Wat te doen in 1-1,5 week in Ghana?

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Marjolijn01
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2010 14:59
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Marjolijn01 » 05 nov 2012 11:42

Hallo allemaal :)

In december gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar Ghana. Vrienden van ons zijn voor 1 jaar naar dit land vertrokken voor vrijwilligerwerk. Wij willen ze tijdens ons verblijf graag 2 weken helpen, maar ook graag nog iets van het land zien. Hiervoor hebben we dan ongeveer 1 tot 1,5 week de tijd.
Mijn vraag is, wat is haalbaar qua tijd om e.e.a. te gaan zien/bezoeken?
Onze vrienden zitten in de Volta regio, vlakbij het plaatsje Hohoe.

Wat we graag zouden willen zien/doen:
- Accra
- Cape Coast (e.o. vanwege de slavenforten en stranden)
- Kakum N.P.
- en nog een mooi N.P. waar we o.a. olifanten kunnen zien

Gezien de beperkte tijd weten we niet of dit allemaal mogelijk is.
Graag hoor ik van mensen die er geweest zijn of bovenstaande lukt in de tijd die wij hebben en of het qua reizen (o.v. en kwaliteit van de wegen) haalbaar is.
Mocht iemand nog andere tips hebben voor wat de moeite waard is, dan hoor ik dat ook graag!

Nog een vraag: hoe wordt er in Ghana kerst en oud&nieuw gevierd? Tijdens deze feestdagen zijn we namelijk in Ghana :) Wat is bijvoorbeeld een leuke plek om dit te vieren? En zijn er nog bepaalde tradities?

Oja, het is voor ons beide de eerste keer in Afrika.

Ik kijk uit naar jullie reacties!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 28 aug 2015 16:25

Hoi @Marjoijn01 heb je uiteindelijk deze reis nog gemaakt en kun je misschien antwoord geven op je eigen vragen van destijds? Ben erg benieuwd!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten