Fiji iemand ervaring?

Plaats hier alle (ei)landen die onder Oceanië vallen. Zoals bijvoorbeeld de Fiji Eilanden, Oost Timor of Micronesia
puk
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:19

Hostel Fiji

Bericht door puk »

Hi,
Wie kan mij een goed hostel aanbevelen in Fiji. Ik kom 's avonds aan in Nadi en ga de volgende dag door naar de Coral Coast, dus het is maar voor 1 nachtje. Toch wil ik het erg graag van te voren regelen, dus vandaar...
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Hostel Fiji

Bericht door Tikva »

Helaas ben ik niet in Fiji geweest maar in de hosteldatabase staan 3 hostels in Nadi.
Ik zou daar even kijken
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Hostel Fiji

Bericht door bolletjeom »

Aquarius Pacific Hotels.
New Town, Wailoaloa Beach.
Nadi.
www.aquariusfiji.com


prachtige locatie, nette schone kamers en geen feest hostel. Dat ligt 3 panden verderop en daar kun je gewoon naar toe als je zin hebt en dan in je eigen hostel lekker rustig gaan slapen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tatjana
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2010 16:45

Eilandtour op Fiji?

Bericht door Tatjana »

Binnenkort ga ik voor een aantal maanden op reis en kom ik ook op Fiji.
Ik twijfel nog of ik vooraf een Islandtour zal boeken via Awesome Adventures,
of dat ik dit ter plekke zal boeken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het goedkoper om het daar te boeken of van te voren in Nederland?

Hoop dat iemand hier meer over kan vertellen!
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Eilandtour op Fiji?

Bericht door Nienke Krook »

Ik heb geen ervaring met de eiland-tours, maar als je het echte Fiji wil ontdekken zou ik eens kijken naar: http://www.tribewanted.com/about. Bij de reisinformatie van Around The Globe staat meer info over dit unieke project. Het is zeker een ervaring die je niet zult vergeten en iets totaal anders dan op het strand liggen met een cocktail in je hand, waarvoor de meeste mensen naar Fiji gaan...

Groetjes van Nienke
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Eilandtour op Fiji?

Bericht door bolletjeom »

ik heb ter plekke een bootticket geregeld. Vervelende is wel dat je van te voren al moet bedenken waar je heen wilt en hoe lang je wilt blijven omdat er vaak maar 1 slaapplek per eiland is en er maar 1 boot per dag gaat.
Een enkeltje waarbij je vertrekt in Nadi of er aan komt kost fiji$90 (ongeveer 40 euro) ongeacht de afstand die je aflegt. De enkeltjes tussen de eilanden kosten fiji$60.

Er is ook zoiets als een Bula pass waarmee je onbeperkt kunt reizen voor 7, 14 of 21 dagen. De 7-daagse pas kost F$269

Bij de pas is ook gratis vervoer tussen je accomodatie in Nadi en de haven inbegrepen.



Het lijkt een beetje verwarrend maar er zijn 3 namen van bedrijven waarbij je kunt boeken maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Je boekt een kaartje bij Awsome Adventures of Yasawa flyer of South Sea cruisers en je komt dan niet eens persee ook bij die maatschappij uit. Je kan met je Yasawa Flyer pas of kaartje aan boord van een South Sea Cruiser boot terecht komen en andersom.



De boten zijn grote Catemarans met 3 verdiepingen. Er is deels overdekt en deels zonnedek. Op de boten kan je snacks en drinken kopen en er is een traveldesk die je kan helpen met het maken van reserveringen.

De boten stoppen niet op de eilanden. Daarvoor zijn ze te groot en de baaien te ondiep. Op zee stap je over in een kleiner bootje van het resort waar je naar toe gaat.

Meestal betaal je voor dat tripje extra aan het resort. Hou hier dus rekening mee. Meestal gaat het om 5 a 10 Fiji$ per tripje
rest van de info staat in fiji
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Fiji iemand ervaring?

Bericht door Ceska »

Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet/kan plaatsen dus ik heb het maar even bij algemeen gezet (als het niet goed is Mod. dan verplaats het maar).

Het is nog een aantal maandjes te gaan voordat ik op reis ga maar ik ben al vast zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen :)
Ik kan hier niet zoveel vinden over Fiji :)
Zijn er mensen die er zijn geweest, wat is de ervaring? tips en trucs? wat te zien... noem het maar op, alle info is welkom *O*

Alvast bedankt!

Ceska.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Fiji iemand ervaring?

Bericht door Tikva »

Helaas kan ik je niet helpen. Maar had je de reisinformatie Fiji al gevonden? daar staat toch behoorlijk wat.
zie reisinformatie Fiji

Twee mensen die hier regelmatig komen, (maar nu zelf op reis) Nienke en Bolletjeom zijn in Fiji geweest. Je zou ook alvast hun website kunnen bekijken. http://nienkeinfiji.blogspot.com/en http://www.bolletjeom.nl
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Re: Fiji iemand ervaring?

Bericht door Ceska »

Hoi Tikva,

Ja super bedankt, ik had de reisinfo al gezien!
Maar goed persoonlijke reiservaringen zijn natuurlijk altijd en tips zijn altijd net iets fijner :)
Hoe lang je bijv. nodig hebt om de belangrijkste dingen te zien etc :)

Ik zal hun sites zeker even checken!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Fiji iemand ervaring?

Bericht door bolletjeom »

zo, ik ben weer terug van vakantie...en idd in Fiji geweest
wat wil je weten?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Re: Fiji iemand ervaring?

Bericht door Ceska »

Hoi Bolletjeom,

Heb je de rondreis ter plekke geregeld en wat is echt de MUST SEE?

Iemand zei ook dat Fiji vrij prijzig is... klopt dat?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Fiji iemand ervaring?

Bericht door bolletjeom »

ik heb even mijn eigen site terug gelezen want ik wist niet alles meer uit het blote hoofd. (als je verslagen wilt lezen moet je daar ook even kijken)
Vervoer naar de eilanden is prijzig en ook het overnachten in de backpackers resorts op die eilanden en het eten. Je hebt vaak geen alternatieven.

Fiji (12 dagen) totaal per dag
vervoer € 135.06 € 11.26
slapen € 155.00 € 12.92
eten € 206.29 € 17.19
visa €0.00 €0.00
div € 53.33 € 4.44
entree/trips € 86.46 € 7.20
TOTAAL € 636.14
DAGGEMIDDELDE € 53.02
ikheb ter plekke alles zelf geregeld maar je moet de boot en de stops voor vertrek al helemaal vast leggen. ik vond dat wel moeilijk omdat je geen idee hebt of je het ergens 1 dag of een week vol kan houden.
uiteindelijk vond ik met een huurauto (best te doen voor 1 dag als je kosten deelt met mensen) over Viti Luvu rijden en dorpjes bezoeken het leukste.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
anne antonioli
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:19

Qreply

Bericht door anne antonioli »

Wij reizen eind november 8 dagen af naar fiji. Zijn er ook wat minder massale boottochten te boeken dan de grote catamarans van 3 verdiepingen of een zeilcruise met meer dan 100 man. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Eilandtour op Fiji?

Bericht door bolletjeom »

de boot die ik had was niet om de boottocht maar echt als vervoer van eiland A naar eiland B
Dan is het niet erg en ook niet vreemd dat die "massaal" zijn. De boten kunnen niet aanleggen bij de eilanden dus gaan voor de kust stil liggen. De resorts (soms heel basic) sturen dan een bootje en midden op zee stap je dan over.
Begrijpelijk dat dit maar 1 keer per dag gebeurt want het zou veel te kostbaar zijn om 3 keer per dag op en neer te varen voor die resorts. ( benzine moet ook per boot aangeleverd worden)

ik heb me niet verdiept toen in bootcruises die varen om het varen. Dus ik kan je daar helaa geen antwoord op geven.

Veel plezier daar !
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

10 Dagen Fiji!

Bericht door Globeskater »

Hey allemaal!

Ik ga in maart 10 dagen naar Fiji, ik ben geen uitgesproken strandpersoon en ben dus benieuwd naar leuke plekken waar je ook wat actieve dingen kunt doen als een mooie wandeling, of iets extremers.. alle tips zijn welkom!

Daarnaast hoop ik tegen die tijd mijn duikbrevet te hebben dus wat zijn de mooiste duikspots in Fiji?

groetjes wendy
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast