Visa extentie na extentie + Bank account?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Sieniej
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2012 08:26

Bericht door Sieniej » 29 jul 2012 04:43

Hallo,

Ik ben nu in de Filepijnen en heb mijn 21 dagen visum verlengt voor een extra 38 dagen. Mijn visum is nu geldig tot 30 augustus. Ik vlieg 13 september naar Maleisië dus moet nog een visa extensie doen.

Als ik nu rond kijk op het internet zeg ik dat ik een soort van ID kaart aan moet maken met de 2e verlening en dat gaat me $50 dollar kosten. Beetje te veel van het goede voor 2 weken extra. Maar dan lees ik ergens anders weer dat deze kaart alleen verplicht is als je langer dan 6 maanden hier wilt blijven.

Ik vind het nog al een groot verschil om PHP 3000 te betalen of PHP 6500. Weet iemand hoe het nou precies zit? Kan ik gewoon voor 1 maand verlengen als ik me uit ticket laat zien of ben ik verplicht om die ID kaart te halen. Ik kom wel na een week weer terug. Dus een 2 maanden visum daaraan verspillen is ook zo zonde.


En dan nog een ander vraagje. Overal op het internet staat dat het best makkelijk is om een eigen bankaccount te openen. Je hoeft je paspoort te laten zien en het locale ID pasje en wat geld om er op te storten. Alleen nergens staat vermeld of je dat ook kan doen zonder werk visum. Is het mogelijk een bank account te openen op een toeristen visum? Ik weet dat het bijv in Maleisie niet mogelijk is maar in Thailand weer wel.
gosternokke
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:55

Bericht door gosternokke » 30 jul 2012 11:24

Wat die ID kaart betreft weet ik niet precies , omdat ik zelf hier in Filippijnen Balikbayanstatus heb en dus nooit hoef te verlengen.

Wat het openen van een bankrekening betreft, dat lukt bij sommige toeristen wel en bij andere niet. kennelijk is er geen eenduidig belijd. En hangt het gewoon van de manager van de betreffende bank af of het wel of niet lukt.

Ik zou zeggen gewoon proberen ,je merkt het vanzelf, uiteraard moet je wel een vast adres kunnen opgeven, niet een adres van een hotel ofzo. Of een adres van vrienden zou ook kunnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten