2 weken Californië

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
aaleks

2 weken Californië

Bericht door aaleks »

Hi!

mijn vriendin en ik willen in april aankomend jaar met de auto een reis door Amerika maken, waarvan 2 weken westkust, Californië.
We hebben een aantal ideeën, maar we hebben geen idee of ze realistisch zijn qua tijd. We willen het namelijk vooral rustig aan doen en van verschillende plekken meerdere dagen kunnen genieten in plaats van iedere dag (lang) onderweg te zijn. Vooral San Francisco en Las Vegas zijn belangrijke stops voor ons. Daarnaast zouden we graag in ieder geval één National Park willen zien, wat dan dus zeer waarschijnlijk Yosemite of Grand Canyon wordt.

De opties die we nu hebben bedacht zijn:

Optie 1:
Vliegen op Los Angeles, rijden naar San Francisco. Daar na een aantal dagen via Yosemite naar Las Vegas en vanuit daar weer terug vliegen naar Nederland.

Optie 2:
Vliegen op San Francisco en rijden naar Yosemite. Vanuit daar weer terug richting de coast (Santa Barbara) en daarna Los Angeles. Daarna naar Las Vegas en vanuit daar terug vliegen naar Nederland.

Optie 3:
Vliegen op Las Vegas, naar Yosemite rijden en daarna een paar dagen San Francisco. Daarna naar Los Angeles rijden en vanuit daar weer terug vliegen naar Nederland.

Wat denken jullie/ zijn jullie ervaringen met de haalbaarheid? Tips? Alternatieven?
We hebben al redelijk veel onderzoek gedaan, maar er is zoveel informatie te vinden, dat we de bomen door het bos niet meer zien en zouden dus graag van andere advies willen horen.

Alvast enorm bedankt voor de moeite!

Groeten,

Alex
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 2 weken Californië

Bericht door Tikva »

Ik zou kijken waar ik het goedkoopst naar toe kan vliegen en een auto kan huren. Ik zou inschatten dat dit naar L.A. is. Je zou dan beter ook een heel rondje kunnen maken dus ook weer vertrekken vanaf L.A. Een auto op een andere plek inleveren is vaak duur.
Persoonlijk zou ik niet Las Vegas als laatste bestemming kiezen maar eerder een ander plek waar je relaxter stopt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Klopt inderdaad, je kan al snel 150 dollar kwijt zijn aan auto op een andere locatie in te leveren. Wij hadden begin dit jaar auto gehuurd van Las Vegas naar Salt Lake City, daar waren we dat bedrag voor kwijt.

Ik zou zelf tijd uittrekken voor San Fransisco (hoor ik zeer positieve verhalen over) en de kust tussen San Fransisco en Los Angeles. Vrienden van mij waren razend enthousiast. Daarnaast zou ik zeker de Grand Canyon proberen mee te pakken. Maar Yosemite is ook de moeite waard. Beide ken ik overigens alleen van foto's.

Las Vegas vond ik leuk voor even maar niet voor lang. Na 48 uur waren we beetje klaar daar en kan me voorstellen dat sommige mensen er nog minder tijd door willen brengen :)
aaleks

Bericht door aaleks »

Bedankt voor de snelle reacties, erg nuttig!
marli

Bericht door marli »

kijk ook eens op het forum alles amerika helemaal toegespitst op de vs
met erg veel info
we zijn 2 x naar de vs geweest en hebben er heel veel aangehad ook veel tips
buiten de platgetreden toeristenroutes
succes en veel voorbereidings plezier de vs is schitterend
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

zou inderdaad niet te veel tijd blokken voor Las Vegas. Ik vond 1 dag (avond/nacht) prima. Leuk om een keer te zien, maar dat is het dan ook wel.

Zou zeggen dat je dan beter nog een extra park mee kan pikken of meer tijd in bijvoorbeeld san fran. Highway 1 zou ik dan ook lekker met de auto pakken.

Ik zou dus zeggen LA - vegas - SF - LA. En daartussen zoveel mogelijk bekijken qua natuur.
Plaats reactie