Visums Tanzania, Mozambique, Zambia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Linde
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2010 08:40

Visums Tanzania, Mozambique, Zambia

Bericht door Linde »

Hoi heeft iemand up to date info over visums?

Ik vlieg retour Tanzania, en backback naar Zambia, Malawi, Mozambique

Kan ik alle visa op vliegveld, dan wel grens krijgen?
Ook het multiple entry voor Tanzania?
Kosten? En is het ter plekke nou eigenlijk goedkoper dan als je het vooraf regelt?
Zijn er grensposten waar geen visum is te krijgen? Ik las ergens dat je aan de grens met Tanz. geen visum voor Mozambique kunt krijgen.

Heeft iemand ervaring met het kopen van mararia pillen ter plekke?

Groetjes Linde
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Visums Tanzania, Mozambique, Zambia

Bericht door Tikva »

Malaria pillen zou ik zeker niet ter plekke kopen. Beter zeker weten dat je de goede hebt en niet ter plekke nog van alles af moet zoeken.
Een visum aan de grens krijgen is normaal gesproken goedkoper dan in Nederland regelen omdat je hier vaak ook nog bureau's moet betalen.

Visum informatie verander heel regelmatig ik zou je aanraden de websites van de ambassades landen zelf te bekijken.

Er zijn wel grensposten tussen tanzania en mozambique waar je gewoon een visum kunt krijgen. Maar kan me voorstellen dat dit niet op elke plek mogelijk is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Karima
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2008 14:31
Locatie: Paje, Zanzibar
Contacteer:

Re: Visums Tanzania, Mozambique, Zambia

Bericht door Karima »

Hoi Linde,

Je visum voor Tanzania kun je bij aankomst kopen op het vliegveld in Dar es Salaam of Arusha - ik weet niet waar je aankomt. Het is het handigst om hiervoor US$ aan te schaffen. Je visum voor Tanzania is 50US$ en 90 dagen geldig. Je mag hiermee in en uit het land. Let er op dat ze in Tanzania en Zanzibar geen US$ van voor 2004 / 2006 accepteren. Visa voor Zambia kun je ook kopen aan de grens.

Reis je per trein naar Zambia of per bus? In de trein komen er grenswachten waar je een visa kunt kopen, single entree was in 2010 US$ 30- Multi $50. Met de bus kom je langs een grenspost waar je met al je busgenootjes in de rij zult staan voor je visum.
Mozambique is lastiger. Niet alle grenspost ambtenaren zijn eager om je een visa af te geven. Vanaf welk land reis je naar Mozambique?

Malawi kan ik je helaas niet mee helpen, maar als je het prettig vindt kan ik het even voor je navragen bij vrienden.

Malaria pillen... tsja, de vaak gestelde vraag. Hoelang ga je en wanneer?

Hopelijk heb je iets aan de tips, als je meer vragen hebt! Let me know.

Succes, Karima
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Re: Visums Tanzania, Mozambique, Zambia

Bericht door kohraya »

Enkel ervaring met de grensovergangen Zuid Afrika/Mozambique en Namibië/Zambia en Zambia/Botswana. Telkens aan de grens visum geregeld. Visum Tanzania op de luchthaven geregeld, Zanzibar (als het je moest willen weten) aan de haven. Zorg in ieder geval voor enkele pasfoto's voor in 't geval dat ...
In geen van deze landen heb ik malaria preventieve medicijnen genomen. Daar kan ik je dus niet mee helpen.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Visums Tanzania, Mozambique, Zambia

Bericht door bolletjeom »

ik denk dat qua malarie prefentie in deze regio het niet eens een vraag moet zijn OF je medicatie neemt.
Maar goed. Dat punt heb ik al vele malen in dit forum verdedigd. Persoonlijk zou ik zo veel mogelijk medicatie van huis meenemen. En als het niet anders kan ter plekke kopen. Als je niet weet waar kan je altijd naar een groot ziekenhuis gaan. Die hebben meestal een apotheek
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten