cheaptickets sucks
-
- Reiziger
cheaptickets sucks
beste mensen,
Ik heb mijn vliegticket gekocht via cheaptickets (helaas) . en heb meteen een retourje gekocht (stom). nu wil ik mn reis graag verlengen met 1 maand.. en heb hier over een mailtje gestuurd naar cheaptickets.. alles uitgelegd waarom ik wil verlengen en hoe lang en weet ik 't allemaal.. na 2 weken antwoord gekregen.. het mailtje dat ik kreeg was niet veel langer dan: "nee helaas dat gaat niet" geen verhaal erbij waarom het nie gaat of wat dan ook, echt super kortaf. Had echt zoiets van sturen ze mij dit nou echt na alles wat ik getypt heb.. daarop gerypled waarom het niet mogelijk zou zijn.. en dat ik natuurlijk extra wil betalen en dat ik graag wat meer informatie zou willen over de mogelijkheden. Daarop helemaal niks meer teruggekregen :S n week geleden weer n mailtje gestuurd of ze mij wat meer kunnen vertellen.. en of ik mn ticket misschien kan verkopen aan een andere backpacker en dat we dan gewoon de naam wijziggen van de passagier.. maar ze sturen gewoon niks terug! :S zit hier echt zo van.. gebeurt dit echt.. :S gaan ze echt zo met hun klanten om! is gewoon te belachelijk voor woorden! heeft iemand hier ervaring mee?? en kan mij vertellen wat ik moet doen?? ik heb van een aantal backpackers gehoord dat ze het MOETEN wijziggen als je ernaar vraagt.. maar weet helaas niet of dit echt waar is omdat ze gewoon niks terugsturen! :S en bellen vanuit Thailand kost ook handen vol geld en 75% van de tijd zit je naar the 7th symphony van Mozart te luisteren! hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!!
Ik heb mijn vliegticket gekocht via cheaptickets (helaas) . en heb meteen een retourje gekocht (stom). nu wil ik mn reis graag verlengen met 1 maand.. en heb hier over een mailtje gestuurd naar cheaptickets.. alles uitgelegd waarom ik wil verlengen en hoe lang en weet ik 't allemaal.. na 2 weken antwoord gekregen.. het mailtje dat ik kreeg was niet veel langer dan: "nee helaas dat gaat niet" geen verhaal erbij waarom het nie gaat of wat dan ook, echt super kortaf. Had echt zoiets van sturen ze mij dit nou echt na alles wat ik getypt heb.. daarop gerypled waarom het niet mogelijk zou zijn.. en dat ik natuurlijk extra wil betalen en dat ik graag wat meer informatie zou willen over de mogelijkheden. Daarop helemaal niks meer teruggekregen :S n week geleden weer n mailtje gestuurd of ze mij wat meer kunnen vertellen.. en of ik mn ticket misschien kan verkopen aan een andere backpacker en dat we dan gewoon de naam wijziggen van de passagier.. maar ze sturen gewoon niks terug! :S zit hier echt zo van.. gebeurt dit echt.. :S gaan ze echt zo met hun klanten om! is gewoon te belachelijk voor woorden! heeft iemand hier ervaring mee?? en kan mij vertellen wat ik moet doen?? ik heb van een aantal backpackers gehoord dat ze het MOETEN wijziggen als je ernaar vraagt.. maar weet helaas niet of dit echt waar is omdat ze gewoon niks terugsturen! :S en bellen vanuit Thailand kost ook handen vol geld en 75% van de tijd zit je naar the 7th symphony van Mozart te luisteren! hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!!
Re: cheaptickets sucks
Al naar de voorwaarden gekeken?
http://www.cheaptickets.nl/voorwaarden. ... oorwaarden
En google?
http://www.google.nl/search?sourceid=ch ... s+omboeken
Verder snap ik dat je baalt maar toch wil ik even vragen of je de volgende keer wat meer enters wil gebruiken, en wat voor waarde hebben die 10x :S nu?
http://www.cheaptickets.nl/voorwaarden. ... oorwaarden
En google?
http://www.google.nl/search?sourceid=ch ... s+omboeken
Verder snap ik dat je baalt maar toch wil ik even vragen of je de volgende keer wat meer enters wil gebruiken, en wat voor waarde hebben die 10x :S nu?
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Elk vliegtickets verkoopt men onder bepaalde voorwaarden, meestal is het zo dat hoe goedkoper het ticket is des te minder er mee kan. Bij goedkope tickets kan je bijna nooit de datum wijzigen of de naam wijzigen.. de wijzigbare tickets zijn gewoon wat duurder.
Ik ben dus bang dat verlengen o.i.d. helaas niet mogelijk is..
Dat ze zo beroerd antwoorden is wel heel vervelend :S kan je niet via skype of via vrienden de customer service bellen (als ze die hebben?)
Ik ben dus bang dat verlengen o.i.d. helaas niet mogelijk is..
Dat ze zo beroerd antwoorden is wel heel vervelend :S kan je niet via skype of via vrienden de customer service bellen (als ze die hebben?)
Goedkope tickets zijn inderdaad vaak niet te wijzigen. Hetzelfde ticket zou bij Expedia en Vliegwinkel dezelfde voorwaarden hebben gehad. Het ligt dus niet aan Cheaptickets dat je niet kan wijzigen, maar aan de maatschappij.
Dat je per mail geen antwoord op je vragen krijgt verbaasd me niks. Het lijkt wel of iedereen die tickets verkoopt klanten alleen via een duur 0900-nummer te woord staat! De mensen van de klantenservice moeten ook betaald worden... Daar heb ik zelf met Wizz Air en Air France de nodige problemen mee gehad.
Dat je per mail geen antwoord op je vragen krijgt verbaasd me niks. Het lijkt wel of iedereen die tickets verkoopt klanten alleen via een duur 0900-nummer te woord staat! De mensen van de klantenservice moeten ook betaald worden... Daar heb ik zelf met Wizz Air en Air France de nodige problemen mee gehad.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Neem anders contact op met de maatschappij met wie je vliegt en niet met cheaptickets.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reiziger
sorry dat mijn vorigge post een beetje onduidelijk was..
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Emirates.. hopelijk zijn zij wat sneller dan cheaptickets..
Ik vind het wel echt schandalig hoe cheaptickets zijn klanten behandeld als ze het geld binnen hebben..
Vind het gewoon onrealistisch.. Zit hier echt zo van gebeurd dit nou echt??
Ik boek in ieder geval NOOIT meer via cheaptickets! en hoop ook dat ik met dit topic mensen overhaal om dat ook niet te doen zodat ze klanten verliezen!
Verder hoop ik dat er iemand anders nog met een oplossing komt zodat ik langer kan blijven
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Emirates.. hopelijk zijn zij wat sneller dan cheaptickets..
Ik vind het wel echt schandalig hoe cheaptickets zijn klanten behandeld als ze het geld binnen hebben..
Ik boek in ieder geval NOOIT meer via cheaptickets! en hoop ook dat ik met dit topic mensen overhaal om dat ook niet te doen zodat ze klanten verliezen!
Verder hoop ik dat er iemand anders nog met een oplossing komt zodat ik langer kan blijven
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je kunt cheaptickets gebrekkige communicatie verwijten, maar waarschijnlijk kunnen zij je ook niet helpen met het ticket wijzigen.jipperonie schreef:sorry dat mijn vorigge post een beetje onduidelijk was..
PS: gewoon via Skype vanuit een internetcafe bellen, kost weinig en heb je direct contact.
In de algemene voorwaarden van Cheaptickets staat: "LET OP : Als u een reservering maakt, zijn er altijd kosten verbonden aan een annulering/wijziging. Dat zijn naast de door de luchtvaartmaatschappij in rekening gebrachte annulerings-/wijzigingskosten, de administratiekosten die CheapTickets.nl berekent om de annulering/wijziging uit te voeren. Sommige tickets zijn niet te wijzigen of annuleren volgens de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. U dient dan een geheel nieuw ticket aan te kopen bij wijziging of annulering. U kunt bij CheapTickets.nl informeren naar de voorwaarden indien u wilt annuleren/wijzigen. Voor het behandelen van een annulering/wijziging wordt per ticket € 50,00 administratiekosten in rekening gebracht, indien het ticket annuleerbaar of wijzigbaar is."
Het zelfde geldt soms voor hotelkamers die je veel goedkoper kan boeken als je meteen alles betaalt en die niet geannuleerd kunnen worden. Belangrijk dus, dat je bij het boeken goed bekijkt of je kan wijzigen of annuleren.
In jouw geval heb je geïnformeerd naar de mogelijkheden om te wijzigen of te annuleren en Cheaptickets heeft geantwoord, dat dat niet mogelijk is met het door jou gekochte ticket. Dat is natuurlijk voor jou erg vervelend, maar hetzelfde overkomt je als je de goedkoopste tickets koopt bij welke andere internetreiswinkel dan ook.
Het zelfde geldt soms voor hotelkamers die je veel goedkoper kan boeken als je meteen alles betaalt en die niet geannuleerd kunnen worden. Belangrijk dus, dat je bij het boeken goed bekijkt of je kan wijzigen of annuleren.
In jouw geval heb je geïnformeerd naar de mogelijkheden om te wijzigen of te annuleren en Cheaptickets heeft geantwoord, dat dat niet mogelijk is met het door jou gekochte ticket. Dat is natuurlijk voor jou erg vervelend, maar hetzelfde overkomt je als je de goedkoopste tickets koopt bij welke andere internetreiswinkel dan ook.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Mocht je overigens besluiten de retourvlucht te laten voor wat het is en een andere vlucht te boeken, annuleer de oorspronkelijke vlucht dan wel. De ticketprijs ben je kwijt, maar de luchthavenbelasting krijg je wel terug. Dat kan overigens wel een paar maanden duren, weet ik uit ervaring...
-
- Reiziger
heb nu eindelijk n mailtje gekregen!
"Geachte heer ....,
Bedankt voor uw email.
Helaas is uw ticket maar 4 maanden geldig waardoor het niet mogelijk is om uw ticket 1 maand op te schijven. U zou misschien op plaats van bestemming rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij kunnen kijken of zij misschien een uitzondering voor u kunnen maken.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Bianca Kreugel
CheapTickets"
Dus het is niet dat ik m niet kan wijziggen?? maar dat de ticket niet meer geldig is..
Heb nu gemailed of het dan wel mogelijk is om het op iemands anders naam te zetten.. maar ben bang dat ik het antwoord al weet..
zijn overiggens maar weinig mensen die te spreken zijn over cheaptickets..
maar in de voorwaarden die Globetrot heeft neergezet moet ik zelfs betalen als ik m'n vliegticket annuleer!
dus waarscheinlijk is het beter als ik dan gewoon niet kom opdagen..
Is ook gewoon stom van mij.. had inderdaad de voorwaarden moeten lezen! maar heb nog nooit meegemaakt dat een bedrijf zo met z'n klanten omspringt! echt belachelijk gewoon..
ben benieuwd wat voor reactie ze geven op het wijziggen van de persoon.. want wat maakt dat voor hun nou uit ?? maar ik ben bang dat het toch niet zal gaan..
"Geachte heer ....,
Bedankt voor uw email.
Helaas is uw ticket maar 4 maanden geldig waardoor het niet mogelijk is om uw ticket 1 maand op te schijven. U zou misschien op plaats van bestemming rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij kunnen kijken of zij misschien een uitzondering voor u kunnen maken.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Bianca Kreugel
CheapTickets"
Dus het is niet dat ik m niet kan wijziggen?? maar dat de ticket niet meer geldig is..

Heb nu gemailed of het dan wel mogelijk is om het op iemands anders naam te zetten.. maar ben bang dat ik het antwoord al weet..
zijn overiggens maar weinig mensen die te spreken zijn over cheaptickets..
maar in de voorwaarden die Globetrot heeft neergezet moet ik zelfs betalen als ik m'n vliegticket annuleer!
dus waarscheinlijk is het beter als ik dan gewoon niet kom opdagen..
Is ook gewoon stom van mij.. had inderdaad de voorwaarden moeten lezen! maar heb nog nooit meegemaakt dat een bedrijf zo met z'n klanten omspringt! echt belachelijk gewoon..
ben benieuwd wat voor reactie ze geven op het wijziggen van de persoon.. want wat maakt dat voor hun nou uit ?? maar ik ben bang dat het toch niet zal gaan..
hmmm wanneer vertrek je dan?
Tickets kunnen wel een geldigheid hebben, maar dat is meestal een jaar... 4 maanden heb ik nog nooit gehoord.
Als ik het goed begreep heb je een tickets bij de emirates? Ik zou gewoon even langs de ticket balie van Emirates gaan op Schiphol... Ik geloof dat ze elke dag opens zijn tussen 12 en 16 uur. Er zullen wel kosten aan verbonden zijn.
Ook een naamswijziging zullen kosten aan verbonden zijn!
Maar voor alle wijzigingen is het beter contact op te nemen met de maatschappij zelf!
Tickets kunnen wel een geldigheid hebben, maar dat is meestal een jaar... 4 maanden heb ik nog nooit gehoord.
Als ik het goed begreep heb je een tickets bij de emirates? Ik zou gewoon even langs de ticket balie van Emirates gaan op Schiphol... Ik geloof dat ze elke dag opens zijn tussen 12 en 16 uur. Er zullen wel kosten aan verbonden zijn.
Ook een naamswijziging zullen kosten aan verbonden zijn!
Maar voor alle wijzigingen is het beter contact op te nemen met de maatschappij zelf!
Ik denk dat jouw ticket onder de volgende voorwaarden geboekt is:
http://www.emirates.com/ae/english/dest ... 40611.aspx
Daar kan cheaptickets niets aan veranderen. Als Emirates je op de een of andere manier toch kan helpen, dan heb je werkelijk dikke mazzel!
http://www.emirates.com/ae/english/dest ... 40611.aspx
Daar kan cheaptickets niets aan veranderen. Als Emirates je op de een of andere manier toch kan helpen, dan heb je werkelijk dikke mazzel!
Niet? de meeste goedkope tickets hebben maar een geldigheid van 2 maanden hoor, en bij goedkope maatschappijen zoals transavia of arkyfly is het soms maar 1 maand.Ceska schreef: Tickets kunnen wel een geldigheid hebben, maar dat is meestal een jaar... 4 maanden heb ik nog nooit gehoord.
Jaartickets vallen nooit in de goedkoopste catgorie.
@ jipperonie, ik vind dat je nogal overdrijft. Natuurlijk cheaptickets zou wel sneller en netter mogen reageren maar verder is het toch echt geen probleem waar ze wat aan kunnen doen. Voortaan beter de kleine letterjes lezen als je een ticket boekt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wat houdt deze geldigheid in?Tikva schreef:Niet? de meeste goedkope tickets hebben maar een geldigheid van 2 maanden hoor, en bij goedkope maatschappijen zoals transavia of arkyfly is het soms maar 1 maand.Ceska schreef: Tickets kunnen wel een geldigheid hebben, maar dat is meestal een jaar... 4 maanden heb ik nog nooit gehoord.
Jaartickets vallen nooit in de goedkoopste catgorie.

Ik heb trouwens nog nooit via cheaptickets geboekt omdat het meestal bij de directe maatschappijen goedkoper of net zo duur bleek te zijn. Maar dit waren altijd directe vluchten.
Geldigheid is dat je retour terugvlucht maximaal X maanden na je heenvlucht mag zijn.
Bijvoorbeeld KLM
"De maximale geldigheid van een ticket, gemeten vanaf de originele getickete reisdatum, is 90 dagen voor een non-refundable/non-changeable ticket en 1 jaar voor een refundable/changeable ticket."
De tickets met 90 dagen zijn het goedkoper als die met 1 jaar.
Bijvoorbeeld KLM
"De maximale geldigheid van een ticket, gemeten vanaf de originele getickete reisdatum, is 90 dagen voor een non-refundable/non-changeable ticket en 1 jaar voor een refundable/changeable ticket."
De tickets met 90 dagen zijn het goedkoper als die met 1 jaar.