Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Pippen

Meest gestelde Thailand visum vragen

Bericht door Pippen »

Als je naar thailand wil krijg je aan de grens een visum voor dertig dagen. Ik ben van plan om Laos in te gaan zodat ik mijn visum weer kan verlengen met weer dertig dagen.

Mijn vraag is; als de eerste keer een visum aanvraag voor 30 dagen, en mijn vliegticketdatum vanuit bangkok is verder verwijdert dan 30 dagen, zullen ze daar dan moeilijk over doen aan de grens?

BVD, pippen
Marijn
Wereldreiziger
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 jul 2004 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn »

Neehoor, is geen probleem. Ik ben zelf een aantal keer via land Thailand ingegaan, nooit problemen. Ze hebben zelfs helemaal niet naar een vliegticket gevraagd, Philipeinen was het enige land waar ze me daar om gevraagd hebben.

Voor Laos krijg je trouwens aan de grens alleen een visum voor 14 dagen (tegen betaling). Als je een langer visum wilt moet je dit van te voren aanvragen (bijv. in Bangkok). Andere optie is om in Laos een verlenging te halen, kom je ongeveer even duur uit.
Marijn
Gast

Bedankt

Bericht door Gast »

Bedankt!!
Jelletje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2006 10:41
Locatie: Rheden

visum

Bericht door Jelletje »

ik ga in januari ook naar thailand maar blijf daar zo'n 3 maanden, nu weet ik dat je door het oversteken van de grens je visum kunt verlengen maar is het ook mogelijk dit vooraf te regelen? Daarnaast doe ik ook maleisie indonesie australie nieuwzeeland en fiji aan. Wat heb ik daar allemaal voor nodig?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

ik weet niet of dit antwoord te laat is...misschien heb je alles al geregeld.

voor zover ik weet is een 3 maanden visum moeilijk tot niet te regelen voor Thailand en zul je dus grensje moeten hoppen. Al heb ik ook weer gehoord dat dit de laatste tijd lastiger/of duurder word in birma/myanmar. maar toen wij er waren eind 2004 was dat juist ideaal.
Maleisie...is... of geen visa..of je krijgt hem bij de grens...ik weet in ieder geval dat wij hem niet zijn gaan halen bij een ambassade...

ik weet niet hoe lang je naar indonesie wilt maar je zult het visum terplekke moeten regeln. Als je het in nederland regelt moet je binnen een maand ofzo ook het land in. Wij hebben het visum geregeld in Singapore. In Maleisie is ook mogelijk. Hou rekening met 3 ( die wel eens 4 gemaakt worden) werkdagen. voordat je hem op kunt halen.
( voor tips omtrent kledingcode bij de ambassade en legitimatie, kijk even op onze site, landeninfo, indonesie).

austalie kun je via het internet een vism voor 3 maanden aanvragen.
N-z krijg je on arival en Fiji weet ik niet

succes en veel plezier
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gerrit
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2004 00:00
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door Gerrit »

Ik zou voor de tijd nog even overleggen met de ambasade, ze hebben de visum wet verandert hier, ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt!
Maar ze willen af van die langdurige toeristen die om de 3 maanden even naar het buurland reist voor verlenging!
Nieuwe regel is dat je er 90 dagen niet meer in mag, maar weet niet of dat voor alle visa geld!
Pippen schreef:Als je naar thailand wil krijg je aan de grens een visum voor dertig dagen. Ik ben van plan om Laos in te gaan zodat ik mijn visum weer kan verlengen met weer dertig dagen.

Mijn vraag is; als de eerste keer een visum aanvraag voor 30 dagen, en mijn vliegticketdatum vanuit bangkok is verder verwijdert dan 30 dagen, zullen ze daar dan moeilijk over doen aan de grens?

BVD, pippen
sacha
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2007 21:41

Bericht door sacha »

is dat 90 dagen er niet in mogen niet alleen als je hem ook verlengt hebt met 90 dagen.
Dus als je thailand 3x in en uit bent gegaan, dat je dan vanaf dat moment er niet in mag voor 90 dagen?
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Bericht door Ron »

voor fiji heb je geen visum nodig je krijgt bij aankomst een stempel in je paspoort.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Roosje
Reiziger
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 nov 2007 23:12
Locatie: Den Haag

paspoort geldig verlaten Thailand/laos, paspoortvernieuwing

Bericht door Roosje »

ok, in de voorbereidingstress weer iets om me druk over te maken hehe.

Ik kom verschillende berichten tegen over hoe lang je paspoort nog geldig moet zijn bij vertrek uit Laos en Thailand, zowel 3 als 6 maanden.

Die van mij verloopt 21/8. Dit zou betekenen dat ik voor 21 febr weg zou moeten. Echter, ik zit dan nog in thailand en Laos (wschlijk nog maar iets van hooguit 2 wk, moet nog boeken).

Dus, nieuw paspoort aanvragen. Maar, kan ik eigenlijk met mijn huidige paspoort boeken en dan met mijn nieuwe reizen?? Of maakt dat niets uit.

Geen idee eigenlijk...

??????

Gr ROos
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Hoi Roosje,

Je hoeft geen paspoortnummer op te geven als je een vluchtboekt of op een touristenvisum reist (als het goed is maak ik dat op uit je verhaal).

Zo ver ik weet mag het dus niets uitmaken dat je tusentijds van paspoort wisselt.
Roosje
Reiziger
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 nov 2007 23:12
Locatie: Den Haag

Bericht door Roosje »

eeuhm ik heb zojuist geboekt, ik moest wel een paspoortnummer opgeven!

Op de dag dat ik terugvlieg vanuit Thailand is hij nog maar 5 maanden geldig, dus nu moet ik wel een nieuw paspoort aanvragen.. enige is dus dat de boeking gemaakt is op een ander paspoortnummer dan hetgeen ik op dat moment laat zien.

op 't e-ticket staat geen pp-nummer, dus op zich lijkt mij geen probleem.

...toch? iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny »

Volgens mij is het geen probleem, nee. Bovendien zien ze aan de datum in je paspoort dat je net een nieuwe hebt!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

ik heb ook een nieuw paspoort aangevraagd terwijl ik had geboekt met een oud nummer

Geen probleem. heb het nagevraagd en inderdaad geen problemen ondervonden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
eefje
Wereldreiziger
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 dec 2007 20:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Visum Thailand 2008

Bericht door eefje »

Ja, alweer een vraagje over het visum in Thailand! Ik lees hier zoveel tegenstrijdige dingen over dat ik er niets meer van snap.
Ik ga 22 september naar Azie om daar 5 maanden te verblijven. Ik vlieg naar Bangkok en eindig daar ook weer. In tussentijd wil ik niet alleen in Bangkok blijven maar ook de buurlanden bezoeken. Het rondje ziet er zo uit:
Bangkok
midden en noord Thailand
Laos
Vietnam
Cambodja
Zuid Thailand
Maleisie
Bangkok

Ik zal in totaal dus 3 keer Thailand in willen. Nu lees ik op verschillende sites dat je maar 2 keer het land in mag in een half jaar. Klopt het dan dat de nu geplande route niet haalbaar is?
Daarnaast las ik hier bij "alles over" dat je, wanneer je een retourtje hebt geboekt en de tijd hiertussen meer dan 30 dagen is, je van te voren een visum moet regelen. Is dit nog steeds zo?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpen!
karinmartin

Bericht door karinmartin »

je mag in 180 dagen maar 90 dagen met een gratis visum thailand in.

en officieel moet je een visum hebben als je een enkeltje hebt of een retour die langer is dan 30 dagen.

je kan het dus zonder visum proberen maar ze mogen je weigeren in thailand of de vliegmaatschappij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten