4 weken Azië, waarnaar toe?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Selina
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2014 08:26

Bericht door Selina » 19 aug 2015 12:34

Hoi allemaal!

Ik heb de laatste 2 weken van december en de eerste 2 weken van januari verlof en zou graag de volle 4 weken naar Azië reizen. Momenteel twijfel ik tussen Myanmar of de combinatie Vietnam en Cambodia. Wat raden jullie aan, rekening houdend met volgende punten:

Ik ben een vrouw en reis alleen. Ik heb al wel wat ervaring met alleen reizen (vnl. de Balkan), maar ben nog nooit in Azië geweest. Ik doe liefst niet alleen maar de over-toeristische plekken, maar ga ook graag naar minder bekende of voor de hand liggende plekken. Echter wil ik liefst wel naar een land(en), waar het nog wel relatief eenvoudig is om te reizen, aangezien het dus mijn eerste keer in Azië wordt. Ook las ik dat die periode het hoogseizoen is qua toerisme daar. Hebben jullie hier ervaring mee? Is het erg druk/opmerkelijk prijziger dan?

Dus: Myanmar of Cambodia+Vietnam? (Of ev. andere opties?)

Dankjewel alvast!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 31 aug 2015 20:21

Ben jij niet als vrouw alleen door Myanmar getrokken @Nanneke ?
Bird
Reisexpert
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 feb 2013 13:37
Contacteer:

Bericht door Bird » 31 aug 2015 20:38

Ik denk dat je overal wel zo'n beetje heen kunt als vrouw met een beetje reiservaring. Ok, India is misschien niet direct een eerste keus, maar de rest van Azië is heel toegankelijk.
Naast de door jou genoemde landen staan ook Maleisië en Thailand bekend om het makkelijke reizen.

Het zal in die periode iets duurder dan zijn dan in februari of november, maar ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt. Als je op een wat toeristischer plek bent, moet je alleen even rekening houden met kerst en o&n, zorg dat je rond die dagen een reservering achter de hand hebt.
Gebruikersavatar
Nanneke
Reisexpert
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2007 19:44
Contacteer:

Bericht door Nanneke » 01 sep 2015 09:15

Ik heb alleen gereisd door Vietnam, Cambodja, Thailand en ook Myanmar. Vind dat in al die landen prima te doen. Myanmar is wat minder toeristisch dan de andere landen. Dat kan een reden zijn om voor dat land te kiezen. Welk land je ook kiest, ze hebben allemaal iets moois en je zult sowieso een prachtige reis hebben. Succes met de keuze!
Selina
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2014 08:26

Bericht door Selina » 29 okt 2015 20:26

Om nog even een (erg) late update te geven, ik heb beslist om naar Myanmar te gaan. Ik ben enorm benieuwd en kan niet wachten om te vertrekken. Dankjewel voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Nanneke
Reisexpert
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2007 19:44
Contacteer:

Bericht door Nanneke » 30 okt 2015 09:47

@Selina: leuk! Ik ben betrokken bij Stichting World Child Care. Wij ondersteunen een weeshuis in Mandalay. Mocht het je leuk lijken om daar een kijkje te nemen, laat het me weten dan regelen we het. Het weeshuis staat op de grootste Monastery School in Mandalay. Er gaan elke dag 7.000 leerlingen naar school.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast