vinden van goedkope hotels marokko

Stel hier je vragen over Marokko
Tenrec
Reisexpert

Re: slaapplekken Marokko

Bericht door Tenrec »

bolletjeom schreef:ziet er ook goed uit!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die van jullie leuker vind ;)
Er zijn vele leuke plekjes, maar vaak nogal duur.
Ik vraag me verder af of er wel genoeg slaapplaatsen zijn in het begin van April. Het schijnt dan hoogseizoen te zijn.
Ben eigenlijk bang dat sommige plaatsen helemaal volgeboekt zitten, zoals M'hamid.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

die van ons zijn we aan het cancellen....als het lukt
miscommunicatie. De prijs die wij per nacht dachten te betalen is PP
en dat is niet alleen voor de accommodatie in Marakech maar ook voor die in Fes en bij de todra gorge.
En we vonden €60 per nacht al aan de dure kant voor die mooie riad in Marrakeche maar er is dus NO F***ing WAY dat we €120 per nacht gaan betalen!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

bolletjeom schreef:die van ons zijn we aan het cancellen....als het lukt
miscommunicatie. De prijs die wij per nacht dachten te betalen is PP
en dat is niet alleen voor de accommodatie in Marakech maar ook voor die in Fes en bij de todra gorge.
En we vonden €60 per nacht al aan de dure kant voor die mooie riad in Marrakeche maar er is dus NO F***ing WAY dat we €120 per nacht gaan betalen!!!!
Pff, dat is een tegenvaller!

Is er in het hotel waar ik de link van gaf geen plaats meer?
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
bolletjeom
Reisexpert

het lijkt erop dat ik 70% kwijt ben als ik cancel....dus ik ben even aan het uitzoeken of ik niet kan omboeken via hen. naar iets goedkopers.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Veel van de riads zijn echt stinkend duur, zelf een "saaie" betaal je al snel €40,- per nacht voor. Ik kan iedereen (nog steeds) hotel ali aanraden. Wel moet je daar van te voren reserveren. Ook lazen wij destijds op internet dat ze sowieso reserveringen niet zo heel serieus nemen en het dus wel kan zijn dat ze hem gewoon verhuren.

Ik zou wel een nacht in een Riad doen maar verder meer nar de budget hotels kijken.
thedeepblue

vinden van goedkope hotels marokko

Bericht door thedeepblue »

ik ben van plan om rond 20 juli naar marokko (agadir) toe te vliegen en dan met een rug zak rond gaan trekken alleen

nu ben ik een beetje rond aan het kijken om de eerste twee nachten een hotel te boeken maar alle prijzen liggen boven of rond de 50 euro en meestal moet ik voor twee personen betalen

nou heb ik op deze site of andere gelezen dat je met 50 euro per dag het wel red in marokko

mijn vraag is

zijn er geen goed kope hotels te vinden op het internet
of moet ik daar gewoon naar toe vliegen en dan een hoteltje zoeken ( en zitten ze dan niet vol )
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: vinden van goedkope hotels marokko

Bericht door Tikva »

Via hostelworld kan je van te voren goedkope hostels boeken.
(tip: zie je een hostel dat je aanspreekt kijk ook even of ze een eigen site hebben, kan goedkoper zijn)

Ter plekke gaat ook prima allen moet je dan mischien wat meer plekken bekijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

zoals Tikva al zei. Hostelworld of ter plekke
Het is ter plekke wel veel hassel. Daar moet je je even tegen wapenen. Het scheelt als je al weet waar je heen wilt. Dit kan je doen door alvast een adres te kiezen uit een Lonely Planet ofzo. als je volledig verloren gaat rond lopen komen er wel heel veel mensen je helpen die flinke fooien verwachten en je vaak niet naar het goedkoopste brengen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je alleen gaat en je het ter plekke wil regelen kom je in vrijwel iedere stad van die mannetjes tegen die je op weg willen helpen om je naar een hostel te brengen. Waarschijnlijk kregen deze (vaak jongere jongens) daar commissie voor, maar je kunt er erg mee geholpen zijn. Vooral in b.v. Fes was het erg lastig om in de medina een slaapplaats te vinden. Soms loop je er wel 10 keer langs voordat je het bordje waar je naar op zoek bent opvalt. Zo'n jongen kan dan wel handig zijn.

Wij hebben niets van te voren vast gelegd, maar ik heb begrepen dat deze aanpak verschillend kan werken als je in een andere tijd van het jaar gaat.

Aan het artikel over "overnachten in marokko" heb je misschien ook nog wel wat?
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

Hallo allemaal,

Vers terug uit Marokko, 10 dagen heerlijk rondgezworven, o.a. in onze Hyundai i10 (met airco, haha, en een eerste versnelling die hard moest werken in de bergen). Begonnen in Fes, teruggevlogen vanuit Marrakech.

Leuke tips voor onderweg wat betreft overnachten:

Riad Tayba in Fes. Kleinschalig, een paar kamers, zeer redelijk geprijsd, lieve mensen, bereid je te helpen en ontbijt inclusief (en vers gebakken door de dame des huizes) 35 euro per kamer per nacht (we hadden een kleine kamer, duurder en luxer kan ook). Eigen badkamer, prachtig mozaiek, genieten en midden in de souks, zonder dat het lawaaierig is.
Fes is een heerlijke, authentieke stad, leuk ronddwalen, de leerlooierijen zijn natuurlijk toeristisch, laat je niet afzetten en onderhandel flink! Maar zoveel relaxter en leuker dan Marrakech en zeker zoveel te zien.

Raid Saad in Marrakech, in de medina, een minuut lopen van het plein. 35 euro per nacht gewone kamer, 45 euro per nacht voor een suite. Ontbijt op het dakterras, schoon, en wederom prachtige mozaieken. Volg de straat met Jnane Morgor hotel, hotel Essaouira, Aday en Medina (een steeg net aan de rand van het Jamaa El Fna plein, heel veel hotelletjes in zeer budget tot middelmatig, ik had de Rough Guide mee.) Boeken in Marrakech? Echt niet nodig in oktober! Echt meer dan genoeg te vinden en je kunt ook prima ter plekke afdingen, ook voor Riads. Er zijn er echt bosjes! Geen geluk in deze steeg? Kijk dan eens verder in de Rue Riad Zitoun El Kedim of de parallelsteeg. Vlakbij is snackcafe Toubkal, druk, lekker en shoarma (sawarma op hun kaart oid).
Helaas struikelen over de toeristen, zoals in de kleine, maar mooie Jardin de Marjorelle (oh ja, sla de olijfbomen van Menara over, geen tuin te bekennen daar). Tja, ik vind de stad eerlijk gezegd weinig charme meer hebben.
Todra Kloof (net na de ingang eigenlijk) Auberge Le Festival. 350 dirham per persoon, voor kamer, diner en ontbijt, slapen in een kasteelkamer of grotkamer, echt iets bijzonders. Heeeeeerlijk eten, leuke mensen, samen trommelen 's avonds, bij kaarslicht, want alleen zonne-energie (wel 24 uur heet water). http://www.auberge-lefestival.com Oh,en ze hebben ook wandelingen en klimroutes uitgezet, vraag ze er gerust naar!

Oh, en mis het dorp Tamtouchet niet, leuk om even doorheen te rijden en doe de wandeling bij de Todra kloof, vreselijk die bussen met militaire inslag: eruit, 5 min foto's maken, daar wat drinken, toilet, bus weer in door naar het volgende... Die wandeling is echt de moeite waard. Hij staat in de Rough Guide beschreven. Ga na de kloof links om de "fabriek/mijn geval" heen omhoog, je vindt hier ezelpaden. Loop richting het westen, een beetje klimmen, eerste zadel, nog wat hoger, 2e zadel. Ook als het 30 graden is, prima te doen met een windje (smeer je wel in!), zeg 2 a 3 uur, als je rustig loopt en wat eet onderweg (moet je wel zelf meenemen he! geen theehuisjes elke 5 min zoals in Nepal).

Dades Vallei, rij door tot het einde en logeer bij Victor in zijn kleine, maar fijne Kasbah. Leuke Fransman (ja, ze bestaan), maar 4 kamers (3 met badkamer), heerlijk rustig en lekker eten! Mohammed neemt je graag mee naar de Nomadenfamilie (stel je daar niet teveel van voor, maar de wandelingen in het gebied zijn PRACHTIG). De kasbah ligt net na hotel Timzzlillite, vreselijk toeristisch en duur voor wat je krijgt, zo'n fijne groepen-accomodatie. Waarom ze die aanraden in de Rough Guide.. nou ja, het uitzicht is inderdaad mooi, pfff.
Je kunt hier heel mooi wandelen, kloven in, de bergen in, aanrader. Ik heb geen kaarten kunnen vinden, enige jammere. We hebben uiteindelijk een gids meegenomen. Was ook leuk, veel over de leefwijze van de Nomaden gehoord op die manier.

Oh ja, vlakbij Asni, een paar uur rijden van Marrakech ligt dit schattige hotelletje waar je praktisch bij de mensen thuis woont: Villa de L'Atlas. Rijd het dorp net voorbij (vanuit Marrakech) en neem een weg naar links, ziet er slechter uit dan die is. Klein dorp, aan de rechterkant staat na zo'n 1,5 km een bord met de ingang. Bij de hoofdweg staat ook een bord naar links, maar ja, borden in Marokko mis je nogal eens door hun onhandige plaatsing,...

Zo, tips voor slapen en bezoeken in een, veel plezier ermee!
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

dank voor je tips; leuk om te lezen!
Ik kan idd ook aanraden meer tijd te nemen in de dades vallei en omgeving (rozen vallei bijv.) zelf dayhikes doen en met een gids meerdaagse wandelingen; super. zeker één van de mooiste gebieden die ik ooit gezien heb; je loopt door een arizona/utah achtig gebied en je belandt opeens in een piepklein valleitje, helemaal groen met "middeleeuws" dorpje; vandaar heb je dan een uitzicht op zowel woestijn als besneeuwde toppen en geniet je van de gastvrijheid en heerlijke thee die in elk dorpje weer net iets anders wordt gezet.

Jammer dat je marrakech geen charme meer vindt hebben. ben er inmiddels 4 keer geweest en het is aan de oppervlakte idd erg toeristisch. blijf echter wat langer hangen en je ontdekt, in mijn mening, een oeroude charme die de lompe toeristen nog lang niet weg hebben weten te poetsen. een stad om te leren kenen.
Ben wel weer met je eens dat Fez een 'leukere' stad is waar je nog veel langer kunt blijven hangen dan in marrakech.
amassakoul
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

weet er nog iemand iets in casablanca??
hostel zit vol voor de 14feb als ik aankom daar. zoek natuurlijk lowbudget
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Van de Walle Godelieve

Voucher voor hotel in Marokko?

Bericht door Van de Walle Godelieve »

We hoorden dat je naast een reserveringsbewijs ook een voucher nodig hebt van je hotel/ hostel, voor de eerste dagen om je overnachtingen te bewijzen, klopt dit? We mailden naar het hostel hiervoor en krijgen geen reactie.Anderen zeggen dat het formulier van de duane voldoende is.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: voucher voor hotel

Bericht door Tikva »

Waarvoor zou je een voucher van het hotel nodig hebben?? Om Marokko in te komen, nee hoor ze kunnen wel vragen waar je slaapt gewoon een naam opgeven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Re: Voucher voor hotel in Marokko?

Bericht door Erik »

Wanneer je Marokko binnenkomt moet je op een formuliertje invullen waar je verblijft en verder is het daarmee klaar. Je hebt daarvan geen extra bewijs nodig. Bij de eerste keer naar Marokko wisten we bijvoorbeeld ook nog niet waar we zouden overnachten. We hebben hier dus het hotel waar we wilde verblijven opgeven. Uiteindelijk is het een andere geworden.
Plaats reactie