Voor het eerste naar Brazilië, wat te doen?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
juulvp

Voor het eerste naar Brazilië, wat te doen?

Bericht door juulvp »

Hello iedereen!

Na mijn diploma-uitreiking zou ik graag 3 weken naar Brazilië willen. Ik heb eigenlijk bijna geen reiservaring, maar wel contacten daar. Ik hoop dat zij mij weer in contact kunnen brengen met andere mensen en dat ik op deze manier kan rondreizen.
Bij deze de vragen: Wat moet ik zeker zien in Brazilië? Ik heb me een beetje bang laten maken, maar is het er veilig? En hebben jullie verder nog andere tips?

Alvast bedankt!!
Erik
Site Admin

Re: Voor het eerste naar Brazilië, wat te doen?

Bericht door Erik »

Brazilië is ook goed te bereizen (al zijn sommige gebieden inderdaad wat onveilig), wanneer je de Spaanse taal een beetje spreekt. Anders lijkt het me best een beetje lastig om aan informatie te komen. In erg toeristische gebieden zal het misschien meevallen, maar daarbuiten misschien niet. Ik ben zelf maar in een paar plaatsen geweest dus erg veel tips heb ik helaas niet.

Omdat je maar drie weken gaat kun je het misschien wel redelijk plannen zodat je hulp krijgt en misschien alvast veel voorbereidingen treft zodat je steeds een beetje vooruit geholpen wordt op het moment dat je weer op een nieuwe plek aankomt.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Erik schreef:Brazilië is ook goed te bereizen (al zijn sommige gebieden inderdaad wat onveilig), wanneer je de Spaanse taal een beetje spreekt. Anders lijkt het me best een beetje lastig om aan informatie te komen. In erg toeristische gebieden zal het misschien meevallen, maar daarbuiten misschien niet. Ik ben zelf maar in een paar plaatsen geweest dus erg veel tips heb ik helaas niet.

Omdat je maar drie weken gaat kun je het misschien wel redelijk plannen zodat je hulp krijgt en misschien alvast veel voorbereidingen treft zodat je steeds een beetje vooruit geholpen wordt op het moment dat je weer op een nieuwe plek aankomt.
Portugees, bedoel je denk ik? :P

Mooie route:
Rio de Janeiro - Paraty - Sao Paulo - Iguacu Falls - Pantanal - vliegen naar Manaus en eventueel nog een stad in het noorden (Salvador bijvoorbeeld). Ideaal wanneer je een ticket boekt van Amsterdam naar Rio en van Salvador naar Amsterdam.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Portugees inderdaad :@
IvanBahiaGuide
Reiziger
Contacteer:

Bericht door IvanBahiaGuide »

Salvador is een absolute must !

Het hele "concept van Brazilië" begon in Bahia zo'n dikke 500 jaar geleden.
Salvador is dan ook de originele hoofdstad van het land met een enorm rijke cultuur historie.
Ik woon hier al een tiental jaren en kan je altijd met lokale informatie voorzien (in het nederlands uiteraard)

In de deelstaat Bahia kan je trouwens ook terecht in het Nationaal Park Chapada Diamantina, 450km ten westen van Salvador

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan
Bijlagen
salvadorslide00.jpg
salvadorslide00.jpg (124.25 KiB) 488 keer bekeken
Google mij met trefwoorden "Ivan Bahia Gids" en vind je informatie & reviews ivm Salvador - Bahia - Chapada Diamantina nationaal park over Vlaams expat / reis-gids die al 15 jaar ter plaatse woont 8-)
FloorH

Bericht door FloorH »

Ik heb in een maand Brazil het volgende gedaan: Rio de Janeiro - Salvador - Chapada Diamantina - Morro de Sao Paolo - Itacare - Ilha Grande - Rio...

- Ik vond Rio echt een fantastische en onbeschrijfelijk leuke stad, staat bij mij op nummer 1!!
- Salvador heb ik ietsje minder goede ervaringen aan overgehouden. Het oude kleine stadscentrum Pelhourinho is prachtig en zeker de moeite waard, overal muziek en gezelligheid. Maar buiten het kleine centrum voelde ik me erg onveilig (dit heb ik in de rest van heel Brazilie niet ervaren!). Als je alleen gaat reizen zou ik dit gedeelte dus goed van tevoren uitstippelen.
- Chapada Diamantina is een (bizar groot) nationaal park waar je vanuit het leuke bergdorp Lencois prachtige hikes kunt maken. Heel veilig ook trouwens. Als je hier heen wilt weet ik een heeele leuke Engels sprekende gids die ik aanraad!
- Itacare: Surfmekka. Super leuk klein stadje waar je ontzettend goed kunt surfen, veel locals en veel backpackers zorgt voor topsfeer.
- Ilha Grande & Morro de Sao Paolo: prachtige bounty eilanden. Ik raad Ilha Grande sterk aan boven Morro, namelijk meer ongerepte natuur en iets minder heftig toeristisch.

Haha mocht je nog meer concrete tips willen stuur vooral een berichtje
Plaats reactie