Waar/hoe binnenlandse vlucht Denpasar-Jakarta regelen?
-
Waar/hoe binnenlandse vlucht Denpasar-Jakarta regelen?
Hallo,
Wij zullen van 2 september tot 28 september naar Bali en Java reizen. We willen liefst als we daar zijn (omdat we dan een beetje flexibeler zijn) een binnenlandse vlucht van Denpasar naar Jakarta regelen. Ik heb gelezen dat airasia heel betrouwbaar is. Hoe kunnen we dat het beste daar doen? Daar ook via internet of direct bij aankomst op het vliegveld of zijn er bureau's op Bali waar je een dergelijke vlucht kunt boeken?
Weet er iemand of het rond die periode moeilijk is om een paar dagen op voorhand te boeken? Ik heb op dit forum ook gelezen dat het dan het einde van de Ramadan is en dat de vliegtuigen dan wel eens volzet kunnen zijn.
Ik hoop dat iemand me enkele nuttige tips kan geven.
Alvast bedankt!
Wij zullen van 2 september tot 28 september naar Bali en Java reizen. We willen liefst als we daar zijn (omdat we dan een beetje flexibeler zijn) een binnenlandse vlucht van Denpasar naar Jakarta regelen. Ik heb gelezen dat airasia heel betrouwbaar is. Hoe kunnen we dat het beste daar doen? Daar ook via internet of direct bij aankomst op het vliegveld of zijn er bureau's op Bali waar je een dergelijke vlucht kunt boeken?
Weet er iemand of het rond die periode moeilijk is om een paar dagen op voorhand te boeken? Ik heb op dit forum ook gelezen dat het dan het einde van de Ramadan is en dat de vliegtuigen dan wel eens volzet kunnen zijn.
Ik hoop dat iemand me enkele nuttige tips kan geven.
Alvast bedankt!
Re: Waar/hoe binnenlandse vlucht Denpasar-Jakarta regelen?
Hallo Ellen,
Air asia is inderdaag vrij betrouwbaar. Het goedkoopste is het als je ruim vantevoren boekt. Maar als je de datum nog niet precies weet is dat lastig. Op bali zijn veel internetcafe's waar je online kunt boeken. Er zijn vele vluchten op een dag van denpasar naar Jakarta, met verschillende maatschappijen. In de toeristische gebieden zitten veel toeristenburo's die een vlucht voor je kunnen boeken. Op het vliegveld hebben alle maatschappijen een kantoortje waar je ook kunt boeken. Vraag wel rond voor verschillende prijzen. Tegen het einde van de Ramadan kan het inderdaad erg druk zijn, veel moslims die op Bali werken gaan dan naar huis voor het suikerfeest, dus wacht niet te lang!
Goede reis! Mara
Air asia is inderdaag vrij betrouwbaar. Het goedkoopste is het als je ruim vantevoren boekt. Maar als je de datum nog niet precies weet is dat lastig. Op bali zijn veel internetcafe's waar je online kunt boeken. Er zijn vele vluchten op een dag van denpasar naar Jakarta, met verschillende maatschappijen. In de toeristische gebieden zitten veel toeristenburo's die een vlucht voor je kunnen boeken. Op het vliegveld hebben alle maatschappijen een kantoortje waar je ook kunt boeken. Vraag wel rond voor verschillende prijzen. Tegen het einde van de Ramadan kan het inderdaad erg druk zijn, veel moslims die op Bali werken gaan dan naar huis voor het suikerfeest, dus wacht niet te lang!
Goede reis! Mara
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Airasia is inderdaad heel erg goed maar werken wel met hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is er is nu een actie die erg leuk is.
Verder wat ik wel vaak heb gedaan is gewoon naar het bureau van de vliegtuigmaatschappij zelf. Zo heeft airasia een kantoor in Kuta en Garuda ook 2 kantoren in Sanur en Kuta.
Dus daar zou je gewoon naar binnen kunnen stappen. Heb pas nog bij Garuda in Sanur vliegticket geboekt van Bali naar Yogyakarta.
gr van Moira
Airasia is inderdaad heel erg goed maar werken wel met hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is er is nu een actie die erg leuk is.
Verder wat ik wel vaak heb gedaan is gewoon naar het bureau van de vliegtuigmaatschappij zelf. Zo heeft airasia een kantoor in Kuta en Garuda ook 2 kantoren in Sanur en Kuta.
Dus daar zou je gewoon naar binnen kunnen stappen. Heb pas nog bij Garuda in Sanur vliegticket geboekt van Bali naar Yogyakarta.
gr van Moira
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Air asia is goed. maar er zijn meer spelers op deze route, Lion air vliegt ook met nieuwe vliegtuigen. de andere low costers op deze route hebben een minder imago, Batavia Air , Mandala Airlines. Bij de low costers werkt het zo. Wie het eerst komt betaald het minste. wie een paar dagen van te voren boekt betaald de hoofdprijs.
Boek je een paar dagen van te voren je vlucht, dan is het heel goed mogelijk dat Garuda de goedkoopste optie is,
Mijn advies, boek nu en vlieg voordelig
Johan
Boek je een paar dagen van te voren je vlucht, dan is het heel goed mogelijk dat Garuda de goedkoopste optie is,
Mijn advies, boek nu en vlieg voordelig
Johan
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Je zegt er alleen niet bij dat lion air en al die andere je niet online kunt boeken want die accepteren geen creditcarden van buiten Indonesie. Het is dus heel lastig om deze van tevoren al te boeken.
gr van Moira
gr van Moira
Lion AIr en Mandala Air (van Batavia weet ik het niet zeker) werken NIET met een systeem dat tickets goedkoper zijn wanneer je eerder boekt!!!! Dit is namelijk absoluut niet gebruikelijk in Indonesie, en ook niet in veel andere Aziatische landen. Prijzen worden daar nl bepaald door de klasse waarin je vliegt, en die klasse wordt weer voor een groot deel bepaald door bepaalde voorwaarden als hoe makkelijke je ticket te wijzigen is.goedkoopvliegenclub schreef:Air asia is goed. maar er zijn meer spelers op deze route, Lion air vliegt ook met nieuwe vliegtuigen. de andere low costers op deze route hebben een minder imago, Batavia Air , Mandala Airlines. Bij de low costers werkt het zo. Wie het eerst komt betaald het minste. wie een paar dagen van te voren boekt betaald de hoofdprijs.
Wat voor veel reizigers een groot voordeel van Air Asia is, is dat je je ticket lekker thuis op je gemak kan boeken, weet wat het kost, en je verzekerd bent van een plaats. Wij Nederlanders houden van zekerheden

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Mijn excuses voor de deels foute informatie
Johan
Johan
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
-
Bedankt allemaal voor de informatie. Ik denk dat ik de vluchten toch maar best nu al boek met Air Asia.
Thanks!
Thanks!