Vrijwilligerswerk in Zuid-Oost Azie
Vrijwilligerswerk in Zuid-Oost Azie
Ik ben op zoek naar een plek in Zuid Oost azie om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb al bij organisaties geinformeerd maar ik heb het gevoel dat niet al het geld dat je betaald naar de juiste plek gaat. Nu is mijn vraag of je dit ook ter plekke kunt regelen. Vanuit eigen ervaring weet ik dat dit goed mogelijk is, het het al eerder gedaan in Centraal America.
Heeft iemand tips of ervaringen die ze willen delen? Ik zou graag les willen geven, ben zelf gymdocent en zou t helemaal geweldig vinden dit ook hier in de praktijk te brengen. Maar Engels lesgeven is natuurlijk ook mogelijk. Alvast bedankt voor de tips en adviezen!
Heeft iemand tips of ervaringen die ze willen delen? Ik zou graag les willen geven, ben zelf gymdocent en zou t helemaal geweldig vinden dit ook hier in de praktijk te brengen. Maar Engels lesgeven is natuurlijk ook mogelijk. Alvast bedankt voor de tips en adviezen!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Vrijwilligerswerk in Zuid-Oost Azie
ter plaatse regelen is vaak wel mogelijk. Wat was er mis met de organisaties trouwens? Er zijn er wel een paar betrouwbare non profit....
Voor lesgeven stellen ze vaak wel eisen. Met name over hoe lang je blijft. ze zitten vaak niet te wachten op mensen die maar een paar weken blijven. zeker niet bij engelse les.
Sociale projecten waarbij je met mensen ook hun engels oefent is weer een ander verhaal. Dat kan vaak wel korter,
Wanneer je in Azie tegen iets op wilt lopen moet je trouwens wel flink wat energie in stoppen. Je loopt er niet zomaar tegen op. In zuid-amerika is dat wat makkelijker naar mijn idee.
Voor lesgeven stellen ze vaak wel eisen. Met name over hoe lang je blijft. ze zitten vaak niet te wachten op mensen die maar een paar weken blijven. zeker niet bij engelse les.
Sociale projecten waarbij je met mensen ook hun engels oefent is weer een ander verhaal. Dat kan vaak wel korter,
Wanneer je in Azie tegen iets op wilt lopen moet je trouwens wel flink wat energie in stoppen. Je loopt er niet zomaar tegen op. In zuid-amerika is dat wat makkelijker naar mijn idee.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
in indonesie oa Bogor, is er alleen engelse les voor de rijken (door oa english first) Dat is gewoon triest het enige hier wat je op straat hoort "how are you mister" en vaak dat zelfs niet.
Er zijn geen instellingen die bv daar in de helpende hand steken.
En als ik zo lees dat je dat allemaal uit eigenzak wil doen?
zou mooi zijn zon project op te zetten voor de lagere school (scholen) en of de redelijk grote dorpen)
Maar das zeker niet wat je bedoelt
gr nammen
Er zijn geen instellingen die bv daar in de helpende hand steken.
En als ik zo lees dat je dat allemaal uit eigenzak wil doen?
zou mooi zijn zon project op te zetten voor de lagere school (scholen) en of de redelijk grote dorpen)
Maar das zeker niet wat je bedoelt
gr nammen
Trouwens vind dat verhaal van bolletje een beetje proeven naar een ontmoedigings beleid
(Voor lesgeven stellen ze vaak wel eisen. Met name over hoe lang je blijft. ze zitten vaak niet te wachten op mensen die maar een paar weken blijven. zeker niet bij engelse les.)
Elke week een paar woordjes welke taal dan ook, 4 weken lang kan je wel door de wereld helpen, en of je leven redden etc etc.
Denk dat het ook niet zo bedoeld was van bol.
(Voor lesgeven stellen ze vaak wel eisen. Met name over hoe lang je blijft. ze zitten vaak niet te wachten op mensen die maar een paar weken blijven. zeker niet bij engelse les.)
Elke week een paar woordjes welke taal dan ook, 4 weken lang kan je wel door de wereld helpen, en of je leven redden etc etc.
Denk dat het ook niet zo bedoeld was van bol.
Ik zoek inderdaad naar een bestaand project. Ik zit momenteel in Australie en het is te moeilijk om zelf wat op te zetten vanuit hier. Is het trouwens mogelijk om een visum voor langer dan 2 maanden aan te vragen in Singapore omdat ik bijvoorbeeld langer dan deze 2 maande in Indonesie zou zijn (stel dat ik daar zou gaan werken). Het lijkt me een geweldige ervaring om de mensheid ergens anders ter wereld een helpende hand toe te steken en ik weet zeker dat ik er zelf ook veel van kan leren. Nu is het alleen nog even bepalen waar ik naar toe wil en wat voor soort project geschikt zou zijn voor mij
Ik doe soms wat voor de Stichting Vrienden van het Khongdistrict. Deze organisatie doet goed werk in het zuiden van Laos en het geld wordt erg goed besteedt (voor vrijwilligerswerk wordt geen geld gevraagd maar je eigen onderkomen en eten regelen is wel vereist, maar niet duur in Laos). Meer informatie kun je vinden op www.helplaos.nl
En als het niet op prijs wordt gesteld dat ik deze stichting noem (omdat ik er ook weleens een topic over heb geopend) verwijder het maar weer. Maar het is in mijn ogen zeer zeker een goede optie in Zuidoost Azie.
En als het niet op prijs wordt gesteld dat ik deze stichting noem (omdat ik er ook weleens een topic over heb geopend) verwijder het maar weer. Maar het is in mijn ogen zeer zeker een goede optie in Zuidoost Azie.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Mijn vriendin en ik hebben afgelopen maand in Can Tho Vietnam vrijwilligers werk gedaan. En als weer zou kunnen kiezen zou ik voor HelpLoas gaan. Zorg gewoon je eigen verblijf, niet afhankelijk van de organisatie en Laos is geweldig!.
In Vietnam wil trouwens IEDEREEN engels leren. De kans is groot dat je dat ook het meeste zal doen. (Dit was bij ons het geval) Wij kregen zelfs geld aangeboden van een verkoopster op straat om haar kinderen engelse les te geven.
Suc6 met zoeken naar het juiste project.
In Vietnam wil trouwens IEDEREEN engels leren. De kans is groot dat je dat ook het meeste zal doen. (Dit was bij ons het geval) Wij kregen zelfs geld aangeboden van een verkoopster op straat om haar kinderen engelse les te geven.
Suc6 met zoeken naar het juiste project.
cross-borders.info
Vrijwilligerswerk in Nepal!
Vrijwilligerswerk in Nepal!
-
Hoi Harmpje,
Via Projects Abroad is het mogelijk om vanaf een maand vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid-Oost Azië. Wij hebben projecten in de volgende landen in Zuid-Oost Azië: China, Vietnam Cambodja en Thailand. Kijk eens op onze website om te kijken of er iets bij zit voor jou zou ik zeggen. Je mag ons ook altijd bellen of mailen, succes!
Groetjes,
Projects Abroad
Via Projects Abroad is het mogelijk om vanaf een maand vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid-Oost Azië. Wij hebben projecten in de volgende landen in Zuid-Oost Azië: China, Vietnam Cambodja en Thailand. Kijk eens op onze website om te kijken of er iets bij zit voor jou zou ik zeggen. Je mag ons ook altijd bellen of mailen, succes!
Groetjes,
Projects Abroad
Vrijwilligers werk is een leuke insteek, maar in veel zuid-oostazische landen kun je zo betaald aan de slag als engels leraar, zelfs zonder ervaring. Alleen wordt je wel gelijk dat laan uitgestuurd als ze je om wat voor reden dan ook niet leuk genoeg vinden.