Visum Ethiopie

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
AnitaAG

Visum Ethiopie

Bericht door AnitaAG »

Weet iemand of je je visum voor Ethiopie bij aankomst kunt regelen? Is ethiopie een mooi land om naartoe te reizen?
Maaike T

Re: Visum Ethiopie

Bericht door Maaike T »

Ja, voor 17 euro of 20 dollar, gepast! Net voor de douane zijn ze te koop. Voor de douane moet ook een 'entrance card' ingevuld worden, ze liggen op de tafel in de wachtruimte. Zorg wel even voor een pen. Tijdens het wachten kun je hier hier ook geld wisselen. In Eth. kun je vrijwel nergens pinnen. Ik geloof dat er 1 of 2 pinautomaten zijn in Addis zelf. Je moet dus cash meenemen.
Als je een indruk wilt van Eth. kun je vast een kijkje nemen op onze site www.bjusterbaarlik.nl Wij zijn net in okt/nov geweest. Hier staan ongeveer 1000 foto's en een lijst met tips op alf. volgorde. Dit weekend komt ons reisverslag ook op de site erbij staan. Maar als je de ruwe versi vast wilt hebben dan geef je maar een seintje.
AnitaAG

Bericht door AnitaAG »

Dank je wel. Ik heb zojuist met een reisorganisatie de reis geboekt. Zij bevestigden dat mijn visum bij aankomst kon worden geregeld. Ik heb ook gelijk jullie website gecheckt! Erg handige site en mooie foto's. Ik zie jullie reisverslag dan nog wel verschijnen. Vroeg me nog wel af wat jullie algemene indruk van Ethiopie was en of je alles met US dollars moet betalen of of je het ook met EURO's red.

Groet,
Anita
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@anitaAg, leuk dat je geboekt hebt! Wanneer vertrek je en voor hoe lang?
AnitaAG

Bericht door AnitaAG »

12 maart voor 3,5 week met Shoestring. Ga voor het eerst met die organisatie dus hoopt dat het bevalt. Zit geloof ik wel in een groep met ouderen, maar ach...
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Alles moet je betalen met Birr's.
Euro's kun je bij de banken wisselen.
Het reisverslag is klaar en komt vanavond op de site.
Jannes

Qreply

Bericht door Jannes »

Hoi,
bedankt voor de tips!
Wij gaan over 3 weken naar Ethiopie.
We gaan nu jou hele verslag verder lezen.
Jannes en Annie, Grou, Fryslan
Plaats reactie