Vluchten uit Nederland door hoge schuld

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
probleem

Vluchten uit Nederland door hoge schuld

Bericht door probleem »

Dag mensen,

Dit is de eerste keer dat ik iets schrijf via hier.
Ik heb een groot probleem,ik heb zoveel schulden in nederland en belgie dat het moeilijk is om het uit te spreken.
Ik zit ongeveer tegen de 500.000 euro
hier zitten verkeersboetes,deurwaarders,incassos,aanmaningen beslagleggingen,belastingschulden bij.
Ik ben getrouwd met een poolse 10 jaar geleden en heb een kind van 8.
Ik ben nu in nederland woonachtig en elke dag heb ik te maken met deurwaarders en de rest.Ik kom niet in aanmerking voor een wsnp,of een stadsbank.
Ik heb een bijstandsuitkering en we leven er goed van op zich.Ik wil verhuizen naar polen en daar zonder inschrijving gaan wonen zodat ze me niet vinden maar heb een 2tal medicijnen die ik elke dag moet innemen.
Hoe moet dit?

Ik weet mij god niet meer wat ik moet doen.kunnen ze me vinden als ik daar blijf voor altijd?????
ubiytsa
Reisexpert

Re: probleem

Bericht door ubiytsa »

Aangepas
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Weglopen uit Nederland als je Nederland nodig hebt (medicijnen) leidt tot niets dan nog meer ellende.

Het enige wat je kunt doen is de problemen in Nederland op proberen te lossen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je onvindbaar bent in Nederland zal je uitkering op een gegeven moment stopgezet worden. Waar leef je dan van?

Ik zou proberen tóch een schuldsaneringstraject aan te gaan. Desnoods via het tv-programma 'een dubbeltje op zijn kant' als je denkt dat die meer kunnen bereiken.

Denk aan je vrouw en kind. Vluchten lost niks op.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Re: Vluchten uit Nederland door hoge schuld

Bericht door Erik »

Kun je aangeven waarom de schuldsanering geen optie meer is? Heb je deze al een keer doorlopen of niet volledig afgerond? Op de site van de rijksoverheid zie ik dat dat redenen kunnen zijn waarom je niet in aanmerking komt.

Het lijkt mij dat vliegen al lastig wordt omdat steeds vaker op luchthavens controles plaatsvinden van openstaande boetes en betalingen. Met name die van de belastingdienst.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik denk dat 'probleem' al weg is of dat de stroom afgesloten is...

Ik heb ook weleens de gedachtengang gehad dat in het geval (gelukkig is dat niet zo) dat ik bijvoorbeeld door onvoorziene omstandigheden of domme pech een grote schuld zou krijgen bij bijvoorbeeld een bank, zou vertrekken. Dan zou ik bij voorkeur in Nederland alles zo goed mogelijk achterlaten en de dingen regelen die ik in een ander land nodig heb (post blijft ook gewoon werken natuurlijk). Ik zou dan bij voorkeur vertrekken naar een land waarmee Nederland weinig banden heeft en bijvoorbeeld ook geen uitleveringsverdrag (en die zijn er veel). Ik zou van te voren wel uit laten zoeken of de schuld evt. onderhevig is aan een verjaringstermijn o.i.d. Een schuld van een half miljoen kan je leven heel erg beinvloeden natuurlijk maar is voor een bank een schijntje...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

500.000 schuld? Dan ben je ergens voor de 100.000 al iets vergeten. En moeten wij hier nu echt iemand helpen die eigenlijk ons wil belazeren? Belastingschuld is volgens mij schuld aan ons allen........... En nee ik ben niet roomser dan de paus of een GL stemmer. Maar hoort dit hier thuis?
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Plaats reactie