Vliegervaringen Turkish Airlines

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 07 feb 2011 07:48

Twee keer mee gevolgen. Van Amsterdam naar Istanbul en van Dusseldorf naar Delhi. Beide keren erg goed bevallen.

Genoeg eten tijdens je reis en heeft meestal wel wat "Turks". Film kijken gaat nog via de schermpjes uit het plafond in plaats van je eigen entertainment set maar vind dat geen probleem aangezien ze scherpe prijzen hebben om mee te vliegen ook de beenruimte e.d vind ik wat dat betreft en voor deze afstanden belangrijker.

Verder zijn ze zeer stipt, behalve het vertrek uit Delhi, maar dat lag volgens mij meer aan India, waar vrijwel niets op tijd vertrekt. Toch netjes onze aansluiting kunnen halen dankzij de hulp van het Turkish Airlines personeel die ons overal doorheen loodste. Personeel vond ik sowieso erg vriendelijk en behulpzaam.
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 25 jun 2013 20:36

Ik ben met Turkish Airlines in juni van Amsterdam via Istanbul naar Addis Abeba (Ethiopië) gevlogen. Vier vluchten, en eigenlijk alle vier helemaal prima! Op tijd vertrokken en aangekomen, dat is het belangrijkste. Verder op de vlucht van Istanbul naar Addis Abeba en terug een eigen entertainmentsysteem in de stoel voor je, met een ruime keuze uit films, muziek, tv-series en spelletjes. Ook het eten was prima. Op beide heenvluchten kregen we 'Turks fruit', grappig detail. Beenruimte is prima, ook in economy class. Ook kregen we op de heenvlucht (dagvlucht) een pakketje met daarin een oogmaskertje, oordoppen en sokken. Op de terugweg kregen we deze niet (dit was een nachtvlucht). Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Wat mij betreft een aanrader, zeker ook gezien de prijs!
Rebec
Reisexpert
Berichten: 456
Lid geworden op: 27 dec 2012 18:44
Contacteer:

Bericht door Rebec » 25 jun 2013 21:20

Ik ben in april 2011 van Amsterdam naar Istanbul gevlogen en terug. Nog nooit zo goede vlucht gehad als toen. Heerlijk gratis eten (kebab) en drinken, de nieuwste films en vriendelijk personeel. Geen vertraging gehad, alles was prima! Zeker een aanrader
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Bericht door Torra » 26 jun 2013 00:23

Wij zijn in december/februari van Amsterdam naar Bangkok vv gevlogen en dit is zeer goed bevallen. De stop in Istanbul was juist goed. Alleen de consumpties daar veel te duur.
Het leukste vond ik dat we verwelkomd werden door een heuse kok. Het eten was dan ook prima. Keuzemenu en volop drankjes.
Het is dat Etihad nu een goede aanbieding had, anders was ik zo weer met Turkish Airlines meegegaan.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 14 nov 2015 11:53

Na een lange tijd weer eens met Turkish Airlines gevlogen van Rotterdam naar Antalya via Istanboel. De vlucht van Rotterdam naar Istanboel verliep vlot en op tijd. Tijdens de vlucht van zo'n 4 uur krijg een broodje en wat te drinken. Ook op de vlucht van Istanboel naar Antalya welke maar een krap uurtje is werd er wat eten en drinken geserveerd. Net als op de terugweg. Bagage werd netjes doorgelabeld dus daar hoefden we niet naar om te kijken tijdens de tussenstop.

Met het zelfde booking via Kayseri naar Istanboel gevlogen met een korte tussenstop om vervolgens terug te vliegen naar Rotterdam. Ook tijdens deze vluchten eten en drinken gekregen en van Istanboel naar Rotterdam zelfs ieder een eigen entertainment set waarbij voor de andere vluchten één film voor iedereen vertoond werd.

Wanneer je met Turkish Airlines verschillende vluchten combineert zorgen ze er voor dat je altijd je vlucht wel haalt door je sneller door alle controles e.d. te loodsen. Normaal gesproken kost het namelijk best wat tijd om je visum te laten controleren en door de douane te komen. Ook liggen de international en domestic terminals best een eindje uit elkaar. Mocht je dus een twee uur overstap tijd hebben dan ben je deze als het druk is al snel kwijt om van gate tot gate te komen.

De vliegtuigen van Turkish Airlines zien er allemaal goed uit en zijn modern en van allerlei gemakken voorzien. Het maken van een tussenstop is soms wat vervelend door de lange wachttijden en het ontbreken van (gratis) internet op de luchthaven, maar de vliegprijzen zijn wel erg scherp wat veel goed maakt.
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Bericht door Torra » 06 dec 2015 05:05

Ook dit keer weer prima gevlogen met Turkish Airlines naar Kuala Lumpur via Istanboel. Ons vliegtuig zat lang niet vol, de eerste keer voor 1/3 leeg en de tweede keer 1/2.
Prijs 498 € voor een retour en de service en het eten nog steeds prima. Erg veel zelfs omdat je 2x een warme maaltijd krijgt + Ontbijt en snacks.
Bird
Reisexpert
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 feb 2013 13:37
Contacteer:

Bericht door Bird » 09 mei 2016 08:20

Na een wat mindere ervaring met Turkish Airlines in 2010 van Amsterdam via Istanbul naar Mumbai (oud toestel, geen eigen schermpjes, slecht verstaanbaar personeel), was de vlucht van afgelopen weekend een verademing!

Amsterdam - Istanbul - Kuala Lumpur ging heel vlot.
Zelfs op de drie uur durende vlucht van AMS naar IST kregen we een complete avondmaaltijd en drinken. Vlucht was ongeveer 2/3 vol, ik had een rij van twee stoelen voor mezelf.
Overstappen was binnen 10 minuten geregeld. Op de vlucht naar Kuala Lumpur twee maaltijden en genoeg drinken. Ruime stoelen, veel keus in films en muziek (eigen scherm) en personeel dat goed en verstaanbaar Engels sprak.
Zelfs de pre-order voor een vegetarische maaltijd ging op beide vluchten foutloos! (Bij andere maatschappijen is dat regelmatig een gedoe met foute bestellingen of geen maaltijd...)

Een boven verwachting goede ervaring!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 09 mei 2016 10:07

Ik ben rond de jaarwisseling met Turkish naar Iran gevlogen. Over het personeel aan boord geen klachten, eten en drinken was goed. De afhandeling in Istanbul was echter ver beneden de maat.

Ik heb een vertraging van 31 (!) uur gehad. Op het vliegveld was geen WiFi, waren te weinig toiletten (buiten gebruik) en braken relletjes uit omdat er geen informatievoorziening was en mensen ongeduldig werden. Mijn vlucht bleef maar op 'go to gate' staan, terwijl er überhaupt geen vliegtuig was. Eenmaal op Schiphol was de bagage van mijn vriend helemaal doorweekt.

Na vele mails en contact met Turkish heb ik al vergoeding een nachtje hotel en 30 euro gehad. Jippie.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 09 mei 2016 10:15

Wanneer je meer dan 6 uur vertraging hebt bij een vlucht buiten Europa (maar wel van of naar Europa) kun je toch aanspraak maken op het bedrag van rond de €600 euro? Dat is wettelijk zo bepaald.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 09 mei 2016 10:43

Erik schreef:Wanneer je meer dan 6 uur vertraging hebt bij een vlucht buiten Europa (maar wel van of naar Europa) kun je toch aanspraak maken op het bedrag van rond de €600 euro? Dat is wettelijk zo bepaald.
Nee, dan kan alleen bij vertrek vanuit de EU óf wanneer je vliegt met een maatschappij die als thuisbasis een EU-land heeft. Turkije is geen EU, dus ik heb alleen recht op eten, drinken en hotel. Dat laatste heb ik gehad, dat eerste niet. Als ik een kort geding aan zou spannen maak ik kans alsnog eten en drinken vergoed te krijgen, maar ik heb geen zin om nog meer uur te steken in de teruggave van een paar tientjes.
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Bericht door Torra » 09 mei 2016 11:11

Dit schreef ik al elders op het forum na mijn vorige positieve ervaring:

Voor de vierde keer met TA gevlogen naar Kuala Lumpur en terug.
Ook zeer slechte service deze laatste keer, we hebben zelfs een klacht ingediend. We zijn in afwachting van hun reactie.

We hebben de ticket lang van tevoren geboekt en in NL vóór de reis al twee keer een vluchtwijziging ontvangen. Je moet telefonisch reageren op zo'n mailtje, mailen kan niet.
Voordat je iemand te spreken krijgt duurt dat heel lang en daarna krijg je een persoon aan de lijn die zeer slecht Engels spreekt.

Onderweg (we reisden 4 maanden) ook weer een vluchtwijziging voor de terugvlucht. Heel lastig om te bellen vanwaar wij toen waren. Onze dochter die toen nog in NL was, heeft dat voor ons gedaan. Zij en haar man zouden samen met ons in hetzelfde vliegtuig van KL via Istanboel naar Schiphol vliegen.
Zij kreeg te horen dat wij tweeën niet 's avonds laat uit KL konden vertrekken zoals gepland, maar pas de volgende ochtend, zodat wij een hotel moesten boeken. Of wij akkoord gingen was de vraag.
Ja wat moet je dan, je staat voor het blok. Als je het niet doet moet je zelf een enkeltje boeken en dan ben je sowieso duurder uit, afgezien van de vraag of dat lukt. Dus akkoord gegaan.

Onze dochter die dus wel met dat vliegtuig mee kon, zag dat er nog plaatsen vrij waren en wij dus onnodig extra kosten hebben gemaakt. TA weigert deze kosten te vergoeden.
Wij reizen ook heel veel met Air Asia en hebben dit nog nooit meegemaakt, terwijl dit een budget maatschappij is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast