Vrouw alleen (25) backpacken Peru

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Fleurtje

Vrouw alleen (25) backpacken Peru

Bericht door Fleurtje »

Beste Reizigers,

Komende zomer wil ik ongeveer 3 weken alleen reizen door Peru, ongeveer vanaf begin Augustus. Ten eerste vroeg ik me af of dit veilig is of niet? Heb alleen gebackpackt door Europa en ben ook wel met vrienden verder gereist, maar dat is natuurlijk toch wat anders. Eventueel zoek ik iemand om (een stuk) mee te reizen als die toevallig ook die kant op gaat? Alvast bedankt voor de info!

Groetjes
Erik
Site Admin

Re: Vrouw alleen (25) backpacken Peru

Bericht door Erik »

Het reisadvies voor Peru is toevallig pas aangepast. Kijk even op deze pagina. Op een aantal plekken moeten alleen reizende vrouwen erg opletten i.v.m verkrachtingen die daar hebben plaatsgevonden.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... iezen/peru
Nicolle

Qreply

Bericht door Nicolle »

Hoi Fleurtje!

Het is heel veilig om alleen door peru te reizen, gewoon doen!
Ik ben ik oktober gegaan, ook alleen , 3 weken Peru, 2 weken Bolivia, en heb de tijd van mijn leven gehad (Ik ben 28).
Lima is mooi, Paracas (huur daar een fiets en ga het natuur reservoir in, gewoon met wat mensen die je daar toch wel gaat ontmoeten), Huacachina (sandboarden), Colca Canyon en natuurlijk Cusco!! Verblijf daar (Cusco) echt zo lang mogelijk, helemaal geweldig! Je kunt er vele excursies doen. Als je veel andere reizigers wil leren kennen, en van een feestje houdt, ga dan vooral naar Loki hostel :):). Je kunt in Cusco ook super dansen, salsa lessen, en uitgaan. Ik heb vanuit Cusco de Inca trail gelopen, deze moet je maanden van te voren reserveren. Echter, er zijn veel gezellige alternatieve tochten die naar de Macchu Picchu leiden. Skip Puno en Lake Titicaca, dat is echt toeristische onzin.

Groetjes en veel plezier.
Jenny
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Jenny »

Nicolle schreef:Skip Puno en Lake Titicaca, dat is echt toeristische onzin.
Ik heb Lake Titicaca bezocht vanuit Copacabana in Bolivia. Ik heb een tweedaagse trekking gemaakt op Isle del Sol, buiten de haventjes kom je geen toerist tegen. (Met name in het zuiden leggen veel boten met dagjesmensen aan.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie