Welk land in Afrika

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Yasmin007
Reiziger
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2015 18:51

Bericht door Yasmin007 » 29 nov 2015 18:53

Beste Allemaal,
Ik wil over een maand voor het eerst naar Afrika. Eind december, begin januari. Alleen morgen nog en dan heb ik geen werk meer en dit lijkt me een prima alternatief om een paar weken tussenuit te gaan.
Nu zie ik een aantal landen die mee prachtig lijken en het lijkt mij ook heel leuk om daar vrijwilligerswerk te doen en wat rond te reizen, maar het lukt me niet om een keuze te maken in landen. Vooral veiligheid vind ik erg belangrijk. Een heel ervaren reizigster ben ik niet en soms ook wel beetje een stresskip. Ik ben nu drie keer verder weg op vakantie geweest( Amerika, Nepal en Peru) en dit zal de eerste keer ongeorganiseerd buiten Europa zijn. Voorheen met Djoser buiten Europa weggeweest. Binnen Europa ben ik wel meermaals alleen weggeweest. Nog nooit gebackpackt. Vooral wildlife projecten lijkt me erg leuk, maar andere projecten kan ook en lijken me erg leuk om te doen.
Heeft iemand advies over welk land? Ik ben overigens wel gevaccineerd tegen gele koorts, rabiës, hep a en b, buiktyfus en uiteraard dtp.
Groetjes Yasmin
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 21 dec 2015 10:23

Dag Yasmin

Persoonlijk voel ik me veiliger in de meeste delen van Afrika dan in veel delen van Zuid-Amerika. Maar ik weet niet of dat ergens op gebaseerd is.
Zuid-Afrika heeft een goede infrastructuur voor zelfstandige reizigers. En Marokko ook wel. Vrijwel alle andere landen kennen dat niet en ben je dus aangewezen op tours of een huur auto.

Vrijwilligersprojecten met dieren zijn er zat maar ga aub niets doen met leeuwenwelpjes! die projecten hebben niets met conservatie te maken.

Ik zit een paar maanden per jaar in die regio dus als je gerichte vragen hebt dan kan ik die voor je beantwoorden
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 21 dec 2015 12:26

Het ligt er denk ik een beetje aan waar je naar toe gaat in Afrika. Voor Ethiopië kun je beter allerlei toertjes aan elkaar knopen omdat je daar nog niet echt gemakkelijk zelfstandig kunt reizen. Het is ook niet het gemakkelijkste land om je eerder reis mee te beginnen.

Hoewel ik er niet geweest ben lijkt mij Zuid-Afrika redelijk gemakkelijk te bereizen. Wel moet je net als in sommige andere landen (zoals Peru) een aantal zaken goed voorbereiden i.v.m veiligheid.

Marokko is ook goed te doen als zelfstandige reis met gemakkelijke OV opties en redelijk betaalbaar. Wel kan het soms als vrouw alleen wat lastiger zijn.

Grote vraag is een beetje waar je naar (meer) naar op zoek bent en wat je budget ongeveer is. Misschien dat we dan weer wat bestemmingen kunnen wegstrepen of juist aanhalen.

Wat de vaccinaties betreft, daar kan @TravelDoctor misschien het beste antwoord op geven. Maar dan is het wel handig om wat landen in je hoofd te hebben, aangezien Afrika vrij groot is :)
yasmin
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2011 14:44

Bericht door yasmin » 13 nov 2016 20:54

Inmiddels zijn we een jaar een verder en inmiddels ben ik terug van een rondreis met Djoser door zuidelijk Afrika ( dus zuid-Afrika, Namibie, Botswana en victoria falls). Bij thuiskomst kreeg ik te horen dat mijn contract niet wordt verlengd en eigenlijk weet ik niet wat ik wil gaan doen. Ben het een beetje zat en wil eigenlijk niets liever dan weer weg. Helemaal geen zin om te gaan solliciteren of vacatures te gaan zoeken.

Inmiddels heb ik heel wat pagina's bekeken voor vrijwilligerswerk in Afrika in wildparken en alles even prijzig. Nu snap ik best dat je wat moet bijleggen, maar voor 4 weken meer dan 2000 euro vind ik wel heel erg veel.
Weet iemand opties die minder prijzig zijn?
Gino_santi
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 feb 2011 14:23

Bericht door Gino_santi » 18 jan 2017 23:00

Een kenmerk van vanuit Nederland georganiseerd vrijwilligerswerk is dat ze bakken geld vragen.

Je zou hier kunnen kijken:

WWOOF (Willing Workers on Organic Farms)
Help Exchange (afgekort HelpX)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast