je gps, het tankstation en een winkel af en toe.
Alle landen die ik opnoemde kan je in 3 à 4 weken bereizen, ook al blijf je met het idee zitten dat je toch nog eens terug moet komen :)
Yasmin007
Reiziger
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2015 18:51

Bericht door Yasmin007 » 14 feb 2016 20:03

kohraya schreef:Ben in die regio in Zuid Afrika, Swaziland, Mozambique, Namibië, Botswana en stukje Zambia geweest.
Telkens met huurwagen of 4x4 en tent. Geheel zelfvoorzienend zijn.
Dit soort reizen reken ik niet onder 'backpacken', het is geheel iets anders.
Je hebt je eigen vervoer, je eigen slapplek, kookt je eigen potje en hebt verder niemand nodig behalve je gps, het tankstation en een winkel af en toe.
Alle landen die ik opnoemde kan je in 3 à 4 weken bereizen, ook al blijf je met het idee zitten dat je toch nog eens terug moet komen :)
Ja, dat wordt dus een probleem. Ik kan niet rijden en heb geen rijbewijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten